Nekem ez a hajó tetszik

kutya képe
Fórum: 

A hajósok, a hajóépítők, és az összes többi lökött kedvéért.

109ha300 képe

 

tegnap találtam:

 

doktor4 képe

Nem ! Az emberi kapcsolatokra vonatkozik a megoldás lényege.cheeky

kutya képe

Humántőka ala Dooki  ( észre és elveszik ).cheeky

Kutya56 alias Zsolt

doktor4 képe

Nekem nem kell működő trafóból olajat szereznem laugh történetesen van barátom aki trafó felujítással foglalkozik . üdv doktor4

coop képe

Lattam trafohazban melegedo emberrol fotot, aki megsult mint a nagyi kalacsa, de a femet es az olajat is viszik belole :-) 

kutya képe

humántőke winkcoolyes

Kutya56 alias Zsolt

doktor4 képe

Nem jobb  laugh.Csak a faterom akkor is költségtakarékos volt én meg most vagyok költségtakarékos . Mert hogy mi a szent szarért adjak pénz lenolajkencére mikor humántőke alapon kapok trafóolajat

kutya képe

A trfóolaj az miért jobb, mint a másfajta ?

Kutya56 alias Zsolt

doktor4 képe

Probálom értelmezni amit írtok ! Azért nem egyszerű . Emlegetitek hogy nem jó anyagból készült !? Mi milyen anyagból készült egy kis adalék Úgy 1983 környékén apám és édesanyám úgy döntött ..Legyen egy horgászházunk és lett . Hálistennek apám egy fatelepen dolgozott szóval volt fa bőven laugh Összeszögeltük olajjal jól beeresztettük aztán a belsejét vizben áztatot farostlemezzel borítottuk arra meg sk tapétáztunk .A külseje kapott egyszerű olajfestéket a 30 év alatt vagy kétszer. Nem rohadt el se kint se bent . Nos ez a ház egy tó felett 70 centire van .Gondolom ez eléggé vizes környezet . Nem volt soha olajszag nem volt soha penészesedés . Mondom 30 éve készült . Nem tudom de szerintem azóta csak fejlődött a fakonzerváló technológia ,,,,?! De ha mégsem szerzek 20-30 liter trafóolajatcheeky

kutya képe

Uraim !

Van egy külön Lecsós fórumunk.

Ha kérhetem oda.

Kutya56 alias Zsolt

marcibán képe

"Csak az arányok, a formák, a kivitel minősége, és a használhatósága változna meg a hajónak."

Merthogy...??  1 négyzetméter az 1 négyzetméter!  Arányok? Tökéletesnek tartom  a jelenlegit. Forma? Úgyszintén.

Kivitel minősége? Be sincs fejezve ( másikra van pénzünk? (minőségire?)  Használhatósága? ..miben?

Most érzem kategórikusan úgy,hogy ezt a témát ebben a fórumos írogatásban kizárt,de asztalhoz leülve tudjuk megvitatni. 
 

mci

kitzoli képe

Hát meg az elejét lezárni, ajtót készíteni egy osztott falra, nyitható ablakokat egy ferde falra, külső és belső ablakkereteket. az oldalfalra. összesen 12 db -ot, megoldani  normálisan a védelmet a pára ellen, nem csak a kabinban,  hanem kivül is, teljes belső felület burkolás. Ha olyan egyszerű akkor nem értem miért nincs még meg? Azonkivül miután másnak lett tervezve, elég kicsi a belseje illetve sok dolog az akkori lehetőségekhez (meglévő anyaghoz) lett méretezve., és nem a célszerűség hanem a szükségszerűség diktált. Pont Te löttél le mikor mondtam, hogy megveszem a burkolatot és simán feltesszük, hogy nem olyan egyszerű dolog az.

..Egy új felépítmény miben változtatna a jelenlegi kialakításon?  (van egy fedett meg egy nyitott rész. Az újtól is ugyan ezt várnám el..

Csak az arányok, a formák, a kivitel minősége, és a használhatósága változna meg a hajónak.

De addig nincs értelme bármiről is beszélni amig a mostani befejezésről nincs egy konkrét elképzelés és egy költségvetés. 

 

 

coop képe

.

coop képe

Egy kep, egy vazlat sokat mondana. Nem igen ismerem a lecso felepítmenyet, de egy jol atgondolt nyitottabb fedelzet lehet tagasabb, kenyelmesebb a csapat reszere. 

marcibán képe

..Egy új felépítmény miben változtatna a jelenlegi kialakításon?  (van egy fedett meg egy nyitott rész. Az újtól is ugyan ezt várnám el..

Nem értem mitől lenne jobb egy másik felépítmény (ez komolyan érdekelne..!),nem beszélve a rengeteg munkáról ,pénzről . Ki csinálja meg??

Ebbe csak bútorok kellenek,a szabad felületre némi burkolás.

mci

kitzoli képe

Az is a szép a hajóépítésben, hogy "csak" müszaki előirásokat kell teljesíteni. Stabilítás, irányíthatóság stb. Ha ezek rendben  akkor arra sem szólhatnak semmit a hivatalok, ha lila szívecskékből van a felépítmény, és egy tyúktojásra hasonlít. Ezek meg inkább másodlagosan hajók, elsődlegesen vizparti nyaralók. Pont azt a célt szolgálják, amit az átlag magyar amatör hajós jó része csinál (csinálna) Megyünk egy picit, lassan öregurasan, kikötünk, fözhetünk, pecázhatunk, de este kényelmes ágyba fekszünk, és ha kedvünk van tévét is nézhetünk. Csak gondoljatok bele mikor összekötözve csurgunk a Dunán. Egy alaktalan valami, amit valahogy irányban tartunk, viszont jókat lehet dumálni, iszogatni. ha belegondoslz az üzemidő felét így töltöd. Aztán ha odaérsz valahova, szálsz ki, mert probálsz megszabadulni a kis hely okozta kényelmetlenségektől. Ahol kell a hajóformájú hajó, oda ezek nem valók. Viszont védett vizekre primán beválnak.

Maróton, kint ülünk egy 3 méter széles  talán 4 méter hosszú teraszon órákat. Mi van ha ezt egy olyan helyen teheted meg, ahol körbe víz van és a telek seggén nem kerítés hanem egy külmotor fityeg? Miben ad Marót többet, mit amit egy ilyen katamarán adhat? Picivel nagyobb, és több autó elfér az udvaron.

Csak gondoljátok végig. A társaság jó része a hajójában alszik, a többi meg sátorban. Ébresztő után a szokásos higiéniás dolgok. Reggeli a teraszon, majd indulás valahova hajóval. Oda érünk kikötés, kávézás, stb. majd hajóra szállunk csorgás vissza, kikötés, teraszon duma iszogatás, vacsora mind ez végig a teraszon, esetleg a könyvtárban mert onnan látod a Dunát is,  aztán fekvés ki, ki a  saját vackába. 

Leegyszerűsítve, szerintem inkább ezt a "teraszt" kellene megvalósítani a topikhajóból, mint megpróbálni hajó formájú hajót faragni belőle. Értékesebb, használhatóbb, eladhatóbb dolog jönne ki belőle.

És ha már elkezdtem, a mikéntjét is leirnám. 

Újra tervezni a felépítményt ezeknek a dolgoknak az ismeretébem. Miután a vonalak leegyszerűsödnének a  felépítmény bárhol  megépíthető lenne egy mühelyben, ha kész irány marót. A terasz szintén megépíthető lenne akárhol is, ha kész irány marót. helyszini meló az alábbiak lennének

Jelenlegi felépítmény levág.  (3 óra) (tudom itt vágtam el magam frown). leburkolni a fedélzetet hajópadlóval,  (8 óra )ráemelni a házat, a teraszt és végeztünk. Így szinte nem kell alkalmazkodni az időjáráshoz, gyakorlatilag nincs helyszini meló.

Még annyit, hogy ha minden igaz nekem egy formatervező december közepére megcsinál egy ilyen formatervet, annyi különbséggel hogy 6.2 m hosszú testekre. Biztos vagyok benne, ha 6.2 m hosszban jól néz ki, akkor nem lenne rosszabb 9 méter hosszban sem.

És a gazdasági oldaláról is pár szót.

Hajóformájú hajót olcsón tudsz venni. Pazarlásnak tünik levágni valamit ami már fennt van. De több oka is van: A  felépítményt a legolcsóbb merantiból csináltuk, azzal hogy majd kivül belül le lesz laminálva. A belső laminálás nem történt meg ezért azt a felületet teljesen újra kellene burkolni. minimum két rétegben aminek az anyagköltsége is legalább 2500 Ft/m2  Ez biztosítaná az időtállóságát. de még az esztétikára is költeni kellene. Mind a laminálás, mind az esztétikai melók idő és ember igényesek. A belső rész egy  igért konyhához lett méretezve, Na abból semmi sincs. Tudom, azzal, hogy nem ott kell építeni jócskán olcsóbb lesz.. Ha háromszor kell elmenni oda csak építeni akkor kutyának és nekem kb  60 000 Ft/fő  Marcinak, Dokinak legalább 30 000 Ft/fő, Ez már 180 000 Ft. Doki javasolta, hogy tavasszal löjünk ki egy teljes hetet, és egy felvonulással csináljuk meg. Az biztos hogy ez a praktikusabb, de vajon össze tudjuk -e szervezni? Lesz-e akkor  amikor kell erre mindenkinek lehetősége?

Ezt én már sokszor átgondoltam. Most még biztosan vannak tisztázatlan kérdések. Ha valaki gondolja szívesen válaszolok, bármit megvitathatunk. Én érzelmi alapon nem tudok vitatkozni, viszont érvekkel szívesen alátámasztom az elképzelésemet.

Végül. Ez csak az én elképzelésem. Tudomásul veszem. ha a társaság másképp dönt.  De szerintem nem hiba a körülmények megváltozása miatt változtatni egy elképzelésen

109ha300 képe

 

szépségesek ezek a hajók! 

Nagyon tetszenek azok, amiknek HAJÓ formájuk van!

 

 

coop képe

A hivatalokban szemleletet kell valtani erosen, viszont hiaba egy ilyen szep hajo, ha infrastruktura nem adott hozza. A dunat elmutyiztak xy kft. nincs hova kikotni stb.

kutya képe

Azt azért szívesen megnézem, amikor a második képen lévő hajóra a magyar hatóság hajólevelet ad.

Kutya56 alias Zsolt

kitzoli képe

Az ilyesmiké a jövő a Dunán is. Ezeknek lesz értékük, ezeket 70 évesen is lehet használni.

9 méter hosszban már elég tágas is.

kutya képe

Csabi !

Nektek is talán az a szép hollnad lakó-csatorna hajó lenne jó .

Kutya56 alias Zsolt

109ha300 képe

coop képe

Értem ám mi a baj a holland hajó levéllel itthon:-)

 

 

coop képe

Napok óta a holland csatorna hajózást böngészem, érdekes szép hajókat találni. Ennek iszonyat jó a feelingje :-)

 

 

kutya képe

Sajnos nagy valószínűséggel nekem se.

Kutya56 alias Zsolt

coop képe

Találtam egy szép hajót, persze ilyenem sosem lesz, de tetszik.

 

coop képe

Ez egy balcsis kép.

 

 

coop képe

Ezek HDR fotók melynek alapja 3 fotó mely eltérő fényértékekkel rendelkezik. A fényképezőgépem a kívánt beállításom után megcsinálja 3 képet, melyet a progiba betöltök később, jelen esetben Photomatix pro programmal, a kívánt hatások egyikét elmentem. Olvasd el a linkeket, ott van többféle leírás, program hozzá.  Egy képből is tudsz készíteni, de az nem az igazi. 

http://fotozz.hu/cikket_megmutat?cikk_ID=27

http://hdrfoto.blog.hu/

https://nikoneurope-hu.custhelp.com/app/answers/detail/a_id/35265

 

Itt saját képek:

http://www.panoramio.com/user/399704/tags/Kajdacs%20k%C3%B6rny%C3%A9ke?photo_page=10

 

 

kutya képe

Ezt mivel csinálod ?

Kutya56 alias Zsolt

coop képe

Amúgy is retro hajómat még antikoltam egykicsit, jó ez a hdr-es technika, bár épületen táj képen szebben kijön az eredmény vagy épp a lovakon...

Fuego képe

Csinálj dupla hűtőt akkor mind a két ág egyforma hőmérsékletü lesz.

Mint a bitermikus kazán ha jól sejtem az is igy műxik. 

Fuego képe

Ez minden dologgal igy van amit beépítesz!

109ha300 képe

 

elméletileg 0.9l / h a minimum, amit tud mérni.ha alapjáraton kb ennyit eszik a motorod, akkor lehet jo hozzá ez a jelado.

kitzoli képe

A hajó korrekt fogyasztásához igen. Gyakorlatban meg inkább arra vagyok kiváncsi hogyha Esztergomban meg akarok inni egy kávét, akkor mi az optimális sebességem.

A jeladó azt hiszem ez volt.  Alapjában véve kis motorban gondolkozom, ahol jó lenne azt is mérni amit egy 5 lovas félgázon fogyaszt. Ha jól látom a mérési tartoményt elcseszték a 8L/min az inkább 0.8 L/min lesz.  Ha igaz a 3.5L/min max fogyasztás mérés is, annak tudnia kellene egy 60 pacis motor fogyasztását is mérni, bár gondolom egy hirtelen gázadásra inkább csak hörgés lenne a válasz.

Prototipusnak inkább egy hordozható müszerjellegű kialakításról volt szó ohne design. 

109ha300 képe

 

:-) ok! beszerzem a fizetőeszközt!

kutya képe

A fiamat Dunaújvárosban, illetve engem, hogy megkérjem rá.

A veresbort szeretem.

Kutya56 alias Zsolt

kutya képe

Van, jelenleg a fórumok között.

Kutya56 alias Zsolt

109ha300 képe

 

ahoz hogy a hajod korrekt fogyasztását megkapd, a vizhez képesti sebesség kell. hiszen a hajo ahoz képest halad, a földhöz képesti sebesség, amit a gps mutat, az csak tóban, állovizen ad korrekt fogyasztási adatokat. Az más kérdés, ha el akarsz jutni A bol Bé be, akkor a földhöz képesti fogyaszztással tudod meg, mennyit fog, megenni odafelé...viszont ha ez folyoviz, a visszaut lehet több is kevesebb is, ugyanazzal a terheléssel, ugyanazzal a sebességgel, a folyásiránytol függően.

Amit veled megvetettek gps modult, az valoszinűleg nem jo a fogyiméréshez. oda olyan gpst kell épiteni, aminek 5Hz es a kimenete. Az másodpercenként 5 x adja  apoziciot, sebességet, mig a normál gps ből ez csak mp enként 1x jön.

meg tudod  mondani nekem, mi az átfolyásmérőd pontos tipusa?

eladni, használni szeretnéd ezt a cuccot, vagy a hajoidat tesztelni? szal kennyire kell dizájnosnak lennie?

 

 

kitzoli képe

Soha nem értettem, most sem értem, hogy egy átlag hajósnak mi szüksége  van a vizhez viszonyított sebesség ismeretére. Navigációhoz nem kell, hogy mennyi idő műlva érek oda, ehhez sem kell. Ahhoz kellhet, hogy finom hangolni lehessen a motort és a propot. 

Nekem mint átlag hajósnak az a fontos, hogy megtudjam határozni azt a tempót, ami a leggazdaságosabb müködtetéshez kell. Ehhez viszont a földhöz viszonyított sebesség és a pillanatnyi fogyasztás ismeretére van szükségem. 

Szóval nekem egy ilyen ketyere kellene (szerintem másnak is). Ez a cég megvetette velem a GPS modult, (olyan 13000 Ft volt) de nem tudta a fogyímérőt összehozni vele. A problémám nem oldodott meg,  végül is talán van egy fogyasztásmérőm, meg egy üzemanyagszintjelzőm. (még nem teszteltem) Ha van kedved ezzel foglalkozni szívesen beszállok a fejlesztés költségeibe.

 

109ha300 képe

 

a visszamenő gázolajat mindenképpen hűtöm.

ezzel a  plusz tartájos dologgal kapcsolatban csak az a  bajom, hogy ha levegős a renccer, sokkal nehezebb légteleniteni, na meg a plusz üzemanyagpumpa, plusz hibalehetőség.

 

Fuego képe

Sziasztok! Én mondanék egy megoldást amit szegény Haka Jeanneaujában láttam nagyon egyszerű a megoldás és más funkciót is betölt!

Szóval a lényeg hogy a rendszer tartalmaz egy puffer tartályt ami egy kis üzemanyag tartály.

Ez az adagoló szívó és visszafolyó ága közé van bekötve és egy harmadik csonkon keresztül van feltöltve.Tehát a tank és a kis tartály között csak egyirányu a forgalom. Egy ponton kell csak mérni a kis tartály duplafalu és folyóvizzel van hűtve ami egyébként meg is növeli az adagoló élettartamát és nem melegszik  a tankban levő gázolaj!

Üzem közben terhelés alatt az adagolóból kilépő gázolaj közel a motor hőmérsékletére melegszik ami nem igen jó dolog a tuning Diesel motoroknál amugy sem árt hűteni!

A dolognak egyetlen hátránya van hogy a kis tartály és a tank közé kell egy kisnyomásu szivattyú

Hát részemröl ez a javaslat! 

 

 

109ha300 képe

 

sőtt.. ha nem árulni akarod, csak a hajoid tesztelésére kell,  ugy még egyszerűbb, ha egy laptopra van dugva az egész, mert akkor azonnal kaphatsz egy sebesség / fogyasztás grafikont.

109ha300 képe

 

benzines külmotorral nem nagy varázslat.abszolute megoldhato, csak egy gpst kell illeszteni hozzá. Igaz ehez ismerni kell a gps szekvenciáit. :-) ebben nagyon otthon vagyok.

Az sem lesz teljesen pontos, hiszen folyovizen hajozunk. Tehát hegymenetben többet mész ugyanakkora táv megtételekor, völgymenetben kevesebbet. Ahoz, hogy korrekt adatot kapj, egy LOG kell, ami a vizhez képest méri a sebességét a hajonak.  Ezt viszont csak gyárit érdemes venni hozzá, nem ocscson....

Álovizhez, ha nem kell dizájnos cucc, aránylag hamar tudok adni fogyimérőt, külmotorhoz. Oda csak egy jo átfolyásmérő kell.

A dizel sokkal nehezebb dio. ott ugye  a motor felé menő üzemanyag x fokos, a visszafolyó ág, aminek az adagolo hűtése a feladata, az már 3-4x fokos. Emiatt a meleg motornál, az odamenő átfolyásmérő mér mondjuk 25l t, a motor eszik 5l t, a visszafolyo meg fog mutatni 22l t, hiszen a jocskán felmelegedett üzemanyag elég rendesen kitágul.  igy a valos 5 liter helyett 3l t fog csak számolni az elektronika, ha nincsen kompenzálva.

 

 

 

 

kitzoli képe

akkor itt hirtelen felvetnék egy agyalos témát : 

Nehéz ügy ez a fogyasztásmérés. Tavaly ilyenkor adtam megbizást egy kis cégnek egy fogyasztásmérő kifejlesztésére. Nekem az volt a bajom, hogy ilyen kicsi fogyimérők nincsenek a piacon mint ami nekem kellett volna. A pillanatnyi fogyasztásmérést meg is csinálták, számolja az átfolyt emnyiséget, vagyis meg tudja adni, hogy még mennyi van a tankban. Az egészbe akkor tört bele a bicskájuk, mikor azt kértem hogy nekem azt adja meg, hogy a pillanatnyi sebességgel, és a meglévő üzemanyaggal hány km-t tudok még megtenni.  Szerintem ez lenne a legfontosabb. Persze ehhez is kell a pontosság

109ha300 képe

 

kit kell leitatni, hogy menjen? :-):-)

baada képe

ez a fejleszton mulik. nekem errol mar lovesem sincs. kitartas, biztos kinoljuk a gyerekbetegsegeket

109ha300 képe

 

igy marad. :-) eszemben sincsen még egyet letőteni. :-) ami nem megy, nem eröltetjük

.de ha sikerülne ezt az egészet Tapatalk kompatibilisre csinálni, ami egy olyan alkalmazás, ami kimondottan forumokhoz készült, akkor azonnal megszünne minden ilyen gond. Bekerülne ez a forum is a helyére, a többi rendes forumom közé. :-)

 

 

 

 

 

109ha300 képe

 

igy marad. :-) eszemben sincsen még egyet letőteni. :-) ami nem megy, nem eröltetjük

.de ha sikerülne ezt az egészet Tapatalk kompatibilisre csinálni, ami egy olyan alkalmazás, ami kimondottan forumokhoz készült, akkor azonnal megszünne minden ilyen gond. Bekerülne ez a forum is a helyére, a többi rendes forumom közé. :-)

 

 

 

 

 

baada képe

nezzuk az entert rokabol nem jo az enter csak szerkeszteskor latszik nekem alapvetoen kifekteti a rokat. de ha eleg sokat vartam akkor lett kep. tettem az elobb entert is. ma volt a playen roka frissites. azt ranyomtam proba elott

 

a rokaval irt hsz-ba beleszerkesztek operaval

ha igy is megy, akkor baratkozz mohameddel. hegy nem gyors, huzz le egy operat. egyszer csak majd ez a problrma is megoldodik

109ha300 képe

 

akkor itt hirtelen felvetnék egy agyalos témát : már vagy egy éve elkezdtem, de azota sem készült el a dizelekhez a fogyasztásmérő. Van ugyanis egy olyan probléma, hogy a dizelolaj viszkozitása is, és a térfogata is sokat változik a hőmérséklet fügvényében. Az eddigi teszteim alapján, olyan 10% os pontatlanságot is okozhat ez. Van e valaki hozzáértő, aki tudna nekem egy grafikont késziteni, a gázolaj térfogatának változásárol a hőmérséklet fügvényében? mondjuk 20-50fok között... mérném a gázolaj hőmérsékletét is, az előremenő, és a visszafolyo ágban is, és ezzel kompenzálnám az átfolyásmérők által mért mennyiségeket.

 

 

 

 

Oldalak