tegnapelott este jott: 9,5kg 70cm ponty. feederrel vekony zsinorral 20 percig dolgoztattuk egymast. (mielott halaszlere izgul vki, foto es meres utan ment vissza a vizbe :-) )
tabletre is van horgonycsúszás esetén riasztó alkalmazás,. ha más miatt nincsen rá szükség, emiatt felesleges a gps. Az adrián mindig használom. tökéletesen műxik!
vagy meg jobban jarok ha nem szivatom magam vele h. allandoan hasznalom. hanem csak havaria eseten hozzaakasztom a lanchoz a bolya kotel vegen levo karabinerrel. mielott a lancot leakasztom a hajorol
ugy gondolom. ha baj van eleresztem a hajot a horgonyrol. a bolya az arra kell hogy a horgony ne vesszen el. amikor szabadon uszik hajo egyutt a faval akkor mar el tudok tavolodni tole es utana visszamegyek a horgonyert (bolyahoz) es felszedem
Nem tudom jól értelmezem e ,tehát horgony .....lánc......bólya.......lánc ....hajó ha elég hosszú a lánc így nem valószínű hogy esetleg baj lesz ?! Szerintem . üdv doktor4
en is ezt gyanitom. legalabb aludni ki fogok menni vmi vedett obolbe a fosodorbol. mielott meg nagyobb bajra ebredek egyszer. de azert a bojas menekuloutat megcsinalom
ami ma reggel tortent, arra nem szamitottam, horgonyom 30m lanccal mindig teljesen stabilam megtart a dunan. ma reggel arra ebredtema hajoban, hogy vmi 'morgo' hangot hallok, kinezek az ablakon es 'mennek a fak'. összeallzt a kep, a horgony sodrodik a feneken a lanc meg atadja a hangot a hajotestnek. kiugrottam a halozsakbol, benezek a vizbe 2db csuklo vastag frissen vagott agat hozott a viz (kb 4m hosszuak lehettek, ossze voltak akadva) es megakadtak a hajo orran. ennyi plusz eleg volt ahhoz, hogy siman elvigyen. kimasztam az orra kiakasztottam es minden ok. de elgondolkodtam, mi lenne egy nagyobb fa eseten. azt nem birnam leakasztani. raadasul mi van a horgonyom beakad vmibe es nem sodrodik tovabb? arra jutottam, hogy veszek vmi felfujhato bolyat, es vagy 10m 4,5 mm-es kotel vegere rakotom, a kotel masik vegere teszek egy karabinert es ha barmi balhe tortenik, karabinert beakasztom a horgonylancba a horgonylancot meg leoldom a hajorol. ha egyutt uszok a faval akkor el tudom vhogy biztos tolni magamtol es utana visszamegyek a horgonyert. (legalabb vilagos volt mar, sotetben meg ijesztobb lett volna) szerintetek mi tortenhet egy joval nagyobb ag eseten, ha a horgony elakad? elsullyeszthet?
a tekeros ize a gazkar kemenyseget allitja ( ugy allitsd. h. mibel konnyebb legyen a gazkart tologatni. de magatol menet kozben ne mozduljon el. probalgasd vizen hogy jo )
ha a szivazoszelep rossz allasban van a kezipumpat (labda) nem tudod kemenyre nyomni. a talcaban 'emelkedni fog a benzinszint pumpalaskor). magyarul ugy allitsd h. fel tudd a labdat kemenyre nyomni
Az a bizgentyű egy kettős müködésü izé ( kézi és villanyos) Ha elfordítod a pöcköt akkor dől a benya a motorba , tehát nem basztatod . Ha nyitod a kart akkor hallani lehet hogy megy a benzin . Keress a egy fotót a neten egy olyan motorról és nézd meg az állását a karnak ...ha más hogy nem megy üdv doktor4
megnéztem a fotókat sőtt találtam service manuált is ,minden képen párhuzamos a szelep hossztengelyével
Nos, közben előrébb jutottam. Beszéltem a Mervivel - telefonon.
Nem könnyű eset emészteni a telefonos stílusát:
"Mit akarsz? Mondd gyorsan, nem érek rá - tévét nézek"
A 3,14csába! Ha nem ismerném, és nem tudnám hogy egyébként jó srác, egy ilyen jellegű discurzus eredményeként már töröltem volna a memóriámból
Nos, azt már tudom tőle, hogy hogyan működik, és hogyan kapcsolható a Johninál a szivató, hogy hallanom kell a kattanást (így is volt), de még hiányosak a típus-ismereteim:
- ez a kis piros állítókar normális esetben (ha a távirányítóról működik a dolog) hogyan álljon?
- a távirányítón (OMC felirat van rajta) a gyújtáskulcs alatt van egy kézzel állítható tekerentyű (csavar?) - az mi célt szolgál?
- egy esetben elkezdett szakaszosan sípolni a távirányító hangszórója (ez leállítás, majd újraindítás után megszűnt) - ez vajon mi okból történt?
Előre is köszi a segítséget, minden hasznos info-t
Üdv.: Joe
Ui: jó volt a jótanács, kaptam relét a trimm-hez. Röhely, az USA-ban 8 dollár, de ideszállítva 8000Ft, de kaptam ugyanolyat mint ami benne volt egy-egy ezresért itt a Hella-villamosságiban.
A másik csodálatos dolog, ezen egységeimnek a honosítása (ugyanis Franciaországból származik). Már futottam két kört az okmányirodában, és egy még hátravan - a másodiknál már kibuggyant belőlem az auditor, és elmondtam a helyesbítő jellegű véleményemet, de még alájuk fogok tenni, ne hogy túl jól érezzék magukat!
Döbbenet, hogy ebben a nyavalyás társadalomban mindenki minőséget akar/szeretne a pénzéért, de a legtöbben nem szaggatják meg az istrángot, hogy minőséget is produkáljanak - a kapott pénzükért.
Sziasztok! Ez egy mágnes szelep.Ha nincs aksi elfordítod a kart (piros) akkor nyitva van a szelep az ÁC ( VRO pumpa) indítózáskor nyomja a benzint a folytó szelepek mögé kb.0,4 mm fúvókán. Ha beindult a motor visza kell fordítani.Magyarúl ki kell kapcsolni a szívatót.Hátránya nincs fél szívató. Ha a gyujtás kulcsot gyujtásra állítod és nyomkodod befelé akkor lehet hallani hogy nyit zár (kattog) ez a szelep.Hideg indításkor míg a motor be nem indúl nyomva kell tartani,úgy kell indítózni.Gázt nem kell adni.
nekem 90-es evinrudim volt, azon nem ott volt ez az ize, de az is egy piros kar volt es 90fokban lehetett elforditani. gyakorlatilag kezi szivato szerepe volt, siman folyt a benya a motorba aztan elzar es inditoz.... mervi papara csorrents ra, ö guru ebben a temaban
Szerintem az egy szelep, ha nyitod akkor benzint engedsz be a motorba .Csak egy kicsit kell megnyitni . De ha elektromosan működteted a szívatót akkor nem kell hozzá nyúlni .Csak ha nics áram és kézi hidegindítás lesz . üdv doktor4
A Johnson 50-es motoromon van egy kis piros kar, aminek nem igazán tudok rájönni a funkciójára.
Kb. 90 fokban tudom jobbra-balra tekergetni, a végén lévő kupak alatt meg egy gumitömlő szelepéhez hasonlóan kinéző vég látható.A hengeres házba a VRO elosztóegységéből megy egy vékony cső, kifele meg a karburátorok tetejéhez.
Valamiféle automata szivatóra tippeltem, de nem tudom. A kar funkcióját meg főleg nem.
tul nagy. nem tudnek befordulni vele az udvarra (egysavos utrol derekszogben tolatok be 3m szeles kapun 6,5*2,5 fole nem megyek, inakbb meg kicsit rovidebb) es futon cincalni se egeszseges a tomege miatt... 1,5 tonna menetkesz tömegnel többet nem akarok.
Amikor a Zsolt hajóját hoztuk Németországból, magyar nyelven irtuk meg az adásvételi szerződést. Ha jól tudom nem volt vele gond. Megspórolod a fordíttatást. Tudtommal 2 ütemüt nem tudsz forgalomba helyezni!!
Milyen hajót akarsz venni?? a német Ebay tele van jobbnál jobb hajókkal és ott tudok segíteni.
ha olaszo.ban veszrk egy hajot. akkor egy adasveteli es egy ottani regiszterbol valo kivonas eleg hogy hiteles fordittatas utan m.on hajolevelezhessem?
mivel eu orszag nem kell ce.vel foglalkozni test es motor eseten?
Nem is gondolod mennyien egyetértenek velem ez ügyben ! üdv doktor4
Valaki ordította torkaszakadtából ...." pont leszarom a személyes problémátokat oldjátok meg privátban " ....Én anno probáltam de a nagy pártatlankodásban a kapcsolatteremtés elmaradt .Nem értem miért ?! Hogy reagálok ,hát az biztos , Azt gondolom téged is van ami bosszant és nem is hagyod szó nélkül . Sok estben a lisztnek az a dolga hogy szálljon és ha bele kell fingani ezért akkor hát belefingunk ,hol én hol más ! Én véletlenül sem veszekszem az indexen nem én viszem oda ,itt írom le a véleményemet erről arról . Megtehetné bárki hogy magán e-mailban válaszol de ugye azt nem mert a béke meg a nyugalom érdekében csak ott nyíltan kell pocskondiázni amire lesz válasz !!!
És nyílván ezt is olvassák majd csak titokban sunnyogva lapulva .....hogy is írta valaki ? Mint a .....! De én nem írok olyan szégyenítő dolgokat !
Pedig lébe de jó lett vóna.
Pedig lébe de jó lett vóna. Sporthorgász.
A lelőtt vaddisznót is feléleszted ??????


Kutya56 alias Zsolt
Így kellett lennie. üdv
Így kellett lennie. üdv doktor4
tegnapelott este jott: 9,5kg
tegnapelott este jott: 9,5kg 70cm ponty. feederrel vekony zsinorral 20 percig dolgoztattuk egymast. (mielott halaszlere izgul vki, foto es meres utan ment vissza a vizbe :-) )
gugli play ba beirod, hogy
gugli play ba beirod, hogy Anchor Watch.Van többféle. Nekem ez bevált. Tökéletesen műxik. :-) nyugodtan alszunk mellette.
www.tarakona.hu
Szia Csabi!EZ az alkalmazás
Szia Csabi!
EZ az alkalmazás engem érdekeleme, megtudod adni a linket?
Köszi
Üdv,
Bujo
tabletre is van
tabletre is van horgonycsúszás esetén riasztó alkalmazás,. ha más miatt nincsen rá szükség, emiatt felesleges a gps. Az adrián mindig használom. tökéletesen műxik!
www.tarakona.hu
nem tudok modositabni a hsz
nem tudok modositabni a hsz-en vmiert. szoval hogy agps ordit fel, vagy a surlodo lanc, az ugy szempontjabol mindegy...
attol nem tartok ha elcsuszik
attol nem tartok ha elcsuszik a horgony, a gaz az lesz, amikor nem tud elcsuszni, de a fa meg tol. tartok tole hogy lefele nyomna a hajo orrat
Feltétlen vegyél egy GPS-t
Feltétlen vegyél egy GPS-t ami azonnal riaszt ha elhagyod a horgnyozásra kijelölt helyet. Arra jobb ébredni mint a surlódó lánc hangjára.
üdv.
bb
vagy meg jobban jarok ha nem
vagy meg jobban jarok ha nem szivatom magam vele h. allandoan hasznalom. hanem csak havaria eseten hozzaakasztom a lanchoz a bolya kotel vegen levo karabinerrel. mielott a lancot leakasztom a hajorol
Tehát a horgonyon lenne egy
Tehát a horgonyon lenne egy bólya
üdv doktor4
ugy gondolom. ha baj van
ugy gondolom. ha baj van eleresztem a hajot a horgonyrol. a bolya az arra kell hogy a horgony ne vesszen el. amikor szabadon uszik hajo egyutt a faval akkor mar el tudok tavolodni tole es utana visszamegyek a horgonyert (bolyahoz) es felszedem
Nem tudom jól értelmezem e
Nem tudom jól értelmezem e ,tehát horgony .....lánc......bólya.......lánc ....hajó ha elég hosszú a lánc így nem valószínű hogy esetleg baj lesz ?! Szerintem .
üdv doktor4
en is ezt gyanitom. legalabb
en is ezt gyanitom. legalabb aludni ki fogok menni vmi vedett obolbe a fosodorbol. mielott meg nagyobb bajra ebredek egyszer. de azert a bojas menekuloutat megcsinalom
Szerintem a fa méretétől és a
Szerintem a fa méretétől és a körülményektűl függően van rá esély . üdv doktor4
ami ma reggel tortent, arra
ami ma reggel tortent, arra nem szamitottam, horgonyom 30m lanccal mindig teljesen stabilam megtart a dunan. ma reggel arra ebredtema hajoban, hogy vmi 'morgo' hangot hallok, kinezek az ablakon es 'mennek a fak'. összeallzt a kep, a horgony sodrodik a feneken a lanc meg atadja a hangot a hajotestnek. kiugrottam a halozsakbol, benezek a vizbe 2db csuklo vastag frissen vagott agat hozott a viz (kb 4m hosszuak lehettek, ossze voltak akadva) es megakadtak a hajo orran. ennyi plusz eleg volt ahhoz, hogy siman elvigyen. kimasztam az orra kiakasztottam es minden ok. de elgondolkodtam, mi lenne egy nagyobb fa eseten. azt nem birnam leakasztani. raadasul mi van a horgonyom beakad vmibe es nem sodrodik tovabb? arra jutottam, hogy veszek vmi felfujhato bolyat, es vagy 10m 4,5 mm-es kotel vegere rakotom, a kotel masik vegere teszek egy karabinert es ha barmi balhe tortenik, karabinert beakasztom a horgonylancba a horgonylancot meg leoldom a hajorol. ha egyutt uszok a faval akkor el tudom vhogy biztos tolni magamtol es utana visszamegyek a horgonyert. (legalabb vilagos volt mar, sotetben meg ijesztobb lett volna) szerintetek mi tortenhet egy joval nagyobb ag eseten, ha a horgony elakad? elsullyeszthet?
van ekkora harcsa pl:harcsaen
van ekkora harcsa pl:
harcsa
en ultem 3:20 ig szombat ejjel, nem volt kapas. volt 2-szer fel ora, amikor intenziven rabolt a felszinen
Egy szép NŐ fogja .....
Egy szép NŐ fogja ..... biztos hím harcsa ....megnőtt !
üdv doktor4
Ez retusált kép, ekkora hacsa
Ez retusált kép, ekkora hacsa nincs is!!!!
Üdv,
Bujo
pl:
pl:
Kutya56 alias Zsolt
A harcsa az egyik kedvenc
A harcsa az egyik kedvenc halam.
Kutya56 alias Zsolt
delutan kimegyek dunara
delutan kimegyek dunara harcsazni, reggelig kinn maradok. Pityi Palkó nem hajózol ma felfele?
Benned egy igazi költő
Benned egy igazi költő veszett el....csak az a baj, hogy qrva mélyen..!!!!

Üdv: Fater
Nyuszi ra!Teszek fel egy
Nyuszi ra!
Teszek fel egy képet---egy étket,
Nejem fel fedezte és el keszítette,
Velem meg,meg ettetgette!
HE--HE.
nekem is van képem ebben a
nekem is van képem ebben a témában :)
:-) Newsee
:-) Newsee
www.tarakona.hu
Hozzon a nyuszi sok tojást!
Hozzon a nyuszi sok tojást!
Üdv,
Bujo
Boldog nyulat!
Boldog nyulat!
www.tarakona.hu
Mennyetek sokat locsolni!És
Mennyetek sokat locsolni!
És ha nem tunnátok:
Üdv: Fater
Éljen, dolgozó népünk örök
Éljen, dolgozó népünk örök barátsága a Nyúllal ! Boldog Nyúl -napot mindenkinek
üdv doktor4
Kellemes Húsvéti Ünnepeket és
Kellemes Húsvéti Ünnepeket és jó tojásfestést, locsolkodást
bb
Kellemes Húsvéti Ünnepeket
Kellemes Húsvéti Ünnepeket kívánok minden hajóstársanak.
Az osztrákoknál lehet síelni is.
Kutya56 alias Zsolt
a tekeros ize a gazkar
a tekeros ize a gazkar kemenyseget allitja ( ugy allitsd. h. mibel konnyebb legyen a gazkart tologatni. de magatol menet kozben ne mozduljon el. probalgasd vizen hogy jo )
ha a szivazoszelep rossz allasban van a kezipumpat (labda) nem tudod kemenyre nyomni. a talcaban 'emelkedni fog a benzinszint pumpalaskor). magyarul ugy allitsd h. fel tudd a labdat kemenyre nyomni
Az a bizgentyű egy kettős
Az a bizgentyű egy kettős müködésü izé ( kézi és villanyos) Ha elfordítod a pöcköt akkor dől a benya a motorba , tehát nem basztatod . Ha nyitod a kart akkor hallani lehet hogy megy a benzin . Keress a egy fotót a neten egy olyan motorról és nézd meg az állását a karnak ...ha más hogy nem megy
üdv doktor4
megnéztem a fotókat sőtt találtam service manuált is ,minden képen párhuzamos a szelep hossztengelyével
Sziasztok!Nos, közben előrébb
Sziasztok!
Nos, közben előrébb jutottam. Beszéltem a Mervivel - telefonon.
Nem könnyű eset emészteni a telefonos stílusát:
"Mit akarsz? Mondd gyorsan, nem érek rá - tévét nézek"
A 3,14csába! Ha nem ismerném, és nem tudnám hogy egyébként jó srác, egy ilyen jellegű discurzus eredményeként már töröltem volna a memóriámból
Nos, azt már tudom tőle, hogy hogyan működik, és hogyan kapcsolható a Johninál a szivató, hogy hallanom kell a kattanást (így is volt), de még hiányosak a típus-ismereteim:
- ez a kis piros állítókar normális esetben (ha a távirányítóról működik a dolog) hogyan álljon?
- a távirányítón (OMC felirat van rajta) a gyújtáskulcs alatt van egy kézzel állítható tekerentyű (csavar?) - az mi célt szolgál?
- egy esetben elkezdett szakaszosan sípolni a távirányító hangszórója (ez leállítás, majd újraindítás után megszűnt) - ez vajon mi okból történt?
Előre is köszi a segítséget, minden hasznos info-t
Üdv.: Joe
Ui: jó volt a jótanács, kaptam relét a trimm-hez. Röhely, az USA-ban 8 dollár, de ideszállítva 8000Ft, de kaptam ugyanolyat mint ami benne volt egy-egy ezresért itt a Hella-villamosságiban.
A másik csodálatos dolog, ezen egységeimnek a honosítása (ugyanis Franciaországból származik). Már futottam két kört az okmányirodában, és egy még hátravan - a másodiknál már kibuggyant belőlem az auditor, és elmondtam a helyesbítő jellegű véleményemet, de még alájuk fogok tenni, ne hogy túl jól érezzék magukat!
Döbbenet, hogy ebben a nyavalyás társadalomban mindenki minőséget akar/szeretne a pénzéért, de a legtöbben nem szaggatják meg az istrángot, hogy minőséget is produkáljanak - a kapott pénzükért.
Navigáre necesse est
Ilyen van a 225 ös Johnin is.
Ilyen van a 225 ös Johnin is.. szivató. vagy elektromosan az inditókulcs nyomvatartásával , vagy a piros kar elfordításával, manuálisan kapcsolható.
www.tarakona.hu
ja, es a mindig jo erös
ja, es a mindig jo erös tulzassal allithato csak :-(
ugy emlekszem nekem felül
ugy emlekszem nekem felül volt a karburator felett... es mintha fuggoleges tengelye lett volna. de te többet lattad sapka nelkul....
Ugyan ilyen volt a 90-es Evin
Ugyan ilyen volt a 90-es Evin rudin is. Csak a tiéd mindíg jó volt azért nem emlékszel rá!
Sziasztok! Ez egy mágnes
Sziasztok! Ez egy mágnes szelep.Ha nincs aksi elfordítod a kart (piros) akkor nyitva van a szelep az ÁC ( VRO pumpa) indítózáskor nyomja a benzint a folytó szelepek mögé kb.0,4 mm fúvókán. Ha beindult a motor visza kell fordítani.Magyarúl ki kell kapcsolni a szívatót.Hátránya nincs fél szívató. Ha a gyujtás kulcsot gyujtásra állítod és nyomkodod befelé akkor lehet hallani hogy nyit zár (kattog) ez a szelep.Hideg indításkor míg a motor be nem indúl nyomva kell tartani,úgy kell indítózni.Gázt nem kell adni.
nekem 90-es evinrudim volt,
nekem 90-es evinrudim volt, azon nem ott volt ez az ize, de az is egy piros kar volt es 90fokban lehetett elforditani. gyakorlatilag kezi szivato szerepe volt, siman folyt a benya a motorba aztan elzar es inditoz.... mervi papara csorrents ra, ö guru ebben a temaban
Szerintem az egy szelep, ha
Szerintem az egy szelep, ha nyitod akkor benzint engedsz be a motorba .Csak egy kicsit kell megnyitni . De ha elektromosan működteted a szívatót akkor nem kell hozzá nyúlni .Csak ha nics áram és kézi hidegindítás lesz .
üdv doktor4
Sziasztok!Segítsetek - ha
Sziasztok!
Segítsetek - ha tudtok!
A Johnson 50-es motoromon van egy kis piros kar, aminek nem igazán tudok rájönni a funkciójára.
Kb. 90 fokban tudom jobbra-balra tekergetni, a végén lévő kupak alatt meg egy gumitömlő szelepéhez hasonlóan kinéző vég látható.A hengeres házba a VRO elosztóegységéből megy egy vékony cső, kifele meg a karburátorok tetejéhez.
Valamiféle automata szivatóra tippeltem, de nem tudom. A kar funkcióját meg főleg nem.
Van hasonló valakinek?
Üdv.: J.
Navigáre necesse est
tul nagy. nem tudnek
tul nagy. nem tudnek befordulni vele az udvarra (egysavos utrol derekszogben tolatok be 3m szeles kapun 6,5*2,5 fole nem megyek, inakbb meg kicsit rovidebb) es futon cincalni se egeszseges a tomege miatt... 1,5 tonna menetkesz tömegnel többet nem akarok.
Hakának volt a Jeaneau 735
Hakának volt a Jeaneau 735 Leader az már szint majdnam megfelelne . üdv doktor4
a mostani hajomnal egy kicsit
a mostani hajomnal egy kicsit nagyobbat. vmi kabinos 6-6.5m*2.3+ os hajot. jo sok kriteriummal :-( :
olaszo.ban talaltam jonak tunoket.
nemet ebay.en meg soha nem lattam olyat ami belefert keretbe
miota nem megy 2utemu? masfel eve meg csereltem motort. akkor ment
Amikor a Zsolt hajóját hoztuk
Amikor a Zsolt hajóját hoztuk Németországból, magyar nyelven irtuk meg az adásvételi szerződést. Ha jól tudom nem volt vele gond. Megspórolod a fordíttatást. Tudtommal 2 ütemüt nem tudsz forgalomba helyezni!!
Milyen hajót akarsz venni?? a német Ebay tele van jobbnál jobb hajókkal és ott tudok segíteni.
bb
mi kell a kulfoldi (eu) hajo
mi kell a kulfoldi (eu) hajo vadarlashoz?
van meg vmi trukk?
Gabó Drága ! Alig múltál 20,
Gabó Drága !
Alig múltál 20, és már egy újabb év eltelt. Isten éltessen sokáig születésed napján. Kívánok Neked minden jót, amit csak el tudsz képzelni magadnak.
Alig várom a nyarat, hogy újra együtt hajózhassunk.
Kutya56 alias Zsolt
Nem is gondolod mennyien
Nem is gondolod mennyien egyetértenek velem ez ügyben ! üdv doktor4
Valaki ordította torkaszakadtából ...." pont leszarom a személyes problémátokat oldjátok meg privátban " ....Én anno probáltam de a nagy pártatlankodásban a kapcsolatteremtés elmaradt .Nem értem miért ?! Hogy reagálok ,hát az biztos , Azt gondolom téged is van ami bosszant és nem is hagyod szó nélkül . Sok estben a lisztnek az a dolga hogy szálljon és ha bele kell fingani ezért akkor hát belefingunk ,hol én hol más ! Én véletlenül sem veszekszem az indexen nem én viszem oda ,itt írom le a véleményemet erről arról . Megtehetné bárki hogy magán e-mailban válaszol de ugye azt nem mert a béke meg a nyugalom érdekében csak ott nyíltan kell pocskondiázni amire lesz válasz !!!
És nyílván ezt is olvassák majd csak titokban sunnyogva lapulva .....hogy is írta valaki ? Mint a .....! De én nem írok olyan szégyenítő dolgokat !
Oldalak