#6848 link Beküldte Barbabianka - 2014-12-31 10:22.
Arany János: Alkalmi vers
Az új évet (ócska tárgy!) kell megénekelnem, Hálálkodva, ahogy illik, poharat emelnem. Mit van mit kívánni még ily áldott időben? - Adjon Isten, ami nincs, ez új esztendőben.
Olcsó legyen a kenyér, a gabona áros; Jól fizesse a tinót, s nyerjen a mészáros, Mérje pedig szöszön-boron, font kijárja bőven. Adjon Isten, ami nincs, ez új esztendőben.
Senkinek a nyakára ne vigyenek kontót; Valaki csak ráteszen, nyerje meg a lottót; Annyi pénzünk legyen, hogy! Még pedig pengőben. Adjon Isten, ami nincs, ez új esztendőben.
Szegény ember malacának egy híja se essék; Messze járjon dög, halál, burgonya-betegség; Orvos, bakó a díját kapja heverőben. Adjon Isten, ami nincs, ez új esztendőben.
Tücski-hajcski baromnak sokasuljon lába; Boci járjon mezőre, gyermek iskolába; Gyarapodjék a magyar számra, mint erőben. Adjon Isten, ami nincs, ez új esztendőben.
Kívül, belül maradjon békében az ország; A vásárra menőket sehol ki ne fosszák. Béke legyen a háznál és a szívredőben. Adjon Isten, ami nincs, ez új esztendőben.
A bíró is, mint eddig, tisztét jól betöltse: Víz kedviért a babát soha ki ne öntse; Emberiség, igazság egyik serpenyőben. Adjon Isten, ami nincs, ez új esztendőben.
Zenebona, babona, huzavona vesszen! Visszavonás, levonás minket ne epesszen. Legyen egység, türelem, hit a jövendőben. Adjon Isten, ami nincs, ez új esztendőben.
Nagy uraink (ha élnek) nőjenek nagyobbra; Áldozzanak, legyen is mit, mégse üssék dobra; Nemzetiségünk mellett buzogjanak hően. Adjon Isten, ami nincs, ez új esztendőben.
Író pedig írónak szemét ki ne ássa, - Ne is legyen az idén napfogyatkozása Jó erkölcs-, eszme-, hírnév-, s előfizetőben. Adjon Isten, ami nincs, ez új esztendőben.
Mire üssek még pohárt? Asszonyi hűségre? Barátság-, polgár-, erény-, vagy mi más egyébre? Hiszen ezek közöttünk vannak /kelendőben/. Tudj Isten, mi minden nincs ez új esztendőben!
Azaz az első rész elég szabad fordítás, de lényegében a tengeri és álatalában a KERESKEDELEM és nem a hajózás fontosságát jelenti, az egy más kérdés, hogy hajózás nélkül kicsit körülményes a dolog, de a második rész, ami annyit jelent, hogy élni nem muszáj kifejezi, hogy kereskedelem nélkül nincs élet.
Öt sör, kutya 2,5 deci dilyópályinkálya után írom ezt, tehát tessék ennek megfelelőjen kezelni engemet!!!
Voltaképpen GFaternak van igaza: Igen, azért sólyázok (itt Véneken a horgásztanyámnál) kötéllel, mert a sólyapálya egy része domború (mondjuk az sem szabályosan, de ahhoz közelít), utána meg sekély. A Duna vízszintje meg 3-4m-t lazán változik errefelé.
Szóval az autóm vagy meredeken állna (és ilyenkor a fronthajtás gumifüstölést is eredményezhet), vagy annyira le kellene tolnom, hogy a csomagtartó is vízben állna (egyszer Győrben ez volt). Úgy hogy kötéllel sólyázom. Már vagy 5 éve. De a mankókereket persze hogy nem eresztem le a betonról! És itt a belső öbölben nincs olyan sodrás, hogy gondot okozott volna valaha is.
Persze, Pilismaróton be lehet tolni a vonóhorogról is a trélert, mert olyan sólyapálya van, mint a mesében! De nem mindenhol ám!
A tengernél, a sólyapálya azon része amit a hullámok még nyaldosnak, az algásodik, és cefetül síkos. Ott (KRK) egy helyi kikötőmester (vagy inkább az inasa) segített először sólyázni - szintén kötéllel, mert eléggé be kellett ereszteni a trélert a sekély pályán a vízbe. Ja, én meg besétáltam a hajó után, és olyat szaltóztam, hogy pontozni lehetett volna... :-) (bár akkor ez nekem nem volt olyan vicces, mint a nézőközönségnek)
Egyszer Százhalombattán is ki kellett sólyáznom (kényszerűségből). A főágban, jó sodrás mellett. Tartottam is tőle erősen. A helyi öreg révész (hajdan hivatásos hajós, sőt előtte versenyző) segített, míg folyton morgott, hogy ne legyek már betojva. Ott is kötéllel csináltuk, míg Ő egy másik kötéllel tartotta a Rybitwát. Ja, és nem görgők, hanem párnafák voltak a kocsin a hajó alatt. (ennél, és az előzőnél is).
Homokos parton még nem próbáltam sólyázni. Felénk azt tartják, hogy ilyet csak összkerekessel szabad.
Nos, ennyit arról, hogy miért gondolkodom vonóhorogra akasztható csörlőn :-)
annyi idom sincs, h. a dunara kimenjek egy esti vizhofok meresre :-( . bar lehet reggel befagyna a seggem amikor kimaszok a halozsakbol... vettem szigetelölemezeket, ha lesz legalabb 5 fok akkor mar megkot a 'szilo' leszigetelem a kabint a kelemesebb ejszakai alvas remenyeben
kapcsoltam januar 5tol folytatodik, munkahelyen mar ra fogok erni mindenre :-). most csak par percem van, epp csak beneztem. jonnek haza kolkok, ebed es megyunk a lohoz
azert hogy ne kelljen csorlovel cibalni, az sokkal nehezebb mint siman rausztatni es kettot tekerni (az en automnak nem ellenseg a dunapart, ahol van beton rampa ott is a homokon solyazok, h. ne kelljen varni, ne kelljen afrikaig elmenni h. mas is odaferjen)
a homokon meg az auto kereke is besullyed 10cm-t. a futo tamasztokereke ha elkezded huzni csorlovel szantani fog es hamar vege lesz. ahhoz kellene dupla ballonos kereket szerelni a futo tamaszra (legkisebb talicskakerek, vagy azt hiszem van meg egyel kisebb meret is)
en addig tolom be a futot, h. a fa vege eppen kilogjon. igy siman rahuzom kezzel a hajot a csorlotol kb 50cm-ig, onnan par tekeres es mar ulok is be az autoba. a t.k.m fogja az egesz futon vegcibalni a csörlövel a hajot. raadasul igy meg az utolso par centinel is epp csak eleri a fat, meg ha esetleg kell tudok egyet igazitani mielott kirantom a vizbol (csak arra kell figyelni, h. ha a kipuff buborekol, akkor nem szabad leallitani a motort amig a hajot huzogatom)
de meg van a lehetőséged ha elég hosszúak a madzagok, hogy fordítasz a drótkötélen és hozzákötöd a vonohoroghoz, akkor ki tudod a csörlővel cibálni a futót a homokon keresztül is a kocsiig.
A agg kor átka, hogy mindég van összehasonlítási alap. A kilencvenes években Brácon daruval tettem vizre a hajóm, kivételkor megpróbáltam a homokos strandon kiszedni. A hajót még úgy ahogy felhúztam az utánfutóra , de utána megállt a tudományom. A kocsi elkapart. Egy német terepjáró húzott ki végül.
Nem értem teljesen. Mi a faxnak akasztja le a futót a kocsiró?? Mi a faxnak tólja be olyan mélyre a vizbe, hogy az elsodorhassa?? Nem elég ha a hajó orra ráúszik az első görgőre??
Én a Dunán használtam a hajót, Pilismarótnál sólyáztam. A futót addig enegedem be a vizbe, hogy a hajó rátámaszkodjon az első görgőre onnan már a csörlő húzza fel a futóra. A merci hátsó kerekéig áll a Dunában és amikor a hajó a futón van símán kimászik a vizből. Hátsókerék meghajtásnál a futó pluszban nyomja rá a kereket a betonra.
Tanulságként. A kilencvenes évek végén a Vagabund I -el jártam le a Bódeni tóra. A hajót teherautóval húztam és tettem a vízre. Mivel egyszerübb úgy manőverezni, hogy elöre menetbe tolom a futót raktam előre is egy gömbfejet a teherautóra. A nehézség akkor kezdődött amikor kifele sólyáztam. A merci dupla kereke nem volt leterhelve és igy nem tudtam felmászni a meredeken. Megodás az volt, hogy leakasztottam a futót, kitolattam, megfordultam és visszatolattam majd a hátulra felakasztott futóval símán kimásztam.
Vagyis az elsőkerék meghajtású kocsinál valakit fel kell ültetni a motorháztetőre ha kipörög a kerék, úgy könnyebben húzza ki a futót a vízből.
Azt marhaságnak tartom, amikor a hajó meghajtásával másznak fel a futóra. Haka csinálta rendszeresen, de nem mindég sikerült Neki elsőre. olykor recsegett a hajó.
az tok mas jatek... te a hajot a futora, o a futot hajostol akarja huzoghatni vele, ha jol ertem.
es allovizben is jo lehet, ha a mankokerek nem sullyed el. de dunan nem probanam ki. emlekezzetek csak a mosonmagyarovari x5os bmw-re. a futot ha nem rogziti az auto az elindul a vizzel. (ugy tudom az ovariak rendszeresen hajoznak adrian. hazahoztak a hajot es kiprobaltak a folyovizen is. a solyazasba belebuktak). sztem azt szivtak meg hogy rahuztak a hajot a futora de a viz elsodorta, erre jott a 'mentootlet', hogy gyorsan spaniferezzuk ra a hajot a futora. amint kicsit a futot elemelte a fenekrol a spanifer a viz az egesz takolmanyt azonnal vitte aztan szepen ment utana a bmw is. en azt gondolom dunan solyazni csak megfelelo autoval biztonsagos. ha mar csorlozni kell, akkor a hajot futot autot egyben az auto elejerol. a 2-3 tonnas csorlo siman kihuzza (max kell egy fordito). (en egyszer ug yhuztam ki a mondeot futostol kishajostol, hogy elealltam az autoval futoval hajoval. a futo vazara kotottuk a mondeot. siman huzta, nem ero kell ilyenkor az meg egy trabiban is meglenne, hanem tapadas)
Én ilyen elektromos csörlövel húzom ki a hajót a vízből. A csörlő fel van csavarozva a futóra, az akku és a vezérlés bent van a csomagtartóban. Ripsz ropsz kint van a hajó a vízből. Nem egy hüjjje megoldás. Qrva nehéz kurblizni a hajót.
A nagyobbik baj az, hogy amikor felkap rá a hajó, akkor megemelkedik a futó eleje...
Amúgy jó kis cucc az, csak pont erre a célra nem való.
De én már jártam úgy a görögöknél, hogy a homokban nem tudtam kihúzni a futót, rajta a csónakkal, mert sajnos a betonozott rész máshol volt, de akkor viszont már jó szolgálatot tett.
horogra akasztos csorlo az nem sok izet er... ha betolod a futot az mitol marad a helyen, amig nincs rajta a hajo? (amikor az autoval a dunaba benyomom az ures futot, kb 2 metert elsodorja a belso veget, kepzeld el ezt, ha nincs az autohoz kotve... es raadasul a mankokereken kell allnia/gurulnia amig kihuzod. kicsit lazabb medernel a mankokerek besullyed es ugfy gorbul/torik le, mint ropi
Hát igen, amit írtál az majdnem mind játszik (egy- vagy max két fő azért tudjon rajta/benne aludni, tudjak vele haladni a Dunán fölfelé is, és négy fő kibírjon rajta egy egynapos túrát). Szóval a Rybitwánál valamivel nagyobbat - de bírjam elhúzni, és ne menjen rá a gatyám üzemanyagra.
Ja, ja tudom, mindent nem lehet, valamilyen szinten kompromisszumok beleférnek.
Autócsere? Háát, még nem merem komolyan venni a dolgot - még nincs 2 éves sem, és hát azt az évi 45.000 km-et amit egyedül autózok vele, azt teljesíti kb. 4,5 l/100 km-es átlaggal. És ez sem megvetendő.
(Mellesleg láttam a neten valahol csörlőt, amit a vonóhorogra lehet rakni. Most azon fantáziálok, talán jó lenne sólyázáshoz ezzel a kocsival, meg /mértékkel, de/ nagyobb hajóval is.
Valóban azt a kevés szabadidőmet ami van, inkább olyan barkácsra fordítanám amit jobban kihasználnék. Amúgy találtam egy ilyet: http://www.carpinfo.hu/hpv-satorfutes-inox-17-kw-oxigenerzekelovel.html Talán itt van némi biztonság is, ha lehet hinni ebben az érzékelőben.
El-elmaradoztam, de azért vagyok még (és még mindig van olyan munkám, amit ebben az évben meg kellene csinálnom - leginkább becsületből, mert értelmes ember az idén már nem nagyon dolgozik...)
Más:
Segítsetek nekem, ha tudtok!
Eladtam a Rybitwámat. Motorostul, tréleretül.
Ez egy nagyon jó hajó volt, de lent az Adrián rá kellett döbbennem, hogy négy felnőttnek bizony kicsi. Volt, hogy ketten egy barátommal egy nap körbehajóztuk a KRK szigetet - úgy jó volt, de az asszonyokkal zsufis ( na ja, értem én, nem kell a kommentár :-) )
Szóval vennék valami mást. Kb 5,5m-ig gondoltam (persze feltétel, hogy a megengedett tömeghatárokon belül maradjon (úgy tudom, a a fékezett vontatmány összsúlya nem haladhatja meg a vonó jármű önsúlyát - 1300 kg). No meg sólyáznom is kell, hát nem mindegy milyen nehezet.
Néztem egy Bayliner 1851-et, de zűrös a tulajdonviszonya, és a futó hatóságilag is necces (1600kg-os, fék nélkül - "hát ilyen állat márpedig nem létezik"). Pedig nem lett volna drága, a döglődő belmotorját meg úgyis átépítettem volna dízelre. Ja, és a kabin olyan alacsony, hogy még egyenesen ülni sem lehet benne. Még nekem sem. Döbbenet!
A Doki ajánlott egy Rio 500-at - ami tetszene is, de: több mint 30 éves. (Egy a repülőgép- és védelmi iparba beszállító partnercégem - akik valaha a Rebell-eket gyártották - azt mondta, ők 20 év garanciát adnak, többet nem. Mert a műgyanta olyan kémiai változásokon esik át, ami a fizikai tulajdonságait is erősen lerontja. Mutatott diagramokat is, de azt nem tudom reprodukálni. Szóval, kicsit attól is félek.
Na meg hát árban sem szaladhatok el...
Tudom, nekem kell majd dönteni, de ha tudtok valami jó ajánlatot, gondoljatok rám!
Igazából egy nagyobb hajónál ez jó megoldás. Ekkora "átalakítást" én nem akarnék csinálni. Kellene hely az aksinak, átalakítani a töltést két aksi számára, beépíteni a ketyerét is. Ráadásul évente kb. kétszer használnám a tudomány mai állása szerint. Lehet, hogy ez sátorfűtő cucc valóban elég lenne.
Ami az átalakítást illeti, inkább egy csőrben gondolkodnék a hajó elejére, ami kilépőként funkcionálna, valamint a horgony tárolására, leeresztésére volna jó. Amikor egyedül vagyok, egyszerűbb lenne, mint kimászni a hajó elejére, elővenni a horgonykamrából, stb.
Használtan, olyan 30-50.000 ért lehet találni ilyeneket. Az enyém, az 5kw os, 45w ot fogyaszt, a nagyobbik fokozaton üzemelve, és ugy eszik 0,5l gázolajat óránként. Viszont az én hajomban sem megy folyamatosan a nyagyobbik fokozaton. Szerintem a 2kw os levegős nem fogyaszt 30w nál, és oránként 0,2 liternél többet. Persze nem megy folyamatosan. Szerintem egy 5l es kannárol, elüzemel két napot. Talán az akksit elpakolni a nehezebb, mint az üzemanyagot. 15.000.- ért tudok használt ipari zselés 100Ah-s akksikat. Egyik sem mai darab, viszont adnak rá egy év garanciát.
meg vagy 20 eve 'laktam' az erdöben egy lakoautoban. dizel allofutes szeru ize volt beepitve a dobozba. ug yvolt epitve, hogy az indito akkut ne tudja leszivni, de menet kozben ha az indito fel van toltve akkor toltotte a futes akkujat. a futes ugye egy gazolajos ego es egy ventilator, ami a meleget befujja. ha nem megy a tajfun, mert mondjuk az akku lemerult, akkor leallitja az egest. hat, mit mondjak... (biztos van mar modernebb technika) de egeszen ejfelig meleg is tudott lenni a 'szobaban' aztan legkozelebb akkor indult el, ha vagy 20km-t autoztam vele. en azota nem hiszek ezekben.
pepe! ne hidd, hog yolyan jol zar a kabin, hogy megfulladj :-) nekem az ajton van 3-4 lamella szellozesnek. es van a hajoban 4 halozsak. dec-ben jo par ejszaka kinn aludtam, amig nem fagy siman eleg a kis szieszta 2-3*5-10 perc. utanan meg mar en is meggondolom (nem hiszem, hogy van aki kimegy, ha mar en se :-) )
enneka kis kutyunek az egyszerusege es mobilitasa a legjobb. szerelesmentes kis helyen elfer es ha nem kell (nyaron) nem kell 'cipelni'. ha mar probaltal hidegben a kabinban ejszakazni akkor tudod, hogy nem olyan hideg az, egy kis kabint egy ember a sajat testmelegevel is temperal (+5 fokig) (az en kabinom dupla falu, termosz elv ervenyesul, ez sokat segit, nem tudom tied ilyen-e)
Igen ezek nem rosszak, hiszen ha egy autót befűt, befűti a kabinomat is, de meggyőződésem, hogy ez nekem feleslegesen nagy. Gond a súly, ha dízelt választok, akor újabb fajta üzemanyagot is vinnem kell. Helyem sincs túl sok ahova tehetném. Kell neki 12V, így kell pótaksi is. Ugyan nem tudom konkrétan mennyi az energiaigénye, (üzemanyag, áram) de az mind súly, és térfogat. Körbe kell járni ezt a témát.
Pepe van 2kw os, pici dizel, levegős állofűtés.. Kb 1-2decit fogyaszthat oránként, szabályozhato, termosztáttal, tartja a beállitott hőmérsékletet, rendes kipufogoja van, szal a hajotesten kivülre megy a kipuff gáz, ha ugy épited be, az égéshez a levegőt is kintröl veszi.
Na jó, de ha hideg van, akkor ki is hül gyorsan. Szellőzőm nincs. Nyitott ajtóval szoktam aludni. Annyi a szellőzés ami a ponyva nyílásain bejön. Ez eddig elégnek bizonyult.
Gondoltam már egy kabiszellőztető napelemes aksis kütyüben, csak elég nagy lukat kell neki vágni. Nem szívesen vágom meg a hajót. Gondoltam még arra is, hogy ha ezt tudnám kombinálni valami hőcserélőn átszívott levegővel, akkor megoldható lenne a szellőztetés, és a fűtés egyben. Sőt ha a hőcserélőben télen meleget csinálnék, nyáron hideget, akkor klíma is lehetne egyben. A NASA-nál már fejlesztik a cuccot. Csillagkapun küldik majd ha kész :)
Arany János: Alkalmi versAz
Arany János: Alkalmi vers
Az új évet (ócska tárgy!) kell megénekelnem,
Hálálkodva, ahogy illik, poharat emelnem.
Mit van mit kívánni még ily áldott időben? -
Adjon Isten, ami nincs, ez új esztendőben.
Olcsó legyen a kenyér, a gabona áros;
Jól fizesse a tinót, s nyerjen a mészáros,
Mérje pedig szöszön-boron, font kijárja bőven.
Adjon Isten, ami nincs, ez új esztendőben.
Senkinek a nyakára ne vigyenek kontót;
Valaki csak ráteszen, nyerje meg a lottót;
Annyi pénzünk legyen, hogy! Még pedig pengőben.
Adjon Isten, ami nincs, ez új esztendőben.
Szegény ember malacának egy híja se essék;
Messze járjon dög, halál, burgonya-betegség;
Orvos, bakó a díját kapja heverőben.
Adjon Isten, ami nincs, ez új esztendőben.
Tücski-hajcski baromnak sokasuljon lába;
Boci járjon mezőre, gyermek iskolába;
Gyarapodjék a magyar számra, mint erőben.
Adjon Isten, ami nincs, ez új esztendőben.
Kívül, belül maradjon békében az ország;
A vásárra menőket sehol ki ne fosszák.
Béke legyen a háznál és a szívredőben.
Adjon Isten, ami nincs, ez új esztendőben.
A bíró is, mint eddig, tisztét jól betöltse:
Víz kedviért a babát soha ki ne öntse;
Emberiség, igazság egyik serpenyőben.
Adjon Isten, ami nincs, ez új esztendőben.
Zenebona, babona, huzavona vesszen!
Visszavonás, levonás minket ne epesszen.
Legyen egység, türelem, hit a jövendőben.
Adjon Isten, ami nincs, ez új esztendőben.
Nagy uraink (ha élnek) nőjenek nagyobbra;
Áldozzanak, legyen is mit, mégse üssék dobra;
Nemzetiségünk mellett buzogjanak hően.
Adjon Isten, ami nincs, ez új esztendőben.
Író pedig írónak szemét ki ne ássa, -
Ne is legyen az idén napfogyatkozása
Jó erkölcs-, eszme-, hírnév-, s előfizetőben.
Adjon Isten, ami nincs, ez új esztendőben.
Mire üssek még pohárt? Asszonyi hűségre?
Barátság-, polgár-, erény-, vagy mi más egyébre?
Hiszen ezek közöttünk vannak /kelendőben/.
Tudj Isten, mi minden nincs ez új esztendőben!
Haváriamenes sok-sok hajózást
Haváriamenes sok-sok hajózást 2015-ben.
Kutya56 alias Zsolt
Jó-jó, de milyen életúnt
Jó-jó, de milyen életúnt szlogen-vég lenne ez a "vivere non est necesse" egy "vizenjárók baráti társasága" oldalon?
Nemdebár? :-)
J.
Navigáre necesse est
Joe! (Dzsó).Idézni csak
Joe! (Dzsó).
Idézni csak pontosan és szépen........
Navigare necesse est, vivere non est necesse!
Azaz az első rész elég szabad fordítás, de lényegében a tengeri és álatalában a KERESKEDELEM és nem a hajózás fontosságát jelenti, az egy más kérdés, hogy hajózás nélkül kicsit körülményes a dolog, de a második rész, ami annyit jelent, hogy élni nem muszáj kifejezi, hogy kereskedelem nélkül nincs élet.
Öt sör, kutya 2,5 deci dilyópályinkálya után írom ezt, tehát tessék ennek megfelelőjen kezelni engemet!!!
Értem, de a víz amúgy is
Értem, de a víz amúgy is kijön onnan, nem?
Üdv: Fater
Viszont, amikor előszőr
Viszont, amikor előszőr kellett a futót a hajóval így kihúznom, akkor még nem volt csörlő, de a hajóban volt bőven kötél...
Amíg húztam, addig a család emelte egy picit el a futó elejét, csak annyira, hogy a mankókerék kényelmesen tudjon forogni, és irányba állni.
Nem olyan nagy ördöngősség ez...


Üdv: Fater
Sziasztok!Látom, nagy
Sziasztok!
Látom, nagy ötletrohamot indítottam :-)
Voltaképpen GFaternak van igaza: Igen, azért sólyázok (itt Véneken a horgásztanyámnál) kötéllel, mert a sólyapálya egy része domború (mondjuk az sem szabályosan, de ahhoz közelít), utána meg sekély. A Duna vízszintje meg 3-4m-t lazán változik errefelé.
Szóval az autóm vagy meredeken állna (és ilyenkor a fronthajtás gumifüstölést is eredményezhet), vagy annyira le kellene tolnom, hogy a csomagtartó is vízben állna (egyszer Győrben ez volt). Úgy hogy kötéllel sólyázom. Már vagy 5 éve. De a mankókereket persze hogy nem eresztem le a betonról! És itt a belső öbölben nincs olyan sodrás, hogy gondot okozott volna valaha is.
Persze, Pilismaróton be lehet tolni a vonóhorogról is a trélert, mert olyan sólyapálya van, mint a mesében! De nem mindenhol ám!
A tengernél, a sólyapálya azon része amit a hullámok még nyaldosnak, az algásodik, és cefetül síkos. Ott (KRK) egy helyi kikötőmester (vagy inkább az inasa) segített először sólyázni - szintén kötéllel, mert eléggé be kellett ereszteni a trélert a sekély pályán a vízbe. Ja, én meg besétáltam a hajó után, és olyat szaltóztam, hogy pontozni lehetett volna... :-) (bár akkor ez nekem nem volt olyan vicces, mint a nézőközönségnek)
Egyszer Százhalombattán is ki kellett sólyáznom (kényszerűségből). A főágban, jó sodrás mellett. Tartottam is tőle erősen. A helyi öreg révész (hajdan hivatásos hajós, sőt előtte versenyző) segített, míg folyton morgott, hogy ne legyek már betojva. Ott is kötéllel csináltuk, míg Ő egy másik kötéllel tartotta a Rybitwát.
Ja, és nem görgők, hanem párnafák voltak a kocsin a hajó alatt. (ennél, és az előzőnél is).
Homokos parton még nem próbáltam sólyázni. Felénk azt tartják, hogy ilyet csak összkerekessel szabad.
Nos, ennyit arról, hogy miért gondolkodom vonóhorogra akasztható csörlőn :-)
Üdv. J.
Navigáre necesse est
Akár én is írhattam volna,
Akár én is írhattam volna, azzal a különbséggel, hogy az autóm volánjánál Doki, Pepe, Baada, Kitzoli , Saussent ül.
Kutya56 alias Zsolt
Nem telik meg a dob vízzel .
Nem telik meg a dob vízzel .
üdv doktor4
A kérdésem arra vonatkozott,
A kérdésem arra vonatkozott, hogy miért kell a motort járatni?
Üdv: Fater
annyi idom sincs, h. a
annyi idom sincs, h. a dunara kimenjek egy esti vizhofok meresre :-( . bar lehet reggel befagyna a seggem amikor kimaszok a halozsakbol... vettem szigetelölemezeket, ha lesz legalabb 5 fok akkor mar megkot a 'szilo' leszigetelem a kabint a kelemesebb ejszakai alvas remenyeben
kapcsoltam januar 5tol
kapcsoltam januar 5tol folytatodik, munkahelyen mar ra fogok erni mindenre :-). most csak par percem van, epp csak beneztem. jonnek haza kolkok, ebed es megyunk a lohoz
azert hogy ne kelljen
azert hogy ne kelljen csorlovel cibalni, az sokkal nehezebb mint siman rausztatni es kettot tekerni (az en automnak nem ellenseg a dunapart, ahol van beton rampa ott is a homokon solyazok, h. ne kelljen varni, ne kelljen afrikaig elmenni h. mas is odaferjen)
baada, Te itt? A kapcsoltam
baada, Te itt? A kapcsoltam meg teng!!!
a homokon meg az auto kereke
a homokon meg az auto kereke is besullyed 10cm-t. a futo tamasztokereke ha elkezded huzni csorlovel szantani fog es hamar vege lesz. ahhoz kellene dupla ballonos kereket szerelni a futo tamaszra (legkisebb talicskakerek, vagy azt hiszem van meg egyel kisebb meret is)
Miért?
Miért?
Üdv: Fater
Na, hát pont így csinálom én
Na, hát pont így csinálom én is!
Üdv: Fater
en addig tolom be a futot, h.
en addig tolom be a futot, h. a fa vege eppen kilogjon. igy siman rahuzom kezzel a hajot a csorlotol kb 50cm-ig, onnan par tekeres es mar ulok is be az autoba. a t.k.m fogja az egesz futon vegcibalni a csörlövel a hajot. raadasul igy meg az utolso par centinel is epp csak eleri a fat, meg ha esetleg kell tudok egyet igazitani mielott kirantom a vizbol (csak arra kell figyelni, h. ha a kipuff buborekol, akkor nem szabad leallitani a motort amig a hajot huzogatom)
Ahol nincs sólyázási
Ahol nincs sólyázási lehetőség ott nem sólyázunk
de meg van a lehetőséged ha elég hosszúak a madzagok, hogy fordítasz a drótkötélen és hozzákötöd a vonohoroghoz, akkor ki tudod a csörlővel cibálni a futót a homokon keresztül is a kocsiig.
A agg
kor átka, hogy mindég van összehasonlítási alap. A kilencvenes években Brácon daruval tettem vizre a hajóm, kivételkor megpróbáltam a homokos strandon kiszedni. A hajót még úgy ahogy felhúztam az utánfutóra , de utána megállt a tudományom. A kocsi elkapart. Egy német terepjáró húzott ki végül.
Üdv. bb
Azért akasztja le, mert ha
Azért akasztja le, mert ha sekély a part, akkor jó messzire be kell tólni a futót a vízbe, hogy egyáltalán rakaphasson a hajó.
Ez különösen homokos tengerparton fordul elő, ahol pl nincsen kifejezett sólyázási lehetőség.
Üdv: Fater
Neked is ! üdv doktor4
Neked is !
üdv doktor4
De ha sikerült akkor az egész
De ha sikerült akkor az egész part le volt nyűgözve
A Pepe szintén úgy teszi ,én meg béna vagyok hozzá illetve a futóm nem alkalmas rá . üdv doktor4
Hajós Társak!Köszönet ezévi
Hajós Társak!
Köszönet ezévi segítségetekért és kivánok
sok síkert - minden jót -
és hajózásban gazda új esztendőt mindenkinek!
Üdv,
Bujo
Nem értem teljesen. Mi a
Nem értem teljesen. Mi a faxnak akasztja le a futót a kocsiró?? Mi a faxnak tólja be olyan mélyre a vizbe, hogy az elsodorhassa?? Nem elég ha a hajó orra ráúszik az első görgőre??
Én a Dunán használtam a hajót, Pilismarótnál sólyáztam. A futót addig enegedem be a vizbe, hogy a hajó rátámaszkodjon az első görgőre onnan már a csörlő húzza fel a futóra. A merci hátsó kerekéig áll a Dunában és amikor a hajó a futón van símán kimászik a vizből. Hátsókerék meghajtásnál a futó pluszban nyomja rá a kereket a betonra.
Tanulságként. A kilencvenes évek végén a Vagabund I -el jártam le a Bódeni tóra. A hajót teherautóval húztam és tettem a vízre. Mivel egyszerübb úgy manőverezni, hogy elöre menetbe tolom a futót raktam előre is egy gömbfejet a teherautóra. A nehézség akkor kezdődött amikor kifele sólyáztam. A merci dupla kereke nem volt leterhelve és igy nem tudtam felmászni a meredeken. Megodás az volt, hogy leakasztottam a futót, kitolattam, megfordultam és visszatolattam majd a hátulra felakasztott futóval símán kimásztam.
Vagyis az elsőkerék meghajtású kocsinál valakit fel kell ültetni a motorháztetőre ha kipörög a kerék, úgy könnyebben húzza ki a futót a vízből.
Azt marhaságnak tartom, amikor a hajó meghajtásával másznak fel a futóra. Haka csinálta rendszeresen, de nem mindég sikerült Neki elsőre. olykor recsegett a hajó.
bb
az tok mas jatek... te a
az tok mas jatek... te a hajot a futora, o a futot hajostol akarja huzoghatni vele, ha jol ertem.
es allovizben is jo lehet, ha a mankokerek nem sullyed el. de dunan nem probanam ki. emlekezzetek csak a mosonmagyarovari x5os bmw-re. a futot ha nem rogziti az auto az elindul a vizzel. (ugy tudom az ovariak rendszeresen hajoznak adrian. hazahoztak a hajot es kiprobaltak a folyovizen is. a solyazasba belebuktak). sztem azt szivtak meg hogy rahuztak a hajot a futora de a viz elsodorta, erre jott a 'mentootlet', hogy gyorsan spaniferezzuk ra a hajot a futora. amint kicsit a futot elemelte a fenekrol a spanifer a viz az egesz takolmanyt azonnal vitte aztan szepen ment utana a bmw is. en azt gondolom dunan solyazni csak megfelelo autoval biztonsagos. ha mar csorlozni kell, akkor a hajot futot autot egyben az auto elejerol. a 2-3 tonnas csorlo siman kihuzza (max kell egy fordito). (en egyszer ug yhuztam ki a mondeot futostol kishajostol, hogy elealltam az autoval futoval hajoval. a futo vazara kotottuk a mondeot. siman huzta, nem ero kell ilyenkor az meg egy trabiban is meglenne, hanem tapadas)
Én ilyen elektromos csörlövel
Én ilyen elektromos csörlövel húzom ki a hajót a vízből. A csörlő fel van csavarozva a futóra, az akku és a vezérlés bent van a csomagtartóban. Ripsz ropsz kint van a hajó a vízből. Nem egy hüjjje megoldás. Qrva nehéz kurblizni a hajót.
bb
A bohinj-i tónál cca 20 cm-s
A bohinj-i tónál cca 20 cm-s hó van, és már nem esik.
Kutya56 alias Zsolt
A nagyobbik baj az, hogy
A nagyobbik baj az, hogy amikor felkap rá a hajó, akkor megemelkedik a futó eleje...
Amúgy jó kis cucc az, csak pont erre a célra nem való.
De én már jártam úgy a görögöknél, hogy a homokban nem tudtam kihúzni a futót, rajta a csónakkal, mert sajnos a betonozott rész máshol volt, de akkor viszont már jó szolgálatot tett.
Üdv: Fater
horogra akasztos csorlo az
horogra akasztos csorlo az nem sok izet er... ha betolod a futot az mitol marad a helyen, amig nincs rajta a hajo? (amikor az autoval a dunaba benyomom az ures futot, kb 2 metert elsodorja a belso veget, kepzeld el ezt, ha nincs az autohoz kotve... es raadasul a mankokereken kell allnia/gurulnia amig kihuzod. kicsit lazabb medernel a mankokerek besullyed es ugfy gorbul/torik le, mint ropi
Hello!Hát igen, amit írtál az
Hello!
Hát igen, amit írtál az majdnem mind játszik (egy- vagy max két fő azért tudjon rajta/benne aludni, tudjak vele haladni a Dunán fölfelé is, és négy fő kibírjon rajta egy egynapos túrát). Szóval a Rybitwánál valamivel nagyobbat - de bírjam elhúzni, és ne menjen rá a gatyám üzemanyagra.
Ja, ja tudom, mindent nem lehet, valamilyen szinten kompromisszumok beleférnek.
Autócsere? Háát, még nem merem komolyan venni a dolgot - még nincs 2 éves sem, és hát azt az évi 45.000 km-et amit egyedül autózok vele, azt teljesíti kb. 4,5 l/100 km-es átlaggal. És ez sem megvetendő.
(Mellesleg láttam a neten valahol csörlőt, amit a vonóhorogra lehet rakni. Most azon fantáziálok, talán jó lenne sólyázáshoz ezzel a kocsival, meg /mértékkel, de/ nagyobb hajóval is.
Kolbásztöltős hétvége? Készülök rá :-)
Üdv. J.
Navigáre necesse est
engem érdekelne. elküldenéd a
engem érdekelne. elküldenéd a linket??
üdv.
bb
Szia régenlátott Joe ! Egyet
Szia régenlátott Joe !
Egyet nem írtál le, mire használnád a hajót ? Rajta is aludnátok hétvégeken ? Túrázás, gyors hajózás stb ? Nagyobb autóban nem gondolkozol ?
Az én régi Nissan X Trail-m 2 tonnás szerkezetet tudott könnyedén húzni és sólyázni. Jó kis autó volt.
Kolbásztöltés ?
Kutya56 alias Zsolt
,,,,,,,,,,,,HPV sátorfűtés
,,,,,,,,,,,,HPV sátorfűtés Inox .. anyaga: rozsdamentes (!!) aluminium.
(mellesleg nem bíztos,hogy egy ilyen fűtőtest mellett nyugodtan aludnék. Személy szerint még a kandallót sem hagyom magára.
Folyamatos fűtésre ez sem alkalmas! Szerintem. Márpedig a hajó hamar kihűl
mci
Valóban azt a kevés
Valóban azt a kevés szabadidőmet ami van, inkább olyan barkácsra fordítanám amit jobban kihasználnék. Amúgy találtam egy ilyet: http://www.carpinfo.hu/hpv-satorfutes-inox-17-kw-oxigenerzekelovel.html Talán itt van némi biztonság is, ha lehet hinni ebben az érzékelőben.
Pepe
eetleg ez? 700 dollar...
eetleg ez?
700 dollar...
afercsili
/bocsánat, most látom csak 5,5m-ig keresel/
Most neztem az en hajomat!
Ez a lustaság, csak szépen
Ez a lustaság, csak szépen fogalmazva...

Üdv: Fater
Sziasztok!Boldog Karácsonyt
Sziasztok!
Boldog Karácsonyt!
Ja, meg már boldog új évet!
El-elmaradoztam, de azért vagyok még (és még mindig van olyan munkám, amit ebben az évben meg kellene csinálnom - leginkább becsületből, mert értelmes ember az idén már nem nagyon dolgozik...)
Más:
Segítsetek nekem, ha tudtok!
Eladtam a Rybitwámat. Motorostul, tréleretül.
Ez egy nagyon jó hajó volt, de lent az Adrián rá kellett döbbennem, hogy négy felnőttnek bizony kicsi.
Volt, hogy ketten egy barátommal egy nap körbehajóztuk a KRK szigetet - úgy jó volt, de az asszonyokkal zsufis ( na ja, értem én, nem kell a kommentár :-) )
Szóval vennék valami mást. Kb 5,5m-ig gondoltam (persze feltétel, hogy a megengedett tömeghatárokon belül maradjon (úgy tudom, a a fékezett vontatmány összsúlya nem haladhatja meg a vonó jármű önsúlyát - 1300 kg). No meg sólyáznom is kell, hát nem mindegy milyen nehezet.
Néztem egy Bayliner 1851-et, de zűrös a tulajdonviszonya, és a futó hatóságilag is necces (1600kg-os, fék nélkül - "hát ilyen állat márpedig nem létezik").
Pedig nem lett volna drága, a döglődő belmotorját meg úgyis átépítettem volna dízelre.
Ja, és a kabin olyan alacsony, hogy még egyenesen ülni sem lehet benne. Még nekem sem. Döbbenet!
A Doki ajánlott egy Rio 500-at - ami tetszene is, de: több mint 30 éves. (Egy a repülőgép- és védelmi iparba beszállító partnercégem - akik valaha a Rebell-eket gyártották - azt mondta, ők 20 év garanciát adnak, többet nem. Mert a műgyanta olyan kémiai változásokon esik át, ami a fizikai tulajdonságait is erősen lerontja. Mutatott diagramokat is, de azt nem tudom reprodukálni. Szóval, kicsit attól is félek.
Na meg hát árban sem szaladhatok el...
Tudom, nekem kell majd dönteni, de ha tudtok valami jó ajánlatot, gondoljatok rám!
Üdv. Joe
Navigáre necesse est
Igazából egy nagyobb hajónál
Igazából egy nagyobb hajónál ez jó megoldás. Ekkora "átalakítást" én nem akarnék csinálni. Kellene hely az aksinak, átalakítani a töltést két aksi számára, beépíteni a ketyerét is. Ráadásul évente kb. kétszer használnám a tudomány mai állása szerint. Lehet, hogy ez sátorfűtő cucc valóban elég lenne.
Ami az átalakítást illeti, inkább egy csőrben gondolkodnék a hajó elejére, ami kilépőként funkcionálna, valamint a horgony tárolására, leeresztésére volna jó. Amikor egyedül vagyok, egyszerűbb lenne, mint kimászni a hajó elejére, elővenni a horgonykamrából, stb.
Pepe
0
0
Kutya56 alias Zsolt
:o) ..
:o) ..
mci
Urak. Van valakinek a
Urak. Van valakinek a csapatban 24v os hajoja?
www.tarakona.hu
Használtan, olyan 30-50.000
Használtan, olyan 30-50.000 ért lehet találni ilyeneket. Az enyém, az 5kw os, 45w ot fogyaszt, a nagyobbik fokozaton üzemelve, és ugy eszik 0,5l gázolajat óránként. Viszont az én hajomban sem megy folyamatosan a nyagyobbik fokozaton. Szerintem a 2kw os levegős nem fogyaszt 30w nál, és oránként 0,2 liternél többet. Persze nem megy folyamatosan. Szerintem egy 5l es kannárol, elüzemel két napot. Talán az akksit elpakolni a nehezebb, mint az üzemanyagot. 15.000.- ért tudok használt ipari zselés 100Ah-s akksikat. Egyik sem mai darab, viszont adnak rá egy év garanciát.
www.tarakona.hu
itt a megoldás!!
itt a megoldás!!

mci
meg vagy 20 eve 'laktam' az
meg vagy 20 eve 'laktam' az erdöben egy lakoautoban. dizel allofutes szeru ize volt beepitve a dobozba. ug yvolt epitve, hogy az indito akkut ne tudja leszivni, de menet kozben ha az indito fel van toltve akkor toltotte a futes akkujat. a futes ugye egy gazolajos ego es egy ventilator, ami a meleget befujja. ha nem megy a tajfun, mert mondjuk az akku lemerult, akkor leallitja az egest. hat, mit mondjak... (biztos van mar modernebb technika) de egeszen ejfelig meleg is tudott lenni a 'szobaban' aztan legkozelebb akkor indult el, ha vagy 20km-t autoztam vele. en azota nem hiszek ezekben.
pepe! ne hidd, hog yolyan jol zar a kabin, hogy megfulladj :-) nekem az ajton van 3-4 lamella szellozesnek. es van a hajoban 4 halozsak. dec-ben jo par ejszaka kinn aludtam, amig nem fagy siman eleg a kis szieszta 2-3*5-10 perc. utanan meg mar en is meggondolom (nem hiszem, hogy van aki kimegy, ha mar en se :-) )
enneka kis kutyunek az egyszerusege es mobilitasa a legjobb. szerelesmentes kis helyen elfer es ha nem kell (nyaron) nem kell 'cipelni'. ha mar probaltal hidegben a kabinban ejszakazni akkor tudod, hogy nem olyan hideg az, egy kis kabint egy ember a sajat testmelegevel is temperal (+5 fokig) (az en kabinom dupla falu, termosz elv ervenyesul, ez sokat segit, nem tudom tied ilyen-e)
Igen ezek nem rosszak, hiszen
Igen ezek nem rosszak, hiszen ha egy autót befűt, befűti a kabinomat is, de meggyőződésem, hogy ez nekem feleslegesen nagy. Gond a súly, ha dízelt választok, akor újabb fajta üzemanyagot is vinnem kell. Helyem sincs túl sok ahova tehetném. Kell neki 12V, így kell pótaksi is. Ugyan nem tudom konkrétan mennyi az energiaigénye, (üzemanyag, áram) de az mind súly, és térfogat. Körbe kell járni ezt a témát.
Pepe
Nem olcsó,viszont így nincs
Nem olcsó,viszont így nincs bukta!
(mármint a forgalmazó által beszerelve)
mci
Mennyibe kerül egy ilyen??
Mennyibe kerül egy ilyen???
LINK: ???
Üdv,
Bujo
először is Boldog Karácsonyt
először is Boldog Karácsonyt!
Pepe van 2kw os, pici dizel, levegős állofűtés.. Kb 1-2decit fogyaszthat oránként, szabályozhato, termosztáttal, tartja a beállitott hőmérsékletet, rendes kipufogoja van, szal a hajotesten kivülre megy a kipuff gáz, ha ugy épited be, az égéshez a levegőt is kintröl veszi.
www.tarakona.hu
Na jó, de ha hideg van, akkor
Na jó, de ha hideg van, akkor ki is hül gyorsan. Szellőzőm nincs. Nyitott ajtóval szoktam aludni. Annyi a szellőzés ami a ponyva nyílásain bejön. Ez eddig elégnek bizonyult.
Gondoltam már egy kabiszellőztető napelemes aksis kütyüben, csak elég nagy lukat kell neki vágni. Nem szívesen vágom meg a hajót. Gondoltam még arra is, hogy ha ezt tudnám kombinálni valami hőcserélőn átszívott levegővel, akkor megoldható lenne a szellőztetés, és a fűtés egyben. Sőt ha a hőcserélőben télen meleget csinálnék, nyáron hideget, akkor klíma is lehetne egyben. A NASA-nál már fejlesztik a cuccot. Csillagkapun küldik majd ha kész :)
Pepe
Oldalak