Beszélgetős topic

admin képe
Fórum: 
Barbabianka képe

baada hétvégén jöttök??

bb

109ha300 képe

doktor4 képe

Most ha azt írom ,hogy az én Nixxim a Progressem és a Riom is ennél szebb felszerelést kapott az élettől akkor meg dicsekvőnek tartasz ! Pedig tényleg szebb a saját laugh Direkt az orrpufferra reagáltam !wink Most megyek gyónni mert kérkedtem más szépségével .....cheekyangel üdv doktor4

109ha300 képe

nehézbombázó. wink

gezafater képe

14-es nem volt.

15-ös meg mán sok lenne!!!wink

Üdv: Fater

Bujo53 képe

Szerintem szemorvoshoz kell menned, mert az én látószögemben egy bombázó volt

 

Üdv,
Bujo

pityi palkó képe

Fráter Gelyza!

Látom, hogy babonás vagy! a 13 ló helyett 13,5 csak, hogy majdnem 14 legyen! smiley

doktor4 képe

yeslaugh üdv doktor4

109ha300 képe

orrpuffer... smiley

baada képe

jo nektek. mar ket hete nem voltam a dunan. jovo hetvegen ha ido es vizallas megengedi en is kimegyek vegre

doktor4 képe

Azt a kövér orrdíszt szerintem meg Sztk-ra írják fel vagy közgyógyra wink üdv doktor4

gezafater képe

Közben felkerült...winkdevil

Üdv: Fater

gezafater képe

Felpakoltam a képeket, de nem látom.

Valaki tudja, mi az oka?

2x is megtettem.:((

Üdv: Fater

Bujo53 képe

Milyen tipusú hajóhoz adják ezt a kötelező felszerelést?

 

Üdv,
Bujo

doktor4 képe

Kire gondolsz ? üdv doktor4

kutya képe

Valaki nem hiányzott a hajódról ?

 

 

Kutya56 alias Zsolt

kutya képe

Lecsókolbászhoz :

 

Gyöngyi hétvégén szombaton délután 3-ig dolgozik, így mi csak szombat estétől , hétfő estig tudunk hajózni, lecsót készíteni , borozni, kvaterkázni.

Esetleg egyebet csinálni :

 

 

Kutya56 alias Zsolt

kutya képe

Irígykedem. Ti már hajóztok, nekem meg egyik hajóm se üzemkész még.

Könnyű azoknak, akik ilyen közel laknak a Dunakanyarhoz.

Doki :

Az ülésről valaki hiányzott .

 

Kutya56 alias Zsolt

doktor4 képe

A használatba vétele különösen ajánlott lenne mert valakiknél már megfogalmazódott ,hogy csak parkoltatjuk a lecsót és valójában nem is használjuk  !!!! üdv doktor4

pityi palkó képe

Pünkösdkor egy kolbászos lecsó, vagy lecsós kalbász?smiley

doktor4 képe

Jövőhét vagy pünkösd ! Akár . üdv doktor4

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

gezafater képe

Igen, nagyon jó volt, ismételhetünk valamikor...wink

És a tányérkészlet sem lett oda...devil

Üdv: Fater

doktor4 képe

Áhhh ! Csak a fények meg az optika jótékony hatásainak köszönhető . Sajnos jelentős az eltérés frown. Viszont  tök jót hajóztunk laugh üdv doktor4

Barbabianka képe

A képen tényleg nem látszik! Ha majd kiszívja a nap akkor teljesen egyforma lesz!

bb

gezafater képe

A képen nem látszik....de van ott színkavalkád..:))

Üdv: Fater

Barbabianka képe

Gézafater képeiből kiindulva nem rossz az új ülésed. Nem látszik a differencia.

bb

gezafater képe

Tegnap kirándultunk egy picit....

Üdv: Fater

mervilaci képe

Csak azért találok ki ilyen marhaságokat,mert én is egyedül csinálom az ilyesmit ,na meg nem fáj ha gondolkodom.

A baadának néhány motort már alakítottam,azért voltam ilyen előre látó.(hegesztés)

doktor4 képe

Mester, mester  mindig csak a mester ! És Margarita az sosem ? laugh üdv doktor4

baada képe

megint csak a 'mester' jut eszembe. a motortarto csavar hajotestben levo vegere (fej) hegesztett egy-egy palcat a csavar tengelyere merolegesen. ig yaz csak addig forog, amig a hajo feneke meg nem tamasztja es siman egy darab kulccsal, ellentartas nelkul kivulrol lecsavarozhato (visszacsavarozaskor is csak addig kell bebujni, amiga csavart ki nem dugja az ember a fartükrön :-) utana mar nem kell tartani, mert ugyanugy ellentart a 'kis okos palca'

lehet hulyeseget irtam a fizika nem az en terepem, de sztem a csiga elore tolja a csizmat, ezzel emeeli az orrat, mig a szarny epp ellenkezo erot ebreszt a kozegellenallassal, nem (ne rugozzunk ezen, nem lenyeges)? a kozegellenallasa a szarnynak siklasban nem kicsi, az biztos. de ezt konnyen kiprobalhatod magad is ahogy a csaklyas dolgot irtam. 

solyazas rutin kerdese, nekem partot erestol szamitva nincs negyed ora es indulok haza a tenyleges solyazas a dunan se tobb 5 percnel. a tolatas, rahuzas, lekozotes, rendszamkeret, horgony, motor rogzites, hajo lezarasa a maradek tiz perc

Joe'60 képe

Hja, négy csavart ki- meg becsavarni tényleg nem nagy kunszt. Önmagában.

Találni valakit, aki bemászik a dobozba és tartja a csavar másik végét (mert ekkora méretű önzáró anya azért fog rendesen), vagy legalább kint fogja, míg én bekucorgok, nos az már nehezebb. No meg mondjuk a ki- meg besólyázás, szállítás még egyjó  fél nap. Szóval azért nem olyan egyszerű, ha az ember úgyis küzd az idővel.

A szárnyformát illtően viszont bizony tévedésben vagy. Valaha rég az M1 - Neptun időszakban én is csináltam rozsdaálló anyagból nagyobb cavitációs lapot,  sőt utána az M2-re trim-lapokat is - azok sem rosszak, de azok tényleg olyanok, amiről Te is írtál. Ez nem. (Ha olyan lenne, nem adnék pénzt érte, mert olyat itthon is csinálok.)

Ez tényleg szárnyforma, domború felsővel. És gyorsan kiemeli a hátulját (ja, ismeri a Bernoulli törvényt), és szépen siklik kevésbé alátrimmelt állapotban is. Szóval, nem érzem hátrányát. Mondjuk max. sebességet, azt nem mértem (De tény, azért nem túl nagyok ezek a darabok - néha látok akkorákat, mint egy fél sátorsmiley)

Hogy ennek a közegellenállása nyomja le a hajó orrát? - na de Baada, a csiga torlónyomásának az erővektora is a csizmán ébred és képez forgatónyomatékot, ha visszaveszem a gázt attól még önmagában nem lesz jobb a helyzet! smiley(l. Newton 4. törv.)

J.

Navigáre necesse est

gezafater képe

Nekem is volt ilyen szárnyam - de nem repültem..wink

Sajnos fogyasztási adatokat nem tudok, de a szárnyakkal kb. 5 km/h (vég)sebesség csökkenést tapasztaltam.

Viszont amikor nem volt felrakva, akkor dinamikusabbnak éreztem a hajót, de ez szubjektív...

Viszont a hajóm hamarabb ment siklásba, és soha nem kavitált el a csiga, még nagyon gyors, éles kanyarban sem.

 

 

Üdv: Fater

baada képe

nem kell a motorrol semmit lekotni. megemeled csörlövel egy hangyaf.sznyit, pajszerrel elbillented, hogy a csavar vegerol lecsusszon, lapot alatszed es mehet is vissza a motor a helyere. kb fel ora, ha nagyon szivat.

mekkora lehet az ellenallasa? probald ki egyszer siklasban, ha vki kormanyoz, menj hatra es vmi rudat, pl csaklya logass bele kicsit a vizbe. ha nem fogod eleg erosen tuti kikapja a kezedbol. szarny ele mennyivel is nagyobb felulet? sztem nem is a repulogepszarny forma a lenyeg (enyemen nem is volt ilyen hokuszpokusz), hanem a vizszintes sikkal bezart szoge ('vizszintes kormanylapatkent' uzemel, mint a repulogep fekszarnya), amit a trimmel allitasz, ha emelkedik a far sullyed az orr es a kozegellenallasabol adodo forgatonyomatek is nyomja le a hajo orrat

Joe'60 képe

Sziasztok!

Barba! Van igazságod - azt még megnézem, mi hogyan van a hátsó dobozban (no meg persze, én is a jobb oldalon állok). De most már tényleg nem zavaró a dolog.

Baada! A trim-szög fokozásának szükségességében én is közel biztos voltam. De most, hogy ezzel a szárnnyal jónak tűnik, már nem nagyon érzem az alátétlap  szükségét. Na meg macera is: valahol megrendelni a lapot (munkaidőben úgysem érek oda sehova), kisólyázni a hajót, hazahúzni Győrbe - 16 km, bejátszani a nem túl nagy garázsba, kikötni a motort, csörlőn fölemelni, ráfurkálni a lapot, visszakötni a motor, visszahúzni Vénekre, lerakni a vízre, és megnézni, hogy ez a több mint egy napos projekt ért-e valamit... Vagy eleget. Asszem nem.

Doky!smiley Én jónak tartom ezeket a szárnyakat, és nem érzem, hogy visszafogna. Te hogyan, mikor érezted, hogy nálad túl sok káros ellenállást képezne?
Persze, ha jól alá tudok trimmelni és elég e motor tolóereje, az is kiemel. De ha az erővektorokat megrajzolom, méretezem, nem igazán járok jobban - bár már rég volt amikor áramlástanból kollokváltam, de egy egyszerű példa: gondoljatok bele, mennyivel több energia kell egy helikopter levegőben tartásához a repülőgéppel szemben. Persze, más a fő funkciójuk, de nekem is  a siklásnál számít, és nem az a fontos, hogy a víz fölött lebegjek.

Az voltaképpen máshogy érhető el igazán smiley

Üdv.

J.

Navigáre necesse est

Barbabianka képe

még egy lehetséges ok az oldalra húzásra. Ha asszimetrikusan van megpakolva a hajó, akkor is húz a nehezebb oldal felé.

bb

doktor4 képe

A szárny az nekem is volt fent valóbann kissebb fordulaton is siklásban maradt ,de az volt az érzésem ,hogy fogja a hajót restellem a bólogatásra nem figyeltem miként változott. De a lényeg ,hogy sikerült úrrá lenned a kellemetlen jelenségeken.yeslaugh üdv doktor4

baada képe

ponyva sarolta bellon csepel, vagy csabi ismer egy szakit. ha a szarny megoldotta, akkor tuti a sulyponttal vagy a tirmszöggel is lehet javitani. egy ek alalku alatetet probalj ki. par ezres nem a vilag, viszont nem lenne a vizben plusz közegellenallast generalo szarny (fogyasztsaban es vegsebessegben hatranyos a szarny

Joe'60 képe

Szíp gyerek vagy! Vigasztaljál csak!

smiley

Ma különben frenetikus sikerélményem volt: nem csináltam egyebet, csak fölszereltem a múltor már megvásárolt "hydrofoil" szárnyakat a cavitációs lapra.

Hm, és láss csodát: megszünt a bólogatás.

Persze, ez is hasonló kialakítású mint a repülőgép szárnya: felül domború. És hát persze, ebből adódóan megvan a felhajtó erő is ugyanúgy.

Ráadásul a fordulatszámot is csökkenthettem cirka 400 1/n-nel a siklásban maradásig. Teljesen meg vagyok elégedve.

Sőt, sikerült állítanom az uszonyon is. Jobbra, kb. 20-25 fokot (nálam nincsenek bemart poziciók). És már nem erölködik, hogy beforduljon a dzsindzsásba...

Alig észrevehető, hogy elengedett kormánynál egy egészen picit talán még húzna jobbra. De ez már semmiség.

Nos, ennyit a mai sikerekről.

Még valami utazós ponyva kellene, mert tegnapelőtt megvert bennünket benne az eső rendesen.

Üdv.

J.

Navigáre necesse est

doktor4 képe

Még ritkábbra igen !wink üdv doktor4

baada képe

kiserleti jelleggel, tehetsz a horgonykamraba vmi nehez izet, ha megoldja a bologatast, akkor lehet vakarni a fejet, milyen nehez dolog koltozhet

a kis uszonyt a motoron forditsd el egybol 3as jelig, ettöl biztosan egyenesebben kell mennie, utana vagy meg egyet vagy egyet vissza. legkozelebbi hajozaskor tudod finomitani. ha nem javul 3 egyegtol erdemeben, ismet vakargatas jon

(minel hosszabb a csiga annal jobban ellen kell kormanyozni a kis izevel, ill annal jobban forditja a hajot a gerince korul is siklasban)

kanyarba mehet akkor is, ha barmi kis ize vana feneken egyik oldalon, siklasban egeszen apro vacak is nagy ellenallast fejthet ki, minel messzebb van a gerinctol, annal jobban huz tole felre

Joe'60 képe

Sziasztok!

Köszi az ötleteket! Látom, jöttek rendesen smiley

Nos: nem tudom, hogy mennyire van a geometriai/optimális középvonalon a motor - de nem fogom szétfurkálni a tükörlapot kísérletezgetéssel, az tuti.

Mert hát ugye ez átmenő csavarral van lefogatva, nem szorítópántokkal.

Hogy jobban alá kell trimmelnem, azt azért valószínűsítem, mert ezt kitapasztaltam már a Rybitwán is. 

Sebességet nem mértem, de sajna hasonlóan bólogat 4400-5500 as fordulatoon is.

Az orrnál lévő horgonykamrában most is van egy 8 kg körüli Danforth horgony, kb 6m lánccal, meg 10m kötéllel (így jött a franciáktól). De többet nem akarok bepakolni (ez nem egy nagy hajó, csak 4,9x2 m-es).
Rakterem sajna leginkább hátul van. Az üzemanyag is. És ezzel most nem igazán tudok mit kezdeni.

A jobbra fordulás már viszonylag lassú, úszó tempónál is jellemző - szóval az uszonyt tényleg el fogom állítani jobra (áramlástanilag is az tűnik logikusnak).
Remélem, meg tudom oldani valahogy a stégről, vagy a szomszéd ladikjából, és nem kell kisólyázgatnom minden állításnál...

Majd megírom mire jutottam - egy biztos, jobban már nemigen őszülhetek bele laugh

Üdv. Joe

 

Navigáre necesse est

baada képe

ez mindig ul kar lenne vele vitatkozni :-)

gezafater képe

Hááát...lehet, hogy én maradok a pinánál...winkdevilangel

Üdv: Fater

baada képe

ez a dal jutott eszembe rola, lord: tisztelet a mestereknek

en 0 tapasztalattal vettem egy kis hajocskat es felettem egy kerdest a forumban ki tudna segiteni beuzemelesben, mervi papa jelentkezett, a baratsagunk ott kezdodott. nagyon sok mindent tanultam tole, nagyon sokszor kisegitett online a bajbol telefonon, amikor vizen csak vakartama fejem es felhivtam. tobbszor egyutt voltunk vizen es mindig mutatott nekem uj dolgokat. ilyen alapokkal es tamogatassal sokkal konnyebb megtanulni az apro finomsagokat

ezuton koszonet mindenert papanak

(a vizisi tanulmanyok megkezdese nincs elfelejtve, remelem iden mar tenyleg elkovetjuk...  

akar vki csatlakozni? jobb mestert nehez lenne talalni)

doktor4 képe

Nekem az is lényeges javulást hozott amikor Pepe kiült az elejére . üdv doktor4

baada képe

persze, csodak nincsenek...

baada képe

ja es bologatast meg nagy mertekben befolyasolja a hajo orrkikepzese. minel meredekebb az orr alatt a belepo el, annal inkabb nyitja a vizet, minel kisebb szogben er a test a vizbe, annal inkabb fut fel a viz föle (de ezen valtoztatni eleg korulmenyes) sulypont elöre tolasa es egy a rezgescsillapito egyutt megoldahatja. (baratom hajojaban a gyari üzatank a küzdöter hatso feleben van. ha a csalad beül a hatso padra nem tud eleget ala trimmelni, bologat lelkesen. amikor a 100l benya erosen fogy es csak a gyerekek maradnak hatul a padon, anya is elöre ul, vagy csak ketten megyunk, akkor szepen megy a joszag)

egyzeer 'akartam venni' egy baylinert. nezen a kabinban az orrnal, vmi utolagos gyantazas latszik, ember azt mondta 30kg koruli beton van belaminalva, mert nagyon emelte az orrat miutan a biminitetot es teljes ponyvazatot raepitettek :-(

mekkora ez a hajo? eleg ra az 50 paci? egy kajakabb motor, nagyobb csigaval konnyebben tartana siklasban. bar elsore ugy gondolja az ember ettol meg jobban bologatna, de meg ez se biztos, mert mas motornak mas a kav-lemeze, maskent trimelheto....

 

szoval lesz meg mit probalgatni... de mindig csak egyet modosits (ami legkevesbe faj) mert ha nem oldja meg akkor penzkidobas volt, ha csak nem több aprosag egyutt nem lesz a vegleges megoldas (pl. egy nagyobb horgony az orra is csodakra kepes

doktor4 képe

Egyről beszélünk yes üdv doktor4

baada képe

prikard helyett kecskemet, hajobazis. az indexen epp errol beszeltunk

baada képe

na en is beleugatok... vmi test sulyvonal inkabb jatszik, mint fartükör közep. nekem a felepitmeny es az 'uszotest' egyutt a fartükörnel atlo meresekor 3-4 am elterest mutat.

az a kis biz-basz a motoron legegyszerubbenugy mukodik, mint egy passziv kormany. allitani max 3 egysegnyit. nekem 0-n van es egyenesen megy a hajo minden sebessegnel elengedett kormannyal.

bologatas: ket dolog okozhatja (nalam ig yvolt) vagy a fartukor dolese nem engedi elegge negativba trimmelni a motort, akkor a rezgescsillapito lemez segithet. van ebbol olyan ami 1-2 cm-nyit 'ek alaku'. a hajo sulypontja tul hatul van. (motor, felelpitmeny, felszereles, benzin... amit lehet elobbre kell tenni. (nekem miota az orrkilepön vana horgony es kamraba 30kg lanc helybol padlogaznal se emeli fel az orrat (normalis trimallasnal)

 

Oldalak