Hajopapirok, jogsi, biztositás, erős horgony! Térképek. Ha veszel lentre mobilnetet, az időjárást is tudni fogod... Más nem nagyon kell oda.. Ja meg persze a bankkártya.
Röhej ami folyik az országban, most majd jönnek a segédmotorosok ahogy olvasom a híreket. Itt mki fog valamiféle adót fizetni lassan mindenre...miért nem maradtam még nyaralni...
A WSA E-Mailban megküldte a dunai hajózási engedélyt. Nem fogom átíratni a forgalmit. ez igy ingyen van és 1 hét alatt megérkezik. Talán a Németek megunják a sok papír kiállítását és rászólnak a Magyar hatóságokra, hogy nem EU konform amit csinálnak.
Tudom én az árakat ,csak az a bibi hogy nekem a hétvégére kell és sajnos nem van sehol mert a Kékszalag nevezői elvitték az összeset . És valljuk be azért 5500 még mindig kevesebb mint 7600 üdv doktor4
irjam meg a HF-nek, hogy nem ismerik a német szokásokat. Mindazokat amiket követelnek a német hajóleveleken a tulaj bemondása alapján töltik ki, tehát semmit sem segít a hajózás biztonsága érdekéban. Ez nem más mint a hüjjje bürökrácia győzelme a józan ész felett.
Ha megírom, avval felnyitom a szemüket és kihozhatnak valami még morbidabb rendelkezést! Viszont a kért papírokat be lehet egyszerüen szerezni, csak 2 évente megujjúló sarccal meg egy csomó utánjárással jár. Szóval szívás!!
mint latszik no-ban lehet, mo. csak azt lehet amiert elore az allamkasszaba befizetted a 'buntetest'. eleve csalo gazembernek neznek, ha vmit szeretnel jol megsarcolnak, buntetnek, hogy ha par ember elkoveti akkor mar baj ne lehessen ki van vastagon elore fizetve. pl. artisjus - veszel egy fenykepezot, pen_drive-ot, winchestert, memoriakartyat, dvd-t, cd-t.... kifizettetik vele azonnal a merettöl függöen a jogdijat, mert jogdijjal vedett tartalmakat is fel lehet tolteni rajuk... a k.rva anyjukat. es csodalkoznak hogy szlovak webaruhazak szallitanak mo.ra, ott nincs jogdij, kisebb az afa, nincs sarc a webaruhazon.. 10-20 szazalekkal olcsobb minden. a trafik buli is 'jol bejott' nekik... rafizeteses az allamnak, na es ki fizeti ki?
Milyen kedves: Információink szerint lehetőség van Önöknél a területi Vízügyi- és Hajózási Hivataloknál (WSA) német nyilvántartásban regisztrált kishajó hajólevele („Ausweis”) mellékleteként a nyilvántartó hajózási hatósági jogosítvánnyal felruházott szervezet által kiállított kiegészítő okmány beszerzésére, amely tartalmazza az adott kishajó műszaki érvényességének lejáratát, illetve azt a hajózási körzetet, amelyben a kishajó üzemelhet.
A tulajdonjogot igazoló „Ausweis” és a kiegészítő okmány birtokában valamely német nyilvántartásban lévő kishajó jogszerűen üzemeltethető Magyarország belvízein a kiegészítő okmányban feltüntetett műszaki érvényesség lejáratáig, az engedélyezett hajózási körzetben.
Csakhogy a WSA hivatalos hajólevelén nem szerepel műszaki érvényersség!
Meg lehet kérni egy hajólevelet a ADAC-től (autóklub) aminek ven lejárati ideje, de azt is bemondás alapján hosszabítják, tehát a Magyar törekvésekkel csak belefinganak a nullás lisztbe, semmit sem érnek el vele.Ettől még nem lesz biztonságosabb a viziközlekedés. Viszont No-ban nem fognak négy benzineshordóra felépített stégre hajólevelet kiváltani mint nálunk.
#4850 link Beküldte Barbabianka - 2014-07-08 06:49.
Megkaptam az állásfoglalást a HF-től.
ime:
Hatóságunkhoz 2014. 07. 02. napján 75/4343/0/2014. számon érkezett beadványára – német állampolgár tulajdonában lévő, német hajóokmánnyal rendelkező kishajó közlekedésének lehetősége magyarországi hajózásra engedélyezett vízterületeken – a közigazgatási hatósági eljárás és szolgáltatás általános szabályairól szóló 2004. évi CXL. törvény 5. § alapján, - az alábbi, általános jellegű, így joghatás kiváltására nem alkalmas tájékoztatást adom.A víziközlekedésről szóló 2000. évi XLII. törvény hajózásra alkalmasságra vonatkozó 17. § rendelkezései alapján az úszólétesítményt csak hajózásra alkalmas állapotban szabad üzemben tartani. Az úszólétesítmény hajózásra alkalmas, ha üzemképes és rendelkezik az úszólétesítményre előírt érvényes hajóokmányokkal továbbá, ha rendeltetésének és az engedélyezett hajózási zónára, illetőleg hajózási körzetre vonatkozó - külön jogszabályban megállapított - műszaki, biztonsági és környezetvédelmi követelményeknek megfelel.A külön jogszabály, a belvízi utakon közlekedő úszólétesítmények hajózásra alkalmassága és megfelelősége feltételeiről, az üzemképesség vizsgálatáról és tanúsításáról szóló 13/2001. (IV.10.) KöViM rendelet.A 13/2001. (IV.10.) KöViM rendelet 1. § (3) bekezdése rendelkezése alapján: A hajózási hatóság Magyarország belvízi útjain nem magyar lobogó alatt közlekedő úszólétesítmény üzemképességét tanúsító hajóokmányt elfogadja, amennyiben annak hatálya az adott zónára kiterjed, és azt Duna menti állam vagy olyan állam hatósága állította ki, amellyel Magyarország nemzetközi szerződés keretében a kölcsönös elismerésről megállapodott, továbbá, ha azt – többek között – Duna menti állam hatósága állította ki, a Rajnai Hajók Szemleszabályzata alapján állították ki, az Európai Gazdasági Térségről szóló megállapodásban részes államban vagy a Duna Bizottság tagállamában állították ki.A vízi közlekedésben való részvétel során, a víziközlekedés rendjéről szóló 57/2011.(XI.22.) NFM rendelet – a továbbiakban: Rendelet - 2. § előírása szerint:„2. § A Szabályzat alkalmazási köre a belföldön, valamint a Duna teljes szakaszán és - amennyiben erről nemzetközi szerződés rendelkezik - a Duna és a Tisza mellékfolyóinak külföldi szakaszain magyar lobogó alatt közlekedő vagy üzemeltetett úszólétesítményekre, továbbá Magyarország területén idegen lobogó alatt közlekedő vagy üzemeltetett úszólétesítményekre terjed ki.”A vízi közlekedésben való részvétel során, a víziközlekedés rendjéről szóló 57/2011.(XI.22.) NFM rendelet – a továbbiakban: Rendelet - mellékletét képező Hajózási Szabályzat, - melynek alkalmazási körét e rendelet
2. § határozza meg, - az I. Rész 1.10 cikk 2. bekezdése szerint az ugyanezen bekezdés a) pontjában megjelölt okmányt, a hajóbizonyítványt, kedvtelési kishajó esetében a nemzeti üzemképességi bizonyítvány helyettesítheti; amennyiben a hajó résztvevője a vízi közlekedésnek, akkor a Hajózási Szabályzat rendelkezéseit alkalmazni kell.A fentiek alapján kizárólag a hivatalos regisztrációt és a regisztrált kishajóra vonatkozó tulajdonlást igazoló német hajólevéllel („Ausweis”) rendelkező kishajó a magyarországi belvizeken abban az esetben közlekedhet, ha üzemképességi okmánnyal rendelkezik az előbb említett Hajózási Szabályzat ide vonatkozó rendelkezésére figyelemmel, és amelyet a már említett 13/2001. (IV.10.) KöViM rendelet 1. § (3) bekezdésében megjelölt államok valamely illetékes hatósága – vagy hajózási hatósági jogosítvánnyal felruházott szervezete – állította ki, és okmányában fel van tüntetve az a hajózási körzet vagy körzetek (belvízi zóna, vagy zónával egyértelműen azonosítható, konkrét vízterület), ahol rendeltetésszerűen közlekedhet.Információink szerint lehetőség van Önöknél a területi Vízügyi- és Hajózási Hivataloknál (WSA) német nyilvántartásban regisztrált kishajó hajólevele („Ausweis”) mellékleteként a nyilvántartó hajózási hatósági jogosítvánnyal felruházott szervezet által kiállított kiegészítő okmány beszerzésére, amely tartalmazza az adott kishajó műszaki érvényességének lejáratát, illetve azt a hajózási körzetet, amelyben a kishajó üzemelhet.A tulajdonjogot igazoló „Ausweis” és a kiegészítő okmány birtokában valamely német nyilvántartásban lévő kishajó jogszerűen üzemeltethető Magyarország belvízein a kiegészítő okmányban feltüntetett műszaki érvényesség lejáratáig, az engedélyezett hajózási körzetben.Kérem tájékoztatásom szíves elfogadását.
Még maradhattunk volna!? Hát a házi gazda úgy járt, hogy a 80-as években beleszeretett ebbe a görög stílusba, életérzésbe és 5 éve kiköltözött. Nos a rendőr nem baxogat, nem kell bukó sisak, van minden motoron és quadon rendszám, biztonsági övet a kutya nem köti be, ha iszol egy pohárral nem akadálya, hogy haza vezess szóval amíg hülyeséget nem csinálsz nem kell zsebbe nyúlni. Az emberek kedvessek voltak, barátságosak, sok sok apróságot lehetne írni ami nálunk nincs meg, lehetne tanulni tőlük. Persze ott is keményen kell dolgozni, nincs ingyen semmi. Amúgy nem nagy igényűek, ez úgy látszik a görög házak portáján :))) , de a horvátok is ilyenek. Átmentünk szerbián és macedónián, hááát balkán a javából. A táj szép volt. Görögországig kellett menni, hogy kecskét lássak az autópályán legelészni, bár ki tudja lehet, útkaparó volt :-)
Itthon mki flancol, csili vili penisznovelo hajo. Itt bmi ami fabol van es uszik nap mint nap hajozni halaszni hasznaljak, fuggetlenul esztetikai megjelenesetol :-) :-) :-) sporthajo motoros keves van, vitorlas tobb valamivel. Nem is baj , hogy nincs tumultus. A legtobb auto roman, majd szerb macedon es torok. Magyar ritka, es a nemet is erre.
sajnos nem
sajnos nem
most nem vagy ottan?
most nem vagy ottan?
talán én is jövök.bb
talán én is jövök.
bb
es felkeszult noi segitseg,
es felkeszult noi segitseg, a karbantartasban elengedhetetlen :-)
Bankkártya,bankkártya
Bankkártya,bankkártya,bankkártya.
Kutya56 alias Zsolt
Hajopapirok, jogsi,
Hajopapirok, jogsi, biztositás, erős horgony! Térképek. Ha veszel lentre mobilnetet, az időjárást is tudni fogod... Más nem nagyon kell oda.. Ja meg persze a bankkártya.
www.tarakona.hu
Helló Urak!Vajh milyen extra
Helló Urak!
Vajh milyen extra gyakorlati felkészülést/ismereteket igényel, ha jövőre szeretnék egy hónapot hajózni a horvát szigetek között?
Valaki esetleg nem tervez hasonlót jövő nyárra?
afercsili
Örülök neki! :o)bb
Örülök neki! :o)
bb
Megneztem terkepen, igen
Megneztem terkepen, igen Zlarin a csodaszep viz megtevesztett. Tijat hasonloan gyonyoru.
első kép Zlarinon egy öböl
első kép Zlarinon egy öböl
www.tarakona.hu
Az első kép nem Tijat öböl
Az első képed olyan mint a Tijat öböl.
adtál pár jo tippet. :-)
adtál pár jo tippet. :-)
www.tarakona.hu
3 kép ismerős volt.
3 kép ismerős volt. Valószínüleg én is horgonyoztam már ott. :o)
bb
Bracs, Zlarin, Solta, Omis,
Bracs, Zlarin, Solta, Omis, Splitka, Vinisce..... Igy hirtelen..
www.tarakona.hu
merre jártatok??
merre jártatok??
Akkor is irígykedem.
Akkor is irígykedem.
Kutya56 alias Zsolt
egy baja volt csak.. Rövid
egy baja volt csak.. Rövid volt. :-)
www.tarakona.hu
Facen like-oltam, jó fotók
Facen like-oltam, jó fotók klassz lehetett :-)
Sziasztok! Ujra itthon.
Sziasztok! Ujra itthon. Eltellt ez a hajozásra szánt két hét is. Bazijo buli volt. A névnapomat, és a fiam első szülinapját is a hajon ünnepeltük. :-)
www.tarakona.hu
Röhej ami folyik az országban
Röhej ami folyik az országban, most majd jönnek a segédmotorosok ahogy olvasom a híreket. Itt mki fog valamiféle adót fizetni lassan mindenre...miért nem maradtam még nyaralni...
A WSA E-Mailban megküldte a
A WSA E-Mailban megküldte a dunai hajózási engedélyt. Nem fogom átíratni a forgalmit. ez igy ingyen van és 1 hét alatt megérkezik. Talán a Németek megunják a sok papír kiállítását és rászólnak a Magyar hatóságokra, hogy nem EU konform amit csinálnak.
bb
Tudom én az árakat ,csak az a
Tudom én az árakat ,csak az a bibi hogy nekem a hétvégére kell és sajnos nem van sehol mert a Kékszalag nevezői elvitték az összeset . És valljuk be azért 5500 még mindig kevesebb mint 7600
üdv doktor4
A vízvonalban alku nélkül 6
A vízvonalban alku nélkül 6.300.- ft.
Vagy ez.
Vagy ez.
mci
Miután a HF 1 tipusú
Miután a HF 1 tipusú mentődobozt kér a hajókra én ezen felbuzdulva kerestem megoldást . Szerintem találtam .A Primagáznet .weboldalon lezárt hiteles utántöltő csomagot találtam 5250 ft-ért .
üdv doktor4
Nem tudom mit csináljak!irjam
Nem tudom mit csináljak!
irjam meg a HF-nek, hogy nem ismerik a német szokásokat. Mindazokat amiket követelnek a német hajóleveleken a tulaj bemondása alapján töltik ki, tehát semmit sem segít a hajózás biztonsága érdekéban. Ez nem más mint a hüjjje bürökrácia győzelme a józan ész felett.
Ha megírom, avval felnyitom a szemüket és kihozhatnak valami még morbidabb rendelkezést! Viszont a kért papírokat be lehet egyszerüen szerezni, csak 2 évente megujjúló sarccal meg egy csomó utánjárással jár. Szóval szívás!!
bb
mint latszik no-ban lehet, mo
mint latszik no-ban lehet, mo. csak azt lehet amiert elore az allamkasszaba befizetted a 'buntetest'. eleve csalo gazembernek neznek, ha vmit szeretnel jol megsarcolnak, buntetnek, hogy ha par ember elkoveti akkor mar baj ne lehessen ki van vastagon elore fizetve. pl. artisjus - veszel egy fenykepezot, pen_drive-ot, winchestert, memoriakartyat, dvd-t, cd-t.... kifizettetik vele azonnal a merettöl függöen a jogdijat, mert jogdijjal vedett tartalmakat is fel lehet tolteni rajuk... a k.rva anyjukat. es csodalkoznak hogy szlovak webaruhazak szallitanak mo.ra, ott nincs jogdij, kisebb az afa, nincs sarc a webaruhazon.. 10-20 szazalekkal olcsobb minden. a trafik buli is 'jol bejott' nekik... rafizeteses az allamnak, na es ki fizeti ki?
A hajózási körzetet nem
A hajózási körzetet nem ismeri a WSA. A hajóddal oda mehetsz ahova a jogosítványod szól.
Ha tengeri jogsid van akkor a tengerre
Ha belvizi jogsid van akkor a belvizekre.
Ilyen egyszerű is lehet az élet.. Egy tengeri hajót miért nem vezethetsz a folyokon és egy belvizivel miért nem hajózhatsz a tengeren.
bb
Milyen kedves: Információink
Milyen kedves: Információink szerint lehetőség van Önöknél a területi Vízügyi- és Hajózási Hivataloknál (WSA) német nyilvántartásban regisztrált kishajó hajólevele („Ausweis”) mellékleteként a nyilvántartó hajózási hatósági jogosítvánnyal felruházott szervezet által kiállított kiegészítő okmány beszerzésére, amely tartalmazza az adott kishajó műszaki érvényességének lejáratát, illetve azt a hajózási körzetet, amelyben a kishajó üzemelhet.
A tulajdonjogot igazoló
A tulajdonjogot igazoló „Ausweis” és a kiegészítő okmány birtokában valamely német nyilvántartásban lévő kishajó jogszerűen üzemeltethető Magyarország belvízein a kiegészítő okmányban feltüntetett műszaki érvényesség lejáratáig, az engedélyezett hajózási körzetben.
Csakhogy a WSA hivatalos hajólevelén nem szerepel műszaki érvényersség!
Meg lehet kérni egy hajólevelet a ADAC-től (autóklub) aminek ven lejárati ideje, de azt is bemondás alapján hosszabítják, tehát a Magyar törekvésekkel csak belefinganak a nullás lisztbe, semmit sem érnek el vele.Ettől még nem lesz biztonságosabb a viziközlekedés. Viszont No-ban nem fognak négy benzineshordóra felépített stégre hajólevelet kiváltani mint nálunk.
bb
Megkaptam az állásfoglalást a
Megkaptam az állásfoglalást a HF-től.
ime:
Hatóságunkhoz 2014. 07. 02. napján 75/4343/0/2014. számon érkezett beadványára – német állampolgár tulajdonában lévő, német hajóokmánnyal rendelkező kishajó közlekedésének lehetősége magyarországi hajózásra engedélyezett vízterületeken – a közigazgatási hatósági eljárás és szolgáltatás általános szabályairól szóló 2004. évi CXL. törvény 5. § alapján, - az alábbi, általános jellegű, így joghatás kiváltására nem alkalmas tájékoztatást adom.A víziközlekedésről szóló 2000. évi XLII. törvény hajózásra alkalmasságra vonatkozó 17. § rendelkezései alapján az úszólétesítményt csak hajózásra alkalmas állapotban szabad üzemben tartani. Az úszólétesítmény hajózásra alkalmas, ha üzemképes és rendelkezik az úszólétesítményre előírt érvényes hajóokmányokkal továbbá, ha rendeltetésének és az engedélyezett hajózási zónára, illetőleg hajózási körzetre vonatkozó - külön jogszabályban megállapított - műszaki, biztonsági és környezetvédelmi követelményeknek megfelel.A külön jogszabály, a belvízi utakon közlekedő úszólétesítmények hajózásra alkalmassága és megfelelősége feltételeiről, az üzemképesség vizsgálatáról és tanúsításáról szóló 13/2001. (IV.10.) KöViM rendelet.A 13/2001. (IV.10.) KöViM rendelet 1. § (3) bekezdése rendelkezése alapján: A hajózási hatóság Magyarország belvízi útjain nem magyar lobogó alatt közlekedő úszólétesítmény üzemképességét tanúsító hajóokmányt elfogadja, amennyiben annak hatálya az adott zónára kiterjed, és azt Duna menti állam vagy olyan állam hatósága állította ki, amellyel Magyarország nemzetközi szerződés keretében a kölcsönös elismerésről megállapodott, továbbá, ha azt – többek között – Duna menti állam hatósága állította ki, a Rajnai Hajók Szemleszabályzata alapján állították ki, az Európai Gazdasági Térségről szóló megállapodásban részes államban vagy a Duna Bizottság tagállamában állították ki.A vízi közlekedésben való részvétel során, a víziközlekedés rendjéről szóló 57/2011.(XI.22.) NFM rendelet – a továbbiakban: Rendelet - 2. § előírása szerint:„2. § A Szabályzat alkalmazási köre a belföldön, valamint a Duna teljes szakaszán és - amennyiben erről nemzetközi szerződés rendelkezik - a Duna és a Tisza mellékfolyóinak külföldi szakaszain magyar lobogó alatt közlekedő vagy üzemeltetett úszólétesítményekre, továbbá Magyarország területén idegen lobogó alatt közlekedő vagy üzemeltetett úszólétesítményekre terjed ki.”A vízi közlekedésben való részvétel során, a víziközlekedés rendjéről szóló 57/2011.(XI.22.) NFM rendelet – a továbbiakban: Rendelet - mellékletét képező Hajózási Szabályzat, - melynek alkalmazási körét e rendelet
2. § határozza meg, - az I. Rész 1.10 cikk 2. bekezdése szerint az ugyanezen bekezdés a) pontjában megjelölt okmányt, a hajóbizonyítványt, kedvtelési kishajó esetében a nemzeti üzemképességi bizonyítvány helyettesítheti; amennyiben a hajó résztvevője a vízi közlekedésnek, akkor a Hajózási Szabályzat rendelkezéseit alkalmazni kell.A fentiek alapján kizárólag a hivatalos regisztrációt és a regisztrált kishajóra vonatkozó tulajdonlást igazoló német hajólevéllel („Ausweis”) rendelkező kishajó a magyarországi belvizeken abban az esetben közlekedhet, ha üzemképességi okmánnyal rendelkezik az előbb említett Hajózási Szabályzat ide vonatkozó rendelkezésére figyelemmel, és amelyet a már említett 13/2001. (IV.10.) KöViM rendelet 1. § (3) bekezdésében megjelölt államok valamely illetékes hatósága – vagy hajózási hatósági jogosítvánnyal felruházott szervezete – állította ki, és okmányában fel van tüntetve az a hajózási körzet vagy körzetek (belvízi zóna, vagy zónával egyértelműen azonosítható, konkrét vízterület), ahol rendeltetésszerűen közlekedhet.Információink szerint lehetőség van Önöknél a területi Vízügyi- és Hajózási Hivataloknál (WSA) német nyilvántartásban regisztrált kishajó hajólevele („Ausweis”) mellékleteként a nyilvántartó hajózási hatósági jogosítvánnyal felruházott szervezet által kiállított kiegészítő okmány beszerzésére, amely tartalmazza az adott kishajó műszaki érvényességének lejáratát, illetve azt a hajózási körzetet, amelyben a kishajó üzemelhet.A tulajdonjogot igazoló „Ausweis” és a kiegészítő okmány birtokában valamely német nyilvántartásban lévő kishajó jogszerűen üzemeltethető Magyarország belvízein a kiegészítő okmányban feltüntetett műszaki érvényesség lejáratáig, az engedélyezett hajózási körzetben.Kérem tájékoztatásom szíves elfogadását.
Üdvözlettel: Tamáska Csaba
sk.osztályvezető Erődi József
hajóüzembiztonsági és regiszteri referens
Nemzeti Közlekedési HatóságÚtügyi,
Vasúti és Hajózási Hivatal Hajózási Főosztály
Hajóüzembiztonsági és Regiszteri Osztály
H-1066 Budapest, Teréz krt. 62.
Levélcím: 1387 Budapest 62. Pf.30
Telefon: +36 1 474 1744
Fax: +36 1 311 1412
Elfordítottam, tessék :-)
Elfordítottam, tessék :-)
Akkor így lájkoljuk üdv
Akkor így lájkoljuk
üdv doktor4
Ne irigykedj, egyébként kint
Ne irigykedj, egyébként kint érdekes mód a macedón borok voltak a drágábbak, nem a görög.
Ez van. Töltsd le, forgasd el
Ez van. Töltsd le, forgasd el és máris ok.
Kutya56 alias Zsolt
Színvak vagy ? Szines ez.
Színvak vagy ? Szines ez. Nézd a pecsétet.
Kutya56 alias Zsolt
Bammeg, kitekeredett a nyakam
Bammeg, kitekeredett a nyakam :-)
És ilyen hibás nyomatú
És ilyen hibás nyomatú levélen közölték
Pedig a Gyöngyi megérdemelt volna egy szép ,színes, hibátlan Hajólevelet
üdv doktor4
Ma megjött a Carpe Diem
Ma megjött a Carpe Diem hajólevele:
Kutya56 alias Zsolt
Irígykedem.
Irígykedem.
Kutya56 alias Zsolt
Még maradhattunk volna!? Hát
Még maradhattunk volna!? Hát a házi gazda úgy járt, hogy a 80-as években beleszeretett ebbe a görög stílusba, életérzésbe és 5 éve kiköltözött. Nos a rendőr nem baxogat, nem kell bukó sisak, van minden motoron és quadon rendszám, biztonsági övet a kutya nem köti be, ha iszol egy pohárral nem akadálya, hogy haza vezess szóval amíg hülyeséget nem csinálsz nem kell zsebbe nyúlni. Az emberek kedvessek voltak, barátságosak, sok sok apróságot lehetne írni ami nálunk nincs meg, lehetne tanulni tőlük. Persze ott is keményen kell dolgozni, nincs ingyen semmi. Amúgy nem nagy igényűek, ez úgy látszik a görög házak portáján :))) , de a horvátok is ilyenek. Átmentünk szerbián és macedónián, hááát balkán a javából. A táj szép volt. Görögországig kellett menni, hogy kecskét lássak az autópályán legelészni, bár ki tudja lehet, útkaparó volt :-)
Máris...? Hiszen csak most
Máris...? Még maradhattatok volna! Hiszen csak most kezdődik a nyár! :o)
mci
Szia meg nem. Tegnap jottunk
Szia meg nem. Tegnap jottunk meg, jo kis csonak.
vettél alucsónakot?
vettél alucsónakot?
mci
28 napon belül megkapom
28 napon belül megkapom írásban. majd akkor közzé teszem.
bb
Itthon mki flancol, csili
Itthon mki flancol, csili vili penisznovelo hajo. Itt bmi ami fabol van es uszik nap mint nap hajozni halaszni hasznaljak, fuggetlenul esztetikai megjelenesetol :-) :-) :-) sporthajo motoros keves van, vitorlas tobb valamivel. Nem is baj , hogy nincs tumultus. A legtobb auto roman, majd szerb macedon es torok. Magyar ritka, es a nemet is erre.
kifejted bővebben..?
kifejted bővebben..?
mci
Akkor most szopacs? üdv
Akkor most szopacs?
üdv doktor4
Nem érvényes Mo.-nbb
Nem érvényes Mo.-n
bb
Ma megyek.
Ma megyek.
Oldalak