Nekem ez a hajó tetszik

Beküldte kutya - 2013, november 10 - 13:15
Fórum:
A hajósok, a hajóépítők, és az összes többi lökött kedvéért.
- A hozzászóláshoz regisztráció és bejelentkezés szükséges
A hajósok, a hajóépítők, és az összes többi lökött kedvéért.
tegnap találtam:
tegnap találtam:
www.tarakona.hu
Nem ! Az emberi kapcsolatokra
Nem ! Az emberi kapcsolatokra vonatkozik a megoldás lényege.
Humántőka ala Dooki ( észre
Humántőka ala Dooki ( észre és elveszik ).
Kutya56 alias Zsolt
Nekem nem kell működő
Nekem nem kell működő trafóból olajat szereznem
történetesen van barátom aki trafó felujítással foglalkozik . üdv doktor4
Lattam trafohazban melegedo
Lattam trafohazban melegedo emberrol fotot, aki megsult mint a nagyi kalacsa, de a femet es az olajat is viszik belole :-)
humántőke
humántőke


Kutya56 alias Zsolt
Nem jobb .Csak a faterom
Nem jobb
.Csak a faterom akkor is költségtakarékos volt én meg most vagyok költségtakarékos . Mert hogy mi a szent szarért adjak pénz lenolajkencére mikor humántőke alapon kapok trafóolajat
A trfóolaj az miért jobb,
A trfóolaj az miért jobb, mint a másfajta ?
Kutya56 alias Zsolt
Probálom értelmezni amit
Probálom értelmezni amit írtok ! Azért nem egyszerű . Emlegetitek hogy nem jó anyagból készült !? Mi milyen anyagból készült egy kis adalék Úgy 1983 környékén apám és édesanyám úgy döntött ..Legyen egy horgászházunk és lett . Hálistennek apám egy fatelepen dolgozott szóval volt fa bőven
Összeszögeltük olajjal jól beeresztettük aztán a belsejét vizben áztatot farostlemezzel borítottuk arra meg sk tapétáztunk .A külseje kapott egyszerű olajfestéket a 30 év alatt vagy kétszer. Nem rohadt el se kint se bent . Nos ez a ház egy tó felett 70 centire van .Gondolom ez eléggé vizes környezet . Nem volt soha olajszag nem volt soha penészesedés . Mondom 30 éve készült . Nem tudom de szerintem azóta csak fejlődött a fakonzerváló technológia ,,,,?! De ha mégsem szerzek 20-30 liter trafóolajat
Uraim !Van egy külön Lecsós
Uraim !
Van egy külön Lecsós fórumunk.
Ha kérhetem oda.
Kutya56 alias Zsolt
"Csak az arányok, a formák, a
"Csak az arányok, a formák, a kivitel minősége, és a használhatósága változna meg a hajónak."
Merthogy...?? 1 négyzetméter az 1 négyzetméter! Arányok? Tökéletesnek tartom a jelenlegit. Forma? Úgyszintén.
Kivitel minősége? Be sincs fejezve ( másikra van pénzünk? (minőségire?) Használhatósága? ..miben?
Most érzem kategórikusan úgy,hogy ezt a témát ebben a fórumos írogatásban kizárt,de asztalhoz leülve tudjuk megvitatni.
mci
Hát meg az elejét lezárni,
Hát meg az elejét lezárni, ajtót készíteni egy osztott falra, nyitható ablakokat egy ferde falra, külső és belső ablakkereteket. az oldalfalra. összesen 12 db -ot, megoldani normálisan a védelmet a pára ellen, nem csak a kabinban, hanem kivül is, teljes belső felület burkolás. Ha olyan egyszerű akkor nem értem miért nincs még meg? Azonkivül miután másnak lett tervezve, elég kicsi a belseje illetve sok dolog az akkori lehetőségekhez (meglévő anyaghoz) lett méretezve., és nem a célszerűség hanem a szükségszerűség diktált. Pont Te löttél le mikor mondtam, hogy megveszem a burkolatot és simán feltesszük, hogy nem olyan egyszerű dolog az.
..Egy új felépítmény miben változtatna a jelenlegi kialakításon? (van egy fedett meg egy nyitott rész. Az újtól is ugyan ezt várnám el..
Csak az arányok, a formák, a kivitel minősége, és a használhatósága változna meg a hajónak.
De addig nincs értelme bármiről is beszélni amig a mostani befejezésről nincs egy konkrét elképzelés és egy költségvetés.
Egy kep, egy vazlat sokat
.
Egy kep, egy vazlat sokat
Egy kep, egy vazlat sokat mondana. Nem igen ismerem a lecso felepítmenyet, de egy jol atgondolt nyitottabb fedelzet lehet tagasabb, kenyelmesebb a csapat reszere.
..Egy új felépítmény miben
..Egy új felépítmény miben változtatna a jelenlegi kialakításon? (van egy fedett meg egy nyitott rész. Az újtól is ugyan ezt várnám el..
Nem értem mitől lenne jobb egy másik felépítmény (ez komolyan érdekelne..!),nem beszélve a rengeteg munkáról ,pénzről . Ki csinálja meg??
Ebbe csak bútorok kellenek,a szabad felületre némi burkolás.
mci
Az is a szép a hajóépítésben,
Az is a szép a hajóépítésben, hogy "csak" müszaki előirásokat kell teljesíteni. Stabilítás, irányíthatóság stb. Ha ezek rendben akkor arra sem szólhatnak semmit a hivatalok, ha lila szívecskékből van a felépítmény, és egy tyúktojásra hasonlít. Ezek meg inkább másodlagosan hajók, elsődlegesen vizparti nyaralók. Pont azt a célt szolgálják, amit az átlag magyar amatör hajós jó része csinál (csinálna) Megyünk egy picit, lassan öregurasan, kikötünk, fözhetünk, pecázhatunk, de este kényelmes ágyba fekszünk, és ha kedvünk van tévét is nézhetünk. Csak gondoljatok bele mikor összekötözve csurgunk a Dunán. Egy alaktalan valami, amit valahogy irányban tartunk, viszont jókat lehet dumálni, iszogatni. ha belegondoslz az üzemidő felét így töltöd. Aztán ha odaérsz valahova, szálsz ki, mert probálsz megszabadulni a kis hely okozta kényelmetlenségektől. Ahol kell a hajóformájú hajó, oda ezek nem valók. Viszont védett vizekre primán beválnak.
Maróton, kint ülünk egy 3 méter széles talán 4 méter hosszú teraszon órákat. Mi van ha ezt egy olyan helyen teheted meg, ahol körbe víz van és a telek seggén nem kerítés hanem egy külmotor fityeg? Miben ad Marót többet, mit amit egy ilyen katamarán adhat? Picivel nagyobb, és több autó elfér az udvaron.
Csak gondoljátok végig. A társaság jó része a hajójában alszik, a többi meg sátorban. Ébresztő után a szokásos higiéniás dolgok. Reggeli a teraszon, majd indulás valahova hajóval. Oda érünk kikötés, kávézás, stb. majd hajóra szállunk csorgás vissza, kikötés, teraszon duma iszogatás, vacsora mind ez végig a teraszon, esetleg a könyvtárban mert onnan látod a Dunát is, aztán fekvés ki, ki a saját vackába.
Leegyszerűsítve, szerintem inkább ezt a "teraszt" kellene megvalósítani a topikhajóból, mint megpróbálni hajó formájú hajót faragni belőle. Értékesebb, használhatóbb, eladhatóbb dolog jönne ki belőle.
És ha már elkezdtem, a mikéntjét is leirnám.
Újra tervezni a felépítményt ezeknek a dolgoknak az ismeretébem. Miután a vonalak leegyszerűsödnének a felépítmény bárhol megépíthető lenne egy mühelyben, ha kész irány marót. A terasz szintén megépíthető lenne akárhol is, ha kész irány marót. helyszini meló az alábbiak lennének
Jelenlegi felépítmény levág. (3 óra) (tudom itt vágtam el magam
). leburkolni a fedélzetet hajópadlóval, (8 óra )ráemelni a házat, a teraszt és végeztünk. Így szinte nem kell alkalmazkodni az időjáráshoz, gyakorlatilag nincs helyszini meló.
Még annyit, hogy ha minden igaz nekem egy formatervező december közepére megcsinál egy ilyen formatervet, annyi különbséggel hogy 6.2 m hosszú testekre. Biztos vagyok benne, ha 6.2 m hosszban jól néz ki, akkor nem lenne rosszabb 9 méter hosszban sem.
És a gazdasági oldaláról is pár szót.
Hajóformájú hajót olcsón tudsz venni. Pazarlásnak tünik levágni valamit ami már fennt van. De több oka is van: A felépítményt a legolcsóbb merantiból csináltuk, azzal hogy majd kivül belül le lesz laminálva. A belső laminálás nem történt meg ezért azt a felületet teljesen újra kellene burkolni. minimum két rétegben aminek az anyagköltsége is legalább 2500 Ft/m2 Ez biztosítaná az időtállóságát. de még az esztétikára is költeni kellene. Mind a laminálás, mind az esztétikai melók idő és ember igényesek. A belső rész egy igért konyhához lett méretezve, Na abból semmi sincs. Tudom, azzal, hogy nem ott kell építeni jócskán olcsóbb lesz.. Ha háromszor kell elmenni oda csak építeni akkor kutyának és nekem kb 60 000 Ft/fő Marcinak, Dokinak legalább 30 000 Ft/fő, Ez már 180 000 Ft. Doki javasolta, hogy tavasszal löjünk ki egy teljes hetet, és egy felvonulással csináljuk meg. Az biztos hogy ez a praktikusabb, de vajon össze tudjuk -e szervezni? Lesz-e akkor amikor kell erre mindenkinek lehetősége?
Ezt én már sokszor átgondoltam. Most még biztosan vannak tisztázatlan kérdések. Ha valaki gondolja szívesen válaszolok, bármit megvitathatunk. Én érzelmi alapon nem tudok vitatkozni, viszont érvekkel szívesen alátámasztom az elképzelésemet.
Végül. Ez csak az én elképzelésem. Tudomásul veszem. ha a társaság másképp dönt. De szerintem nem hiba a körülmények megváltozása miatt változtatni egy elképzelésen
szépségesek ezek a hajók!
szépségesek ezek a hajók!
Nagyon tetszenek azok, amiknek HAJÓ formájuk van!
www.tarakona.hu
A hivatalokban szemleletet
A hivatalokban szemleletet kell valtani erosen, viszont hiaba egy ilyen szep hajo, ha infrastruktura nem adott hozza. A dunat elmutyiztak xy kft. nincs hova kikotni stb.
Azt azért szívesen megnézem,
Azt azért szívesen megnézem, amikor a második képen lévő hajóra a magyar hatóság hajólevelet ad.
Kutya56 alias Zsolt
Az ilyesmiké a jövő a Dunán
Az ilyesmiké a jövő a Dunán is. Ezeknek lesz értékük, ezeket 70 évesen is lehet használni.
9 méter hosszban már elég tágas is.
Csabi !Nektek is talán az a
Csabi !
Nektek is talán az a szép hollnad lakó-csatorna hajó lenne jó .
Kutya56 alias Zsolt
(Nincs cím)
www.tarakona.hu
Értem ám mi a baj a holland
Értem ám mi a baj a holland hajó levéllel itthon:-)
Napok óta a holland csatorna
Napok óta a holland csatorna hajózást böngészem, érdekes szép hajókat találni. Ennek iszonyat jó a feelingje :-)
Sajnos nagy valószínűséggel
Sajnos nagy valószínűséggel nekem se.
Kutya56 alias Zsolt
Találtam egy szép hajót,
Találtam egy szép hajót, persze ilyenem sosem lesz, de tetszik.
Ez egy balcsis kép.
Ez egy balcsis kép.
Ezek HDR fotók melynek alapja
Ezek HDR fotók melynek alapja 3 fotó mely eltérő fényértékekkel rendelkezik. A fényképezőgépem a kívánt beállításom után megcsinálja 3 képet, melyet a progiba betöltök később, jelen esetben Photomatix pro programmal, a kívánt hatások egyikét elmentem. Olvasd el a linkeket, ott van többféle leírás, program hozzá. Egy képből is tudsz készíteni, de az nem az igazi.
http://fotozz.hu/cikket_megmutat?cikk_ID=27
http://hdrfoto.blog.hu/
https://nikoneurope-hu.custhelp.com/app/answers/detail/a_id/35265
Itt saját képek:
http://www.panoramio.com/user/399704/tags/Kajdacs%20k%C3%B6rny%C3%A9ke?photo_page=10
Ezt mivel csinálod ?
Ezt mivel csinálod ?
Kutya56 alias Zsolt
Amúgy is retro hajómat még
Amúgy is retro hajómat még antikoltam egykicsit, jó ez a hdr-es technika, bár épületen táj képen szebben kijön az eredmény vagy épp a lovakon...
Csinálj dupla hűtőt akkor
Csinálj dupla hűtőt akkor mind a két ág egyforma hőmérsékletü lesz.
Mint a bitermikus kazán ha jól sejtem az is igy műxik.
Ez minden dologgal igy van
Ez minden dologgal igy van amit beépítesz!
elméletileg 0.9l / h a
elméletileg 0.9l / h a minimum, amit tud mérni.ha alapjáraton kb ennyit eszik a motorod, akkor lehet jo hozzá ez a jelado.
www.tarakona.hu
A hajó korrekt fogyasztásához
A hajó korrekt fogyasztásához igen. Gyakorlatban meg inkább arra vagyok kiváncsi hogyha Esztergomban meg akarok inni egy kávét, akkor mi az optimális sebességem.
A jeladó azt hiszem ez volt. Alapjában véve kis motorban gondolkozom, ahol jó lenne azt is mérni amit egy 5 lovas félgázon fogyaszt. Ha jól látom a mérési tartoményt elcseszték a 8L/min az inkább 0.8 L/min lesz. Ha igaz a 3.5L/min max fogyasztás mérés is, annak tudnia kellene egy 60 pacis motor fogyasztását is mérni, bár gondolom egy hirtelen gázadásra inkább csak hörgés lenne a válasz.
Prototipusnak inkább egy hordozható müszerjellegű kialakításról volt szó ohne design.
:-) ok! beszerzem a
:-) ok! beszerzem a fizetőeszközt!
www.tarakona.hu
A fiamat Dunaújvárosban,
A fiamat Dunaújvárosban, illetve engem, hogy megkérjem rá.
A veresbort szeretem.
Kutya56 alias Zsolt
Van, jelenleg a fórumok
Van, jelenleg a fórumok között.
Kutya56 alias Zsolt
ahoz hogy a hajod korrekt
ahoz hogy a hajod korrekt fogyasztását megkapd, a vizhez képesti sebesség kell. hiszen a hajo ahoz képest halad, a földhöz képesti sebesség, amit a gps mutat, az csak tóban, állovizen ad korrekt fogyasztási adatokat. Az más kérdés, ha el akarsz jutni A bol Bé be, akkor a földhöz képesti fogyaszztással tudod meg, mennyit fog, megenni odafelé...viszont ha ez folyoviz, a visszaut lehet több is kevesebb is, ugyanazzal a terheléssel, ugyanazzal a sebességgel, a folyásiránytol függően.
Amit veled megvetettek gps modult, az valoszinűleg nem jo a fogyiméréshez. oda olyan gpst kell épiteni, aminek 5Hz es a kimenete. Az másodpercenként 5 x adja apoziciot, sebességet, mig a normál gps ből ez csak mp enként 1x jön.
meg tudod mondani nekem, mi az átfolyásmérőd pontos tipusa?
eladni, használni szeretnéd ezt a cuccot, vagy a hajoidat tesztelni? szal kennyire kell dizájnosnak lennie?
www.tarakona.hu
Soha nem értettem, most sem
Soha nem értettem, most sem értem, hogy egy átlag hajósnak mi szüksége van a vizhez viszonyított sebesség ismeretére. Navigációhoz nem kell, hogy mennyi idő műlva érek oda, ehhez sem kell. Ahhoz kellhet, hogy finom hangolni lehessen a motort és a propot.
Nekem mint átlag hajósnak az a fontos, hogy megtudjam határozni azt a tempót, ami a leggazdaságosabb müködtetéshez kell. Ehhez viszont a földhöz viszonyított sebesség és a pillanatnyi fogyasztás ismeretére van szükségem.
Szóval nekem egy ilyen ketyere kellene (szerintem másnak is). Ez a cég megvetette velem a GPS modult, (olyan 13000 Ft volt) de nem tudta a fogyímérőt összehozni vele. A problémám nem oldodott meg, végül is talán van egy fogyasztásmérőm, meg egy üzemanyagszintjelzőm. (még nem teszteltem) Ha van kedved ezzel foglalkozni szívesen beszállok a fejlesztés költségeibe.
a visszamenő gázolajat
a visszamenő gázolajat mindenképpen hűtöm.
ezzel a plusz tartájos dologgal kapcsolatban csak az a bajom, hogy ha levegős a renccer, sokkal nehezebb légteleniteni, na meg a plusz üzemanyagpumpa, plusz hibalehetőség.
www.tarakona.hu
Sziasztok! Én mondanék egy
Sziasztok! Én mondanék egy megoldást amit szegény Haka Jeanneaujában láttam nagyon egyszerű a megoldás és más funkciót is betölt!
Szóval a lényeg hogy a rendszer tartalmaz egy puffer tartályt ami egy kis üzemanyag tartály.
Ez az adagoló szívó és visszafolyó ága közé van bekötve és egy harmadik csonkon keresztül van feltöltve.Tehát a tank és a kis tartály között csak egyirányu a forgalom. Egy ponton kell csak mérni a kis tartály duplafalu és folyóvizzel van hűtve ami egyébként meg is növeli az adagoló élettartamát és nem melegszik a tankban levő gázolaj!
Üzem közben terhelés alatt az adagolóból kilépő gázolaj közel a motor hőmérsékletére melegszik ami nem igen jó dolog a tuning Diesel motoroknál amugy sem árt hűteni!
A dolognak egyetlen hátránya van hogy a kis tartály és a tank közé kell egy kisnyomásu szivattyú
Hát részemröl ez a javaslat!
sőtt.. ha nem árulni akarod,
sőtt.. ha nem árulni akarod, csak a hajoid tesztelésére kell, ugy még egyszerűbb, ha egy laptopra van dugva az egész, mert akkor azonnal kaphatsz egy sebesség / fogyasztás grafikont.
www.tarakona.hu
benzines külmotorral nem
benzines külmotorral nem nagy varázslat.abszolute megoldhato, csak egy gpst kell illeszteni hozzá. Igaz ehez ismerni kell a gps szekvenciáit. :-) ebben nagyon otthon vagyok.
Az sem lesz teljesen pontos, hiszen folyovizen hajozunk. Tehát hegymenetben többet mész ugyanakkora táv megtételekor, völgymenetben kevesebbet. Ahoz, hogy korrekt adatot kapj, egy LOG kell, ami a vizhez képest méri a sebességét a hajonak. Ezt viszont csak gyárit érdemes venni hozzá, nem ocscson....
Álovizhez, ha nem kell dizájnos cucc, aránylag hamar tudok adni fogyimérőt, külmotorhoz. Oda csak egy jo átfolyásmérő kell.
A dizel sokkal nehezebb dio. ott ugye a motor felé menő üzemanyag x fokos, a visszafolyó ág, aminek az adagolo hűtése a feladata, az már 3-4x fokos. Emiatt a meleg motornál, az odamenő átfolyásmérő mér mondjuk 25l t, a motor eszik 5l t, a visszafolyo meg fog mutatni 22l t, hiszen a jocskán felmelegedett üzemanyag elég rendesen kitágul. igy a valos 5 liter helyett 3l t fog csak számolni az elektronika, ha nincsen kompenzálva.
www.tarakona.hu
akkor itt hirtelen felvetnék
akkor itt hirtelen felvetnék egy agyalos témát :
Nehéz ügy ez a fogyasztásmérés. Tavaly ilyenkor adtam megbizást egy kis cégnek egy fogyasztásmérő kifejlesztésére. Nekem az volt a bajom, hogy ilyen kicsi fogyimérők nincsenek a piacon mint ami nekem kellett volna. A pillanatnyi fogyasztásmérést meg is csinálták, számolja az átfolyt emnyiséget, vagyis meg tudja adni, hogy még mennyi van a tankban. Az egészbe akkor tört bele a bicskájuk, mikor azt kértem hogy nekem azt adja meg, hogy a pillanatnyi sebességgel, és a meglévő üzemanyaggal hány km-t tudok még megtenni. Szerintem ez lenne a legfontosabb. Persze ehhez is kell a pontosság
kit kell leitatni, hogy
kit kell leitatni, hogy menjen? :-):-)
www.tarakona.hu
ez a fejleszton mulik. nekem
ez a fejleszton mulik. nekem errol mar lovesem sincs. kitartas, biztos kinoljuk a gyerekbetegsegeket
igy marad. :-) eszemben
igy marad. :-) eszemben sincsen még egyet letőteni. :-) ami nem megy, nem eröltetjük
.de ha sikerülne ezt az egészet Tapatalk kompatibilisre csinálni, ami egy olyan alkalmazás, ami kimondottan forumokhoz készült, akkor azonnal megszünne minden ilyen gond. Bekerülne ez a forum is a helyére, a többi rendes forumom közé. :-)
www.tarakona.hu
igy marad. :-) eszemben
igy marad. :-) eszemben sincsen még egyet letőteni. :-) ami nem megy, nem eröltetjük
.de ha sikerülne ezt az egészet Tapatalk kompatibilisre csinálni, ami egy olyan alkalmazás, ami kimondottan forumokhoz készült, akkor azonnal megszünne minden ilyen gond. Bekerülne ez a forum is a helyére, a többi rendes forumom közé. :-)
www.tarakona.hu
nezzuk az entert rokabol
nezzuk az entert rokabol nem jo az enter csak szerkeszteskor latszik nekem alapvetoen kifekteti a rokat. de ha eleg sokat vartam akkor lett kep. tettem az elobb entert is. ma volt a playen roka frissites. azt ranyomtam proba elott
a rokaval irt hsz-ba beleszerkesztek operaval
ha igy is megy, akkor baratkozz mohameddel. hegy nem gyors, huzz le egy operat. egyszer csak majd ez a problrma is megoldodik
akkor itt hirtelen felvetnék
akkor itt hirtelen felvetnék egy agyalos témát : már vagy egy éve elkezdtem, de azota sem készült el a dizelekhez a fogyasztásmérő. Van ugyanis egy olyan probléma, hogy a dizelolaj viszkozitása is, és a térfogata is sokat változik a hőmérséklet fügvényében. Az eddigi teszteim alapján, olyan 10% os pontatlanságot is okozhat ez. Van e valaki hozzáértő, aki tudna nekem egy grafikont késziteni, a gázolaj térfogatának változásárol a hőmérséklet fügvényében? mondjuk 20-50fok között... mérném a gázolaj hőmérsékletét is, az előremenő, és a visszafolyo ágban is, és ezzel kompenzálnám az átfolyásmérők által mért mennyiségeket.
www.tarakona.hu
Oldalak