Most ha azt írom ,hogy az én Nixxim a Progressem és a Riom is ennél szebb felszerelést kapott az élettől akkor meg dicsekvőnek tartasz ! Pedig tényleg szebb a saját Direkt az orrpufferra reagáltam ! Most megyek gyónni mert kérkedtem más szépségével ..... üdv doktor4
A használatba vétele különösen ajánlott lenne mert valakiknél már megfogalmazódott ,hogy csak parkoltatjuk a lecsót és valójában nem is használjuk !!!! üdv doktor4
megint csak a 'mester' jut eszembe. a motortarto csavar hajotestben levo vegere (fej) hegesztett egy-egy palcat a csavar tengelyere merolegesen. ig yaz csak addig forog, amig a hajo feneke meg nem tamasztja es siman egy darab kulccsal, ellentartas nelkul kivulrol lecsavarozhato (visszacsavarozaskor is csak addig kell bebujni, amiga csavart ki nem dugja az ember a fartükrön :-) utana mar nem kell tartani, mert ugyanugy ellentart a 'kis okos palca'
lehet hulyeseget irtam a fizika nem az en terepem, de sztem a csiga elore tolja a csizmat, ezzel emeeli az orrat, mig a szarny epp ellenkezo erot ebreszt a kozegellenallassal, nem (ne rugozzunk ezen, nem lenyeges)? a kozegellenallasa a szarnynak siklasban nem kicsi, az biztos. de ezt konnyen kiprobalhatod magad is ahogy a csaklyas dolgot irtam.
solyazas rutin kerdese, nekem partot erestol szamitva nincs negyed ora es indulok haza a tenyleges solyazas a dunan se tobb 5 percnel. a tolatas, rahuzas, lekozotes, rendszamkeret, horgony, motor rogzites, hajo lezarasa a maradek tiz perc
Hja, négy csavart ki- meg becsavarni tényleg nem nagy kunszt. Önmagában.
Találni valakit, aki bemászik a dobozba és tartja a csavar másik végét (mert ekkora méretű önzáró anya azért fog rendesen), vagy legalább kint fogja, míg én bekucorgok, nos az már nehezebb. No meg mondjuk a ki- meg besólyázás, szállítás még egyjó fél nap. Szóval azért nem olyan egyszerű, ha az ember úgyis küzd az idővel.
A szárnyformát illtően viszont bizony tévedésben vagy. Valaha rég az M1 - Neptun időszakban én is csináltam rozsdaálló anyagból nagyobb cavitációs lapot, sőt utána az M2-re trim-lapokat is - azok sem rosszak, de azok tényleg olyanok, amiről Te is írtál. Ez nem. (Ha olyan lenne, nem adnék pénzt érte, mert olyat itthon is csinálok.)
Ez tényleg szárnyforma, domború felsővel. És gyorsan kiemeli a hátulját (ja, ismeri a Bernoulli törvényt), és szépen siklik kevésbé alátrimmelt állapotban is. Szóval, nem érzem hátrányát. Mondjuk max. sebességet, azt nem mértem (De tény, azért nem túl nagyok ezek a darabok - néha látok akkorákat, mint egy fél sátor)
Hogy ennek a közegellenállása nyomja le a hajó orrát? - na de Baada, a csiga torlónyomásának az erővektora is a csizmán ébred és képez forgatónyomatékot, ha visszaveszem a gázt attól még önmagában nem lesz jobb a helyzet! (l. Newton 4. törv.)
nem kell a motorrol semmit lekotni. megemeled csörlövel egy hangyaf.sznyit, pajszerrel elbillented, hogy a csavar vegerol lecsusszon, lapot alatszed es mehet is vissza a motor a helyere. kb fel ora, ha nagyon szivat.
mekkora lehet az ellenallasa? probald ki egyszer siklasban, ha vki kormanyoz, menj hatra es vmi rudat, pl csaklya logass bele kicsit a vizbe. ha nem fogod eleg erosen tuti kikapja a kezedbol. szarny ele mennyivel is nagyobb felulet? sztem nem is a repulogepszarny forma a lenyeg (enyemen nem is volt ilyen hokuszpokusz), hanem a vizszintes sikkal bezart szoge ('vizszintes kormanylapatkent' uzemel, mint a repulogep fekszarnya), amit a trimmel allitasz, ha emelkedik a far sullyed az orr es a kozegellenallasabol adodo forgatonyomatek is nyomja le a hajo orrat
Barba! Van igazságod - azt még megnézem, mi hogyan van a hátsó dobozban (no meg persze, én is a jobb oldalon állok). De most már tényleg nem zavaró a dolog.
Baada! A trim-szög fokozásának szükségességében én is közel biztos voltam. De most, hogy ezzel a szárnnyal jónak tűnik, már nem nagyon érzem az alátétlap szükségét. Na meg macera is: valahol megrendelni a lapot (munkaidőben úgysem érek oda sehova), kisólyázni a hajót, hazahúzni Győrbe - 16 km, bejátszani a nem túl nagy garázsba, kikötni a motort, csörlőn fölemelni, ráfurkálni a lapot, visszakötni a motor, visszahúzni Vénekre, lerakni a vízre, és megnézni, hogy ez a több mint egy napos projekt ért-e valamit... Vagy eleget. Asszem nem.
Doky! Én jónak tartom ezeket a szárnyakat, és nem érzem, hogy visszafogna. Te hogyan, mikor érezted, hogy nálad túl sok káros ellenállást képezne? Persze, ha jól alá tudok trimmelni és elég e motor tolóereje, az is kiemel. De ha az erővektorokat megrajzolom, méretezem, nem igazán járok jobban - bár már rég volt amikor áramlástanból kollokváltam, de egy egyszerű példa: gondoljatok bele, mennyivel több energia kell egy helikopter levegőben tartásához a repülőgéppel szemben. Persze, más a fő funkciójuk, de nekem is a siklásnál számít, és nem az a fontos, hogy a víz fölött lebegjek.
A szárny az nekem is volt fent valóbann kissebb fordulaton is siklásban maradt ,de az volt az érzésem ,hogy fogja a hajót restellem a bólogatásra nem figyeltem miként változott. De a lényeg ,hogy sikerült úrrá lenned a kellemetlen jelenségeken. üdv doktor4
ponyva sarolta bellon csepel, vagy csabi ismer egy szakit. ha a szarny megoldotta, akkor tuti a sulyponttal vagy a tirmszöggel is lehet javitani. egy ek alalku alatetet probalj ki. par ezres nem a vilag, viszont nem lenne a vizben plusz közegellenallast generalo szarny (fogyasztsaban es vegsebessegben hatranyos a szarny
Ma különben frenetikus sikerélményem volt: nem csináltam egyebet, csak fölszereltem a múltor már megvásárolt "hydrofoil" szárnyakat a cavitációs lapra.
Hm, és láss csodát: megszünt a bólogatás.
Persze, ez is hasonló kialakítású mint a repülőgép szárnya: felül domború. És hát persze, ebből adódóan megvan a felhajtó erő is ugyanúgy.
Ráadásul a fordulatszámot is csökkenthettem cirka 400 1/n-nel a siklásban maradásig. Teljesen meg vagyok elégedve.
Sőt, sikerült állítanom az uszonyon is. Jobbra, kb. 20-25 fokot (nálam nincsenek bemart poziciók). És már nem erölködik, hogy beforduljon a dzsindzsásba...
Alig észrevehető, hogy elengedett kormánynál egy egészen picit talán még húzna jobbra. De ez már semmiség.
Nos, ennyit a mai sikerekről.
Még valami utazós ponyva kellene, mert tegnapelőtt megvert bennünket benne az eső rendesen.
kiserleti jelleggel, tehetsz a horgonykamraba vmi nehez izet, ha megoldja a bologatast, akkor lehet vakarni a fejet, milyen nehez dolog koltozhet
a kis uszonyt a motoron forditsd el egybol 3as jelig, ettöl biztosan egyenesebben kell mennie, utana vagy meg egyet vagy egyet vissza. legkozelebbi hajozaskor tudod finomitani. ha nem javul 3 egyegtol erdemeben, ismet vakargatas jon
(minel hosszabb a csiga annal jobban ellen kell kormanyozni a kis izevel, ill annal jobban forditja a hajot a gerince korul is siklasban)
kanyarba mehet akkor is, ha barmi kis ize vana feneken egyik oldalon, siklasban egeszen apro vacak is nagy ellenallast fejthet ki, minel messzebb van a gerinctol, annal jobban huz tole felre
Nos: nem tudom, hogy mennyire van a geometriai/optimális középvonalon a motor - de nem fogom szétfurkálni a tükörlapot kísérletezgetéssel, az tuti.
Mert hát ugye ez átmenő csavarral van lefogatva, nem szorítópántokkal.
Hogy jobban alá kell trimmelnem, azt azért valószínűsítem, mert ezt kitapasztaltam már a Rybitwán is.
Sebességet nem mértem, de sajna hasonlóan bólogat 4400-5500 as fordulatoon is.
Az orrnál lévő horgonykamrában most is van egy 8 kg körüli Danforth horgony, kb 6m lánccal, meg 10m kötéllel (így jött a franciáktól). De többet nem akarok bepakolni (ez nem egy nagy hajó, csak 4,9x2 m-es). Rakterem sajna leginkább hátul van. Az üzemanyag is. És ezzel most nem igazán tudok mit kezdeni.
A jobbra fordulás már viszonylag lassú, úszó tempónál is jellemző - szóval az uszonyt tényleg el fogom állítani jobra (áramlástanilag is az tűnik logikusnak). Remélem, meg tudom oldani valahogy a stégről, vagy a szomszéd ladikjából, és nem kell kisólyázgatnom minden állításnál...
Majd megírom mire jutottam - egy biztos, jobban már nemigen őszülhetek bele
en 0 tapasztalattal vettem egy kis hajocskat es felettem egy kerdest a forumban ki tudna segiteni beuzemelesben, mervi papa jelentkezett, a baratsagunk ott kezdodott. nagyon sok mindent tanultam tole, nagyon sokszor kisegitett online a bajbol telefonon, amikor vizen csak vakartama fejem es felhivtam. tobbszor egyutt voltunk vizen es mindig mutatott nekem uj dolgokat. ilyen alapokkal es tamogatassal sokkal konnyebb megtanulni az apro finomsagokat
ezuton koszonet mindenert papanak
(a vizisi tanulmanyok megkezdese nincs elfelejtve, remelem iden mar tenyleg elkovetjuk...
akar vki csatlakozni? jobb mestert nehez lenne talalni)
ja es bologatast meg nagy mertekben befolyasolja a hajo orrkikepzese. minel meredekebb az orr alatt a belepo el, annal inkabb nyitja a vizet, minel kisebb szogben er a test a vizbe, annal inkabb fut fel a viz föle (de ezen valtoztatni eleg korulmenyes) sulypont elöre tolasa es egy a rezgescsillapito egyutt megoldahatja. (baratom hajojaban a gyari üzatank a küzdöter hatso feleben van. ha a csalad beül a hatso padra nem tud eleget ala trimmelni, bologat lelkesen. amikor a 100l benya erosen fogy es csak a gyerekek maradnak hatul a padon, anya is elöre ul, vagy csak ketten megyunk, akkor szepen megy a joszag)
egyzeer 'akartam venni' egy baylinert. nezen a kabinban az orrnal, vmi utolagos gyantazas latszik, ember azt mondta 30kg koruli beton van belaminalva, mert nagyon emelte az orrat miutan a biminitetot es teljes ponyvazatot raepitettek :-(
mekkora ez a hajo? eleg ra az 50 paci? egy kajakabb motor, nagyobb csigaval konnyebben tartana siklasban. bar elsore ugy gondolja az ember ettol meg jobban bologatna, de meg ez se biztos, mert mas motornak mas a kav-lemeze, maskent trimelheto....
szoval lesz meg mit probalgatni... de mindig csak egyet modosits (ami legkevesbe faj) mert ha nem oldja meg akkor penzkidobas volt, ha csak nem több aprosag egyutt nem lesz a vegleges megoldas (pl. egy nagyobb horgony az orra is csodakra kepes
na en is beleugatok... vmi test sulyvonal inkabb jatszik, mint fartükör közep. nekem a felepitmeny es az 'uszotest' egyutt a fartükörnel atlo meresekor 3-4 am elterest mutat.
az a kis biz-basz a motoron legegyszerubbenugy mukodik, mint egy passziv kormany. allitani max 3 egysegnyit. nekem 0-n van es egyenesen megy a hajo minden sebessegnel elengedett kormannyal.
bologatas: ket dolog okozhatja (nalam ig yvolt) vagy a fartukor dolese nem engedi elegge negativba trimmelni a motort, akkor a rezgescsillapito lemez segithet. van ebbol olyan ami 1-2 cm-nyit 'ek alaku'. a hajo sulypontja tul hatul van. (motor, felelpitmeny, felszereles, benzin... amit lehet elobbre kell tenni. (nekem miota az orrkilepön vana horgony es kamraba 30kg lanc helybol padlogaznal se emeli fel az orrat (normalis trimallasnal)
baada hétvégén jöttök??bb
baada hétvégén jöttök??
bb
(Nincs cím)
www.tarakona.hu
Most ha azt írom ,hogy az én
Most ha azt írom ,hogy az én Nixxim a Progressem és a Riom is ennél szebb felszerelést kapott az élettől akkor meg dicsekvőnek tartasz ! Pedig tényleg szebb a saját Direkt az orrpufferra reagáltam ! Most megyek gyónni mert kérkedtem más szépségével ..... üdv doktor4
nehézbombázó.
nehézbombázó.
www.tarakona.hu
14-es nem volt.15-ös meg mán
14-es nem volt.
15-ös meg mán sok lenne!!!
Üdv: Fater
Szerintem szemorvoshoz kell
Szerintem szemorvoshoz kell menned, mert az én látószögemben egy bombázó volt
Üdv,
Bujo
Fráter Gelyza!Látom, hogy
Fráter Gelyza!
Látom, hogy babonás vagy! a 13 ló helyett 13,5 csak, hogy majdnem 14 legyen!
üdv doktor4
üdv doktor4
orrpuffer...
orrpuffer...
www.tarakona.hu
jo nektek. mar ket hete nem
jo nektek. mar ket hete nem voltam a dunan. jovo hetvegen ha ido es vizallas megengedi en is kimegyek vegre
Azt a kövér orrdíszt
Azt a kövér orrdíszt szerintem meg Sztk-ra írják fel vagy közgyógyra üdv doktor4
Közben felkerült...
Közben felkerült...
Üdv: Fater
Felpakoltam a képeket, de nem
Felpakoltam a képeket, de nem látom.
Valaki tudja, mi az oka?
2x is megtettem.:((
Üdv: Fater
Milyen tipusú hajóhoz adják
Milyen tipusú hajóhoz adják ezt a kötelező felszerelést?
Üdv,
Bujo
Kire gondolsz ? üdv doktor4
Kire gondolsz ? üdv doktor4
Valaki nem hiányzott a
Valaki nem hiányzott a hajódról ?
Kutya56 alias Zsolt
Lecsókolbászhoz : Gyöngyi
Lecsókolbászhoz :
Gyöngyi hétvégén szombaton délután 3-ig dolgozik, így mi csak szombat estétől , hétfő estig tudunk hajózni, lecsót készíteni , borozni, kvaterkázni.
Esetleg egyebet csinálni :
Kutya56 alias Zsolt
Irígykedem. Ti már hajóztok,
Irígykedem. Ti már hajóztok, nekem meg egyik hajóm se üzemkész még.
Könnyű azoknak, akik ilyen közel laknak a Dunakanyarhoz.
Doki :
Az ülésről valaki hiányzott .
Kutya56 alias Zsolt
A használatba vétele
A használatba vétele különösen ajánlott lenne mert valakiknél már megfogalmazódott ,hogy csak parkoltatjuk a lecsót és valójában nem is használjuk !!!! üdv doktor4
Pünkösdkor egy kolbászos
Pünkösdkor egy kolbászos lecsó, vagy lecsós kalbász?
Jövőhét vagy pünkösd ! Akár .
Jövőhét vagy pünkösd ! Akár . üdv doktor4
Igen, nagyon jó volt,
Igen, nagyon jó volt, ismételhetünk valamikor...
És a tányérkészlet sem lett oda...
Üdv: Fater
Áhhh ! Csak a fények meg az
Áhhh ! Csak a fények meg az optika jótékony hatásainak köszönhető . Sajnos jelentős az eltérés . Viszont tök jót hajóztunk üdv doktor4
A képen tényleg nem látszik!
A képen tényleg nem látszik! Ha majd kiszívja a nap akkor teljesen egyforma lesz!
bb
A képen nem látszik....de van
A képen nem látszik....de van ott színkavalkád..:))
Üdv: Fater
Gézafater képeiből kiindulva
Gézafater képeiből kiindulva nem rossz az új ülésed. Nem látszik a differencia.
bb
Tegnap kirándultunk egy picit
Tegnap kirándultunk egy picit....
Üdv: Fater
Csak azért találok ki ilyen
Csak azért találok ki ilyen marhaságokat,mert én is egyedül csinálom az ilyesmit ,na meg nem fáj ha gondolkodom.
A baadának néhány motort már alakítottam,azért voltam ilyen előre látó.(hegesztés)
Mester, mester mindig csak a
Mester, mester mindig csak a mester ! És Margarita az sosem ? üdv doktor4
megint csak a 'mester' jut
megint csak a 'mester' jut eszembe. a motortarto csavar hajotestben levo vegere (fej) hegesztett egy-egy palcat a csavar tengelyere merolegesen. ig yaz csak addig forog, amig a hajo feneke meg nem tamasztja es siman egy darab kulccsal, ellentartas nelkul kivulrol lecsavarozhato (visszacsavarozaskor is csak addig kell bebujni, amiga csavart ki nem dugja az ember a fartükrön :-) utana mar nem kell tartani, mert ugyanugy ellentart a 'kis okos palca'
lehet hulyeseget irtam a fizika nem az en terepem, de sztem a csiga elore tolja a csizmat, ezzel emeeli az orrat, mig a szarny epp ellenkezo erot ebreszt a kozegellenallassal, nem (ne rugozzunk ezen, nem lenyeges)? a kozegellenallasa a szarnynak siklasban nem kicsi, az biztos. de ezt konnyen kiprobalhatod magad is ahogy a csaklyas dolgot irtam.
solyazas rutin kerdese, nekem partot erestol szamitva nincs negyed ora es indulok haza a tenyleges solyazas a dunan se tobb 5 percnel. a tolatas, rahuzas, lekozotes, rendszamkeret, horgony, motor rogzites, hajo lezarasa a maradek tiz perc
Hja, négy csavart ki- meg
Hja, négy csavart ki- meg becsavarni tényleg nem nagy kunszt. Önmagában.
Találni valakit, aki bemászik a dobozba és tartja a csavar másik végét (mert ekkora méretű önzáró anya azért fog rendesen), vagy legalább kint fogja, míg én bekucorgok, nos az már nehezebb. No meg mondjuk a ki- meg besólyázás, szállítás még egyjó fél nap. Szóval azért nem olyan egyszerű, ha az ember úgyis küzd az idővel.
A szárnyformát illtően viszont bizony tévedésben vagy. Valaha rég az M1 - Neptun időszakban én is csináltam rozsdaálló anyagból nagyobb cavitációs lapot, sőt utána az M2-re trim-lapokat is - azok sem rosszak, de azok tényleg olyanok, amiről Te is írtál. Ez nem. (Ha olyan lenne, nem adnék pénzt érte, mert olyat itthon is csinálok.)
Ez tényleg szárnyforma, domború felsővel. És gyorsan kiemeli a hátulját (ja, ismeri a Bernoulli törvényt), és szépen siklik kevésbé alátrimmelt állapotban is. Szóval, nem érzem hátrányát. Mondjuk max. sebességet, azt nem mértem (De tény, azért nem túl nagyok ezek a darabok - néha látok akkorákat, mint egy fél sátor)
Hogy ennek a közegellenállása nyomja le a hajó orrát? - na de Baada, a csiga torlónyomásának az erővektora is a csizmán ébred és képez forgatónyomatékot, ha visszaveszem a gázt attól még önmagában nem lesz jobb a helyzet! (l. Newton 4. törv.)
J.
Navigáre necesse est
Nekem is volt ilyen szárnyam
Nekem is volt ilyen szárnyam - de nem repültem..
Sajnos fogyasztási adatokat nem tudok, de a szárnyakkal kb. 5 km/h (vég)sebesség csökkenést tapasztaltam.
Viszont amikor nem volt felrakva, akkor dinamikusabbnak éreztem a hajót, de ez szubjektív...
Viszont a hajóm hamarabb ment siklásba, és soha nem kavitált el a csiga, még nagyon gyors, éles kanyarban sem.
Üdv: Fater
nem kell a motorrol semmit
nem kell a motorrol semmit lekotni. megemeled csörlövel egy hangyaf.sznyit, pajszerrel elbillented, hogy a csavar vegerol lecsusszon, lapot alatszed es mehet is vissza a motor a helyere. kb fel ora, ha nagyon szivat.
mekkora lehet az ellenallasa? probald ki egyszer siklasban, ha vki kormanyoz, menj hatra es vmi rudat, pl csaklya logass bele kicsit a vizbe. ha nem fogod eleg erosen tuti kikapja a kezedbol. szarny ele mennyivel is nagyobb felulet? sztem nem is a repulogepszarny forma a lenyeg (enyemen nem is volt ilyen hokuszpokusz), hanem a vizszintes sikkal bezart szoge ('vizszintes kormanylapatkent' uzemel, mint a repulogep fekszarnya), amit a trimmel allitasz, ha emelkedik a far sullyed az orr es a kozegellenallasabol adodo forgatonyomatek is nyomja le a hajo orrat
Sziasztok!Barba! Van
Sziasztok!
Barba! Van igazságod - azt még megnézem, mi hogyan van a hátsó dobozban (no meg persze, én is a jobb oldalon állok). De most már tényleg nem zavaró a dolog.
Baada! A trim-szög fokozásának szükségességében én is közel biztos voltam. De most, hogy ezzel a szárnnyal jónak tűnik, már nem nagyon érzem az alátétlap szükségét. Na meg macera is: valahol megrendelni a lapot (munkaidőben úgysem érek oda sehova), kisólyázni a hajót, hazahúzni Győrbe - 16 km, bejátszani a nem túl nagy garázsba, kikötni a motort, csörlőn fölemelni, ráfurkálni a lapot, visszakötni a motor, visszahúzni Vénekre, lerakni a vízre, és megnézni, hogy ez a több mint egy napos projekt ért-e valamit... Vagy eleget. Asszem nem.
Doky! Én jónak tartom ezeket a szárnyakat, és nem érzem, hogy visszafogna. Te hogyan, mikor érezted, hogy nálad túl sok káros ellenállást képezne?
Persze, ha jól alá tudok trimmelni és elég e motor tolóereje, az is kiemel. De ha az erővektorokat megrajzolom, méretezem, nem igazán járok jobban - bár már rég volt amikor áramlástanból kollokváltam, de egy egyszerű példa: gondoljatok bele, mennyivel több energia kell egy helikopter levegőben tartásához a repülőgéppel szemben. Persze, más a fő funkciójuk, de nekem is a siklásnál számít, és nem az a fontos, hogy a víz fölött lebegjek.
Az voltaképpen máshogy érhető el igazán
Üdv.
J.
Navigáre necesse est
még egy lehetséges ok az
még egy lehetséges ok az oldalra húzásra. Ha asszimetrikusan van megpakolva a hajó, akkor is húz a nehezebb oldal felé.
bb
A szárny az nekem is volt
A szárny az nekem is volt fent valóbann kissebb fordulaton is siklásban maradt ,de az volt az érzésem ,hogy fogja a hajót restellem a bólogatásra nem figyeltem miként változott. De a lényeg ,hogy sikerült úrrá lenned a kellemetlen jelenségeken. üdv doktor4
ponyva sarolta bellon csepel,
ponyva sarolta bellon csepel, vagy csabi ismer egy szakit. ha a szarny megoldotta, akkor tuti a sulyponttal vagy a tirmszöggel is lehet javitani. egy ek alalku alatetet probalj ki. par ezres nem a vilag, viszont nem lenne a vizben plusz közegellenallast generalo szarny (fogyasztsaban es vegsebessegben hatranyos a szarny
Szíp gyerek vagy!
Szíp gyerek vagy! Vigasztaljál csak!
Ma különben frenetikus sikerélményem volt: nem csináltam egyebet, csak fölszereltem a múltor már megvásárolt "hydrofoil" szárnyakat a cavitációs lapra.
Hm, és láss csodát: megszünt a bólogatás.
Persze, ez is hasonló kialakítású mint a repülőgép szárnya: felül domború. És hát persze, ebből adódóan megvan a felhajtó erő is ugyanúgy.
Ráadásul a fordulatszámot is csökkenthettem cirka 400 1/n-nel a siklásban maradásig. Teljesen meg vagyok elégedve.
Sőt, sikerült állítanom az uszonyon is. Jobbra, kb. 20-25 fokot (nálam nincsenek bemart poziciók). És már nem erölködik, hogy beforduljon a dzsindzsásba...
Alig észrevehető, hogy elengedett kormánynál egy egészen picit talán még húzna jobbra. De ez már semmiség.
Nos, ennyit a mai sikerekről.
Még valami utazós ponyva kellene, mert tegnapelőtt megvert bennünket benne az eső rendesen.
Üdv.
J.
Navigáre necesse est
Még ritkábbra igen ! üdv
Még ritkábbra igen ! üdv doktor4
kiserleti jelleggel, tehetsz
kiserleti jelleggel, tehetsz a horgonykamraba vmi nehez izet, ha megoldja a bologatast, akkor lehet vakarni a fejet, milyen nehez dolog koltozhet
a kis uszonyt a motoron forditsd el egybol 3as jelig, ettöl biztosan egyenesebben kell mennie, utana vagy meg egyet vagy egyet vissza. legkozelebbi hajozaskor tudod finomitani. ha nem javul 3 egyegtol erdemeben, ismet vakargatas jon
(minel hosszabb a csiga annal jobban ellen kell kormanyozni a kis izevel, ill annal jobban forditja a hajot a gerince korul is siklasban)
kanyarba mehet akkor is, ha barmi kis ize vana feneken egyik oldalon, siklasban egeszen apro vacak is nagy ellenallast fejthet ki, minel messzebb van a gerinctol, annal jobban huz tole felre
Sziasztok!Köszi az ötleteket!
Sziasztok!
Köszi az ötleteket! Látom, jöttek rendesen
Nos: nem tudom, hogy mennyire van a geometriai/optimális középvonalon a motor - de nem fogom szétfurkálni a tükörlapot kísérletezgetéssel, az tuti.
Mert hát ugye ez átmenő csavarral van lefogatva, nem szorítópántokkal.
Hogy jobban alá kell trimmelnem, azt azért valószínűsítem, mert ezt kitapasztaltam már a Rybitwán is.
Sebességet nem mértem, de sajna hasonlóan bólogat 4400-5500 as fordulatoon is.
Az orrnál lévő horgonykamrában most is van egy 8 kg körüli Danforth horgony, kb 6m lánccal, meg 10m kötéllel (így jött a franciáktól). De többet nem akarok bepakolni (ez nem egy nagy hajó, csak 4,9x2 m-es).
Rakterem sajna leginkább hátul van. Az üzemanyag is. És ezzel most nem igazán tudok mit kezdeni.
A jobbra fordulás már viszonylag lassú, úszó tempónál is jellemző - szóval az uszonyt tényleg el fogom állítani jobra (áramlástanilag is az tűnik logikusnak).
Remélem, meg tudom oldani valahogy a stégről, vagy a szomszéd ladikjából, és nem kell kisólyázgatnom minden állításnál...
Majd megírom mire jutottam - egy biztos, jobban már nemigen őszülhetek bele
Üdv. Joe
Navigáre necesse est
ez mindig ul kar lenne vele
ez mindig ul kar lenne vele vitatkozni :-)
Hááát...lehet, hogy én
Hááát...lehet, hogy én maradok a pinánál...
Üdv: Fater
ez a dal jutott eszembe rola,
ez a dal jutott eszembe rola, lord: tisztelet a mestereknek
en 0 tapasztalattal vettem egy kis hajocskat es felettem egy kerdest a forumban ki tudna segiteni beuzemelesben, mervi papa jelentkezett, a baratsagunk ott kezdodott. nagyon sok mindent tanultam tole, nagyon sokszor kisegitett online a bajbol telefonon, amikor vizen csak vakartama fejem es felhivtam. tobbszor egyutt voltunk vizen es mindig mutatott nekem uj dolgokat. ilyen alapokkal es tamogatassal sokkal konnyebb megtanulni az apro finomsagokat
ezuton koszonet mindenert papanak
(a vizisi tanulmanyok megkezdese nincs elfelejtve, remelem iden mar tenyleg elkovetjuk...
akar vki csatlakozni? jobb mestert nehez lenne talalni)
Nekem az is lényeges javulást
Nekem az is lényeges javulást hozott amikor Pepe kiült az elejére . üdv doktor4
persze, csodak nincsenek...
persze, csodak nincsenek...
ja es bologatast meg nagy
ja es bologatast meg nagy mertekben befolyasolja a hajo orrkikepzese. minel meredekebb az orr alatt a belepo el, annal inkabb nyitja a vizet, minel kisebb szogben er a test a vizbe, annal inkabb fut fel a viz föle (de ezen valtoztatni eleg korulmenyes) sulypont elöre tolasa es egy a rezgescsillapito egyutt megoldahatja. (baratom hajojaban a gyari üzatank a küzdöter hatso feleben van. ha a csalad beül a hatso padra nem tud eleget ala trimmelni, bologat lelkesen. amikor a 100l benya erosen fogy es csak a gyerekek maradnak hatul a padon, anya is elöre ul, vagy csak ketten megyunk, akkor szepen megy a joszag)
egyzeer 'akartam venni' egy baylinert. nezen a kabinban az orrnal, vmi utolagos gyantazas latszik, ember azt mondta 30kg koruli beton van belaminalva, mert nagyon emelte az orrat miutan a biminitetot es teljes ponyvazatot raepitettek :-(
mekkora ez a hajo? eleg ra az 50 paci? egy kajakabb motor, nagyobb csigaval konnyebben tartana siklasban. bar elsore ugy gondolja az ember ettol meg jobban bologatna, de meg ez se biztos, mert mas motornak mas a kav-lemeze, maskent trimelheto....
szoval lesz meg mit probalgatni... de mindig csak egyet modosits (ami legkevesbe faj) mert ha nem oldja meg akkor penzkidobas volt, ha csak nem több aprosag egyutt nem lesz a vegleges megoldas (pl. egy nagyobb horgony az orra is csodakra kepes
Egyről beszélünk üdv doktor4
Egyről beszélünk üdv doktor4
prikard helyett kecskemet,
prikard helyett kecskemet, hajobazis. az indexen epp errol beszeltunk
na en is beleugatok... vmi
na en is beleugatok... vmi test sulyvonal inkabb jatszik, mint fartükör közep. nekem a felepitmeny es az 'uszotest' egyutt a fartükörnel atlo meresekor 3-4 am elterest mutat.
az a kis biz-basz a motoron legegyszerubbenugy mukodik, mint egy passziv kormany. allitani max 3 egysegnyit. nekem 0-n van es egyenesen megy a hajo minden sebessegnel elengedett kormannyal.
bologatas: ket dolog okozhatja (nalam ig yvolt) vagy a fartukor dolese nem engedi elegge negativba trimmelni a motort, akkor a rezgescsillapito lemez segithet. van ebbol olyan ami 1-2 cm-nyit 'ek alaku'. a hajo sulypontja tul hatul van. (motor, felelpitmeny, felszereles, benzin... amit lehet elobbre kell tenni. (nekem miota az orrkilepön vana horgony es kamraba 30kg lanc helybol padlogaznal se emeli fel az orrat (normalis trimallasnal)
Oldalak