Te most új nicknevet csináltál, doktor.4-el? A vesszőket továbbra is hanyagolod, pedig az szükséges a szövegéeréshez. Olvasd el hangosan, és ahol felviszed a hangsúlyt, oda vessző kell. Ja, meg a hogy elé, de vannak kivételek.
Megvolt ,láttam egy csomó tuskót amit jó lesz elkerülni egy rakás horgászt meg egy akkora kagylót ami szerintem nincs is ,de van mert elhoztam . üdv doktor4
#6848 link Beküldte Barbabianka - 2014-12-31 10:22.
Arany János: Alkalmi vers
Az új évet (ócska tárgy!) kell megénekelnem, Hálálkodva, ahogy illik, poharat emelnem. Mit van mit kívánni még ily áldott időben? - Adjon Isten, ami nincs, ez új esztendőben.
Olcsó legyen a kenyér, a gabona áros; Jól fizesse a tinót, s nyerjen a mészáros, Mérje pedig szöszön-boron, font kijárja bőven. Adjon Isten, ami nincs, ez új esztendőben.
Senkinek a nyakára ne vigyenek kontót; Valaki csak ráteszen, nyerje meg a lottót; Annyi pénzünk legyen, hogy! Még pedig pengőben. Adjon Isten, ami nincs, ez új esztendőben.
Szegény ember malacának egy híja se essék; Messze járjon dög, halál, burgonya-betegség; Orvos, bakó a díját kapja heverőben. Adjon Isten, ami nincs, ez új esztendőben.
Tücski-hajcski baromnak sokasuljon lába; Boci járjon mezőre, gyermek iskolába; Gyarapodjék a magyar számra, mint erőben. Adjon Isten, ami nincs, ez új esztendőben.
Kívül, belül maradjon békében az ország; A vásárra menőket sehol ki ne fosszák. Béke legyen a háznál és a szívredőben. Adjon Isten, ami nincs, ez új esztendőben.
A bíró is, mint eddig, tisztét jól betöltse: Víz kedviért a babát soha ki ne öntse; Emberiség, igazság egyik serpenyőben. Adjon Isten, ami nincs, ez új esztendőben.
Zenebona, babona, huzavona vesszen! Visszavonás, levonás minket ne epesszen. Legyen egység, türelem, hit a jövendőben. Adjon Isten, ami nincs, ez új esztendőben.
Nagy uraink (ha élnek) nőjenek nagyobbra; Áldozzanak, legyen is mit, mégse üssék dobra; Nemzetiségünk mellett buzogjanak hően. Adjon Isten, ami nincs, ez új esztendőben.
Író pedig írónak szemét ki ne ássa, - Ne is legyen az idén napfogyatkozása Jó erkölcs-, eszme-, hírnév-, s előfizetőben. Adjon Isten, ami nincs, ez új esztendőben.
Mire üssek még pohárt? Asszonyi hűségre? Barátság-, polgár-, erény-, vagy mi más egyébre? Hiszen ezek közöttünk vannak /kelendőben/. Tudj Isten, mi minden nincs ez új esztendőben!
Azaz az első rész elég szabad fordítás, de lényegében a tengeri és álatalában a KERESKEDELEM és nem a hajózás fontosságát jelenti, az egy más kérdés, hogy hajózás nélkül kicsit körülményes a dolog, de a második rész, ami annyit jelent, hogy élni nem muszáj kifejezi, hogy kereskedelem nélkül nincs élet.
Öt sör, kutya 2,5 deci dilyópályinkálya után írom ezt, tehát tessék ennek megfelelőjen kezelni engemet!!!
Voltaképpen GFaternak van igaza: Igen, azért sólyázok (itt Véneken a horgásztanyámnál) kötéllel, mert a sólyapálya egy része domború (mondjuk az sem szabályosan, de ahhoz közelít), utána meg sekély. A Duna vízszintje meg 3-4m-t lazán változik errefelé.
Szóval az autóm vagy meredeken állna (és ilyenkor a fronthajtás gumifüstölést is eredményezhet), vagy annyira le kellene tolnom, hogy a csomagtartó is vízben állna (egyszer Győrben ez volt). Úgy hogy kötéllel sólyázom. Már vagy 5 éve. De a mankókereket persze hogy nem eresztem le a betonról! És itt a belső öbölben nincs olyan sodrás, hogy gondot okozott volna valaha is.
Persze, Pilismaróton be lehet tolni a vonóhorogról is a trélert, mert olyan sólyapálya van, mint a mesében! De nem mindenhol ám!
A tengernél, a sólyapálya azon része amit a hullámok még nyaldosnak, az algásodik, és cefetül síkos. Ott (KRK) egy helyi kikötőmester (vagy inkább az inasa) segített először sólyázni - szintén kötéllel, mert eléggé be kellett ereszteni a trélert a sekély pályán a vízbe. Ja, én meg besétáltam a hajó után, és olyat szaltóztam, hogy pontozni lehetett volna... :-) (bár akkor ez nekem nem volt olyan vicces, mint a nézőközönségnek)
Egyszer Százhalombattán is ki kellett sólyáznom (kényszerűségből). A főágban, jó sodrás mellett. Tartottam is tőle erősen. A helyi öreg révész (hajdan hivatásos hajós, sőt előtte versenyző) segített, míg folyton morgott, hogy ne legyek már betojva. Ott is kötéllel csináltuk, míg Ő egy másik kötéllel tartotta a Rybitwát. Ja, és nem görgők, hanem párnafák voltak a kocsin a hajó alatt. (ennél, és az előzőnél is).
Homokos parton még nem próbáltam sólyázni. Felénk azt tartják, hogy ilyet csak összkerekessel szabad.
Nos, ennyit arról, hogy miért gondolkodom vonóhorogra akasztható csörlőn :-)
annyi idom sincs, h. a dunara kimenjek egy esti vizhofok meresre :-( . bar lehet reggel befagyna a seggem amikor kimaszok a halozsakbol... vettem szigetelölemezeket, ha lesz legalabb 5 fok akkor mar megkot a 'szilo' leszigetelem a kabint a kelemesebb ejszakai alvas remenyeben
kapcsoltam januar 5tol folytatodik, munkahelyen mar ra fogok erni mindenre :-). most csak par percem van, epp csak beneztem. jonnek haza kolkok, ebed es megyunk a lohoz
azert hogy ne kelljen csorlovel cibalni, az sokkal nehezebb mint siman rausztatni es kettot tekerni (az en automnak nem ellenseg a dunapart, ahol van beton rampa ott is a homokon solyazok, h. ne kelljen varni, ne kelljen afrikaig elmenni h. mas is odaferjen)
a homokon meg az auto kereke is besullyed 10cm-t. a futo tamasztokereke ha elkezded huzni csorlovel szantani fog es hamar vege lesz. ahhoz kellene dupla ballonos kereket szerelni a futo tamaszra (legkisebb talicskakerek, vagy azt hiszem van meg egyel kisebb meret is)
en addig tolom be a futot, h. a fa vege eppen kilogjon. igy siman rahuzom kezzel a hajot a csorlotol kb 50cm-ig, onnan par tekeres es mar ulok is be az autoba. a t.k.m fogja az egesz futon vegcibalni a csörlövel a hajot. raadasul igy meg az utolso par centinel is epp csak eleri a fat, meg ha esetleg kell tudok egyet igazitani mielott kirantom a vizbol (csak arra kell figyelni, h. ha a kipuff buborekol, akkor nem szabad leallitani a motort amig a hajot huzogatom)
de meg van a lehetőséged ha elég hosszúak a madzagok, hogy fordítasz a drótkötélen és hozzákötöd a vonohoroghoz, akkor ki tudod a csörlővel cibálni a futót a homokon keresztül is a kocsiig.
A agg kor átka, hogy mindég van összehasonlítási alap. A kilencvenes években Brácon daruval tettem vizre a hajóm, kivételkor megpróbáltam a homokos strandon kiszedni. A hajót még úgy ahogy felhúztam az utánfutóra , de utána megállt a tudományom. A kocsi elkapart. Egy német terepjáró húzott ki végül.
Nem értem teljesen. Mi a faxnak akasztja le a futót a kocsiró?? Mi a faxnak tólja be olyan mélyre a vizbe, hogy az elsodorhassa?? Nem elég ha a hajó orra ráúszik az első görgőre??
Én a Dunán használtam a hajót, Pilismarótnál sólyáztam. A futót addig enegedem be a vizbe, hogy a hajó rátámaszkodjon az első görgőre onnan már a csörlő húzza fel a futóra. A merci hátsó kerekéig áll a Dunában és amikor a hajó a futón van símán kimászik a vizből. Hátsókerék meghajtásnál a futó pluszban nyomja rá a kereket a betonra.
Tanulságként. A kilencvenes évek végén a Vagabund I -el jártam le a Bódeni tóra. A hajót teherautóval húztam és tettem a vízre. Mivel egyszerübb úgy manőverezni, hogy elöre menetbe tolom a futót raktam előre is egy gömbfejet a teherautóra. A nehézség akkor kezdődött amikor kifele sólyáztam. A merci dupla kereke nem volt leterhelve és igy nem tudtam felmászni a meredeken. Megodás az volt, hogy leakasztottam a futót, kitolattam, megfordultam és visszatolattam majd a hátulra felakasztott futóval símán kimásztam.
Vagyis az elsőkerék meghajtású kocsinál valakit fel kell ültetni a motorháztetőre ha kipörög a kerék, úgy könnyebben húzza ki a futót a vízből.
Azt marhaságnak tartom, amikor a hajó meghajtásával másznak fel a futóra. Haka csinálta rendszeresen, de nem mindég sikerült Neki elsőre. olykor recsegett a hajó.
Te most új nicknevet
Te most új nicknevet csináltál, doktor.4-el? A vesszőket továbbra is hanyagolod, pedig az szükséges a szövegéeréshez. Olvasd el hangosan, és ahol felviszed a hangsúlyt, oda vessző kell. Ja, meg a hogy elé, de vannak kivételek.
Egy Mc Cullogh motorrol . üdv
Egy Mc Cullogh motorrol . üdv doktor4
doki! Milyen motorról beszél
doki! Milyen motorról beszél "amatőrhajós" az indexen?
mci
A lányod készítette ?Nekem
A lányod készítette ?
Nekem nem volt meg.
Kutya56 alias Zsolt
:o)
:o)
mci
Barba hozott dilyópáleszt,
Barba hozott dilyópáleszt, nagyon jó , kösd fel a gatyát.
Kutya56 alias Zsolt
De jó kép .Ki ez csinos
De jó kép .
Ki ez csinos férfiember ?
Nem is cigizik. Fogytam közel 10 kilót. NER
Kutya56 alias Zsolt
Ma áthajtottam Szarvason, de
Ma áthajtottam Szarvason, de Szarvas előtt teljes útzár volt, bazi nagyot kellett kerülni Szentes felé!
Mielőtt jönne a .......................... egyrészt siettem, másrészt nagyon gyanús vagy TE nékem!!!
Tegnap este azt mondat az asszony a gyereknek, hogy "ide figyelj te kutya kölyke"!!!
A családi béke miatt nem firtatom itthon a dolgot, de kobásztöltére hozzad a puskádat, apuskám!
Mi ez az egészségtelen
Mi ez az egészségtelen hozzáállás ?
Félmeztelenül télen ráadásul cigizve. NER
Kutya56 alias Zsolt
Sokat. Használt, és azok
Sokat. Használt, és azok között jó áron lett véve. Licit. EGUN.de
Kutya56 alias Zsolt
Szép darab! Sokat kóstál egy
Szép darab! Sokat kóstál egy ilyen..?
mci
Új szerzeményem , köszönet
Új szerzeményem , köszönet érte Barbapapá-nak:
Kutya56 alias Zsolt
Sajnálatos módon ez a úra
Sajnálatos módon ez a úra nekünk kimaradt.
Kutya56 alias Zsolt
De régen volt ! Talán igaz
De régen volt ! Talán igaz sem .....De bizony igaz volt üdv doktor4
találtam egy képet :) tokaj
találtam egy képet :) tokaj
mci
..nem kell valakinek ..,?
..nem kell valakinek ..,? (csávóka benézte :))
mci
(Nincs cím)
Kutya56 alias Zsolt
Megvolt ,láttam egy csomó
Megvolt ,láttam egy csomó tuskót amit jó lesz elkerülni egy rakás horgászt meg egy akkora kagylót ami szerintem nincs is ,de van mert elhoztam . üdv doktor4
Doki !A Tisza-tó projekt
Doki !
A Tisza-tó projekt megvolt ?
Körbenéztél ?
Mit láttál ?
Kutya56 alias Zsolt
Van aki még hajózik :
Van aki még hajózik :
Kutya56 alias Zsolt
BUÉK !
BUÉK !
Üdv: Fater
BUÉK ! Mindenkinek . üdv
BUÉK ! Mindenkinek . üdv doktor4
Köszi Barba, ez teljesen
Köszi Barba, ez teljesen jónak tűnik - a távirányítóval akkor is, ha egyedül vagyok (ami azért sűrűn előfordul).
És mielőtt elhagynám ezt az oldalt, hadd kívánjak boldog új évet
Újévi kismalac csülke lóg a szádba,
hajnali hat előtt ne kerülj az ágyba!
Durranjon a pezsgő, szóljon hát az ének!
Boldog Új Évet Kívánok Én Néktek!
Üdv. J.
Navigáre necesse est
B.U.É.K.
B.U.É.K.
Zoltán
Kívánok mindenkinek
Kívánok mindenkinek sikerekben és örömökben bővelkedő, sok-sok hajózással eltöltött békés új esztendőt!
Puszi!
Gabó
ezt rá tudod akasztani a
ezt rá tudod akasztani a vonohorgodra.
http://www.ebay.de/itm/Winde-Premium-Funk-Seilwinde-bis-2700kg-Forst-PKW-Boot-12-Volt-mit-Zubehoer-NEU-/381102008008#ht_2055wt_917
ilyet láttam már itthon is.
bb
Arany János: Alkalmi versAz
Arany János: Alkalmi vers
Az új évet (ócska tárgy!) kell megénekelnem,
Hálálkodva, ahogy illik, poharat emelnem.
Mit van mit kívánni még ily áldott időben? -
Adjon Isten, ami nincs, ez új esztendőben.
Olcsó legyen a kenyér, a gabona áros;
Jól fizesse a tinót, s nyerjen a mészáros,
Mérje pedig szöszön-boron, font kijárja bőven.
Adjon Isten, ami nincs, ez új esztendőben.
Senkinek a nyakára ne vigyenek kontót;
Valaki csak ráteszen, nyerje meg a lottót;
Annyi pénzünk legyen, hogy! Még pedig pengőben.
Adjon Isten, ami nincs, ez új esztendőben.
Szegény ember malacának egy híja se essék;
Messze járjon dög, halál, burgonya-betegség;
Orvos, bakó a díját kapja heverőben.
Adjon Isten, ami nincs, ez új esztendőben.
Tücski-hajcski baromnak sokasuljon lába;
Boci járjon mezőre, gyermek iskolába;
Gyarapodjék a magyar számra, mint erőben.
Adjon Isten, ami nincs, ez új esztendőben.
Kívül, belül maradjon békében az ország;
A vásárra menőket sehol ki ne fosszák.
Béke legyen a háznál és a szívredőben.
Adjon Isten, ami nincs, ez új esztendőben.
A bíró is, mint eddig, tisztét jól betöltse:
Víz kedviért a babát soha ki ne öntse;
Emberiség, igazság egyik serpenyőben.
Adjon Isten, ami nincs, ez új esztendőben.
Zenebona, babona, huzavona vesszen!
Visszavonás, levonás minket ne epesszen.
Legyen egység, türelem, hit a jövendőben.
Adjon Isten, ami nincs, ez új esztendőben.
Nagy uraink (ha élnek) nőjenek nagyobbra;
Áldozzanak, legyen is mit, mégse üssék dobra;
Nemzetiségünk mellett buzogjanak hően.
Adjon Isten, ami nincs, ez új esztendőben.
Író pedig írónak szemét ki ne ássa, -
Ne is legyen az idén napfogyatkozása
Jó erkölcs-, eszme-, hírnév-, s előfizetőben.
Adjon Isten, ami nincs, ez új esztendőben.
Mire üssek még pohárt? Asszonyi hűségre?
Barátság-, polgár-, erény-, vagy mi más egyébre?
Hiszen ezek közöttünk vannak /kelendőben/.
Tudj Isten, mi minden nincs ez új esztendőben!
Haváriamenes sok-sok hajózást
Haváriamenes sok-sok hajózást 2015-ben.
Kutya56 alias Zsolt
Jó-jó, de milyen életúnt
Jó-jó, de milyen életúnt szlogen-vég lenne ez a "vivere non est necesse" egy "vizenjárók baráti társasága" oldalon?
Nemdebár? :-)
J.
Navigáre necesse est
Joe! (Dzsó).Idézni csak
Joe! (Dzsó).
Idézni csak pontosan és szépen........
Navigare necesse est, vivere non est necesse!
Azaz az első rész elég szabad fordítás, de lényegében a tengeri és álatalában a KERESKEDELEM és nem a hajózás fontosságát jelenti, az egy más kérdés, hogy hajózás nélkül kicsit körülményes a dolog, de a második rész, ami annyit jelent, hogy élni nem muszáj kifejezi, hogy kereskedelem nélkül nincs élet.
Öt sör, kutya 2,5 deci dilyópályinkálya után írom ezt, tehát tessék ennek megfelelőjen kezelni engemet!!!
Értem, de a víz amúgy is
Értem, de a víz amúgy is kijön onnan, nem?
Üdv: Fater
Viszont, amikor előszőr
Viszont, amikor előszőr kellett a futót a hajóval így kihúznom, akkor még nem volt csörlő, de a hajóban volt bőven kötél...
Amíg húztam, addig a család emelte egy picit el a futó elejét, csak annyira, hogy a mankókerék kényelmesen tudjon forogni, és irányba állni.
Nem olyan nagy ördöngősség ez...
Üdv: Fater
Sziasztok!Látom, nagy
Sziasztok!
Látom, nagy ötletrohamot indítottam :-)
Voltaképpen GFaternak van igaza: Igen, azért sólyázok (itt Véneken a horgásztanyámnál) kötéllel, mert a sólyapálya egy része domború (mondjuk az sem szabályosan, de ahhoz közelít), utána meg sekély. A Duna vízszintje meg 3-4m-t lazán változik errefelé.
Szóval az autóm vagy meredeken állna (és ilyenkor a fronthajtás gumifüstölést is eredményezhet), vagy annyira le kellene tolnom, hogy a csomagtartó is vízben állna (egyszer Győrben ez volt). Úgy hogy kötéllel sólyázom. Már vagy 5 éve. De a mankókereket persze hogy nem eresztem le a betonról! És itt a belső öbölben nincs olyan sodrás, hogy gondot okozott volna valaha is.
Persze, Pilismaróton be lehet tolni a vonóhorogról is a trélert, mert olyan sólyapálya van, mint a mesében! De nem mindenhol ám!
A tengernél, a sólyapálya azon része amit a hullámok még nyaldosnak, az algásodik, és cefetül síkos. Ott (KRK) egy helyi kikötőmester (vagy inkább az inasa) segített először sólyázni - szintén kötéllel, mert eléggé be kellett ereszteni a trélert a sekély pályán a vízbe. Ja, én meg besétáltam a hajó után, és olyat szaltóztam, hogy pontozni lehetett volna... :-) (bár akkor ez nekem nem volt olyan vicces, mint a nézőközönségnek)
Egyszer Százhalombattán is ki kellett sólyáznom (kényszerűségből). A főágban, jó sodrás mellett. Tartottam is tőle erősen. A helyi öreg révész (hajdan hivatásos hajós, sőt előtte versenyző) segített, míg folyton morgott, hogy ne legyek már betojva. Ott is kötéllel csináltuk, míg Ő egy másik kötéllel tartotta a Rybitwát.
Ja, és nem görgők, hanem párnafák voltak a kocsin a hajó alatt. (ennél, és az előzőnél is).
Homokos parton még nem próbáltam sólyázni. Felénk azt tartják, hogy ilyet csak összkerekessel szabad.
Nos, ennyit arról, hogy miért gondolkodom vonóhorogra akasztható csörlőn :-)
Üdv. J.
Navigáre necesse est
Akár én is írhattam volna,
Akár én is írhattam volna, azzal a különbséggel, hogy az autóm volánjánál Doki, Pepe, Baada, Kitzoli , Saussent ül.
Kutya56 alias Zsolt
Nem telik meg a dob vízzel .
Nem telik meg a dob vízzel . üdv doktor4
A kérdésem arra vonatkozott,
A kérdésem arra vonatkozott, hogy miért kell a motort járatni?
Üdv: Fater
annyi idom sincs, h. a
annyi idom sincs, h. a dunara kimenjek egy esti vizhofok meresre :-( . bar lehet reggel befagyna a seggem amikor kimaszok a halozsakbol... vettem szigetelölemezeket, ha lesz legalabb 5 fok akkor mar megkot a 'szilo' leszigetelem a kabint a kelemesebb ejszakai alvas remenyeben
kapcsoltam januar 5tol
kapcsoltam januar 5tol folytatodik, munkahelyen mar ra fogok erni mindenre :-). most csak par percem van, epp csak beneztem. jonnek haza kolkok, ebed es megyunk a lohoz
azert hogy ne kelljen
azert hogy ne kelljen csorlovel cibalni, az sokkal nehezebb mint siman rausztatni es kettot tekerni (az en automnak nem ellenseg a dunapart, ahol van beton rampa ott is a homokon solyazok, h. ne kelljen varni, ne kelljen afrikaig elmenni h. mas is odaferjen)
baada, Te itt? A kapcsoltam
baada, Te itt? A kapcsoltam meg teng!!!
a homokon meg az auto kereke
a homokon meg az auto kereke is besullyed 10cm-t. a futo tamasztokereke ha elkezded huzni csorlovel szantani fog es hamar vege lesz. ahhoz kellene dupla ballonos kereket szerelni a futo tamaszra (legkisebb talicskakerek, vagy azt hiszem van meg egyel kisebb meret is)
Miért?
Miért?
Üdv: Fater
Na, hát pont így csinálom én
Na, hát pont így csinálom én is!
Üdv: Fater
en addig tolom be a futot, h.
en addig tolom be a futot, h. a fa vege eppen kilogjon. igy siman rahuzom kezzel a hajot a csorlotol kb 50cm-ig, onnan par tekeres es mar ulok is be az autoba. a t.k.m fogja az egesz futon vegcibalni a csörlövel a hajot. raadasul igy meg az utolso par centinel is epp csak eleri a fat, meg ha esetleg kell tudok egyet igazitani mielott kirantom a vizbol (csak arra kell figyelni, h. ha a kipuff buborekol, akkor nem szabad leallitani a motort amig a hajot huzogatom)
Ahol nincs sólyázási
Ahol nincs sólyázási lehetőség ott nem sólyázunk
de meg van a lehetőséged ha elég hosszúak a madzagok, hogy fordítasz a drótkötélen és hozzákötöd a vonohoroghoz, akkor ki tudod a csörlővel cibálni a futót a homokon keresztül is a kocsiig.
A agg kor átka, hogy mindég van összehasonlítási alap. A kilencvenes években Brácon daruval tettem vizre a hajóm, kivételkor megpróbáltam a homokos strandon kiszedni. A hajót még úgy ahogy felhúztam az utánfutóra , de utána megállt a tudományom. A kocsi elkapart. Egy német terepjáró húzott ki végül.
Üdv. bb
Azért akasztja le, mert ha
Azért akasztja le, mert ha sekély a part, akkor jó messzire be kell tólni a futót a vízbe, hogy egyáltalán rakaphasson a hajó.
Ez különösen homokos tengerparton fordul elő, ahol pl nincsen kifejezett sólyázási lehetőség.
Üdv: Fater
Neked is ! üdv doktor4
Neked is ! üdv doktor4
De ha sikerült akkor az egész
De ha sikerült akkor az egész part le volt nyűgözve A Pepe szintén úgy teszi ,én meg béna vagyok hozzá illetve a futóm nem alkalmas rá . üdv doktor4
Hajós Társak!Köszönet ezévi
Hajós Társak!
Köszönet ezévi segítségetekért és kivánok
sok síkert - minden jót -
és hajózásban gazda új esztendőt mindenkinek!
Üdv,
Bujo
Nem értem teljesen. Mi a
Nem értem teljesen. Mi a faxnak akasztja le a futót a kocsiró?? Mi a faxnak tólja be olyan mélyre a vizbe, hogy az elsodorhassa?? Nem elég ha a hajó orra ráúszik az első görgőre??
Én a Dunán használtam a hajót, Pilismarótnál sólyáztam. A futót addig enegedem be a vizbe, hogy a hajó rátámaszkodjon az első görgőre onnan már a csörlő húzza fel a futóra. A merci hátsó kerekéig áll a Dunában és amikor a hajó a futón van símán kimászik a vizből. Hátsókerék meghajtásnál a futó pluszban nyomja rá a kereket a betonra.
Tanulságként. A kilencvenes évek végén a Vagabund I -el jártam le a Bódeni tóra. A hajót teherautóval húztam és tettem a vízre. Mivel egyszerübb úgy manőverezni, hogy elöre menetbe tolom a futót raktam előre is egy gömbfejet a teherautóra. A nehézség akkor kezdődött amikor kifele sólyáztam. A merci dupla kereke nem volt leterhelve és igy nem tudtam felmászni a meredeken. Megodás az volt, hogy leakasztottam a futót, kitolattam, megfordultam és visszatolattam majd a hátulra felakasztott futóval símán kimásztam.
Vagyis az elsőkerék meghajtású kocsinál valakit fel kell ültetni a motorháztetőre ha kipörög a kerék, úgy könnyebben húzza ki a futót a vízből.
Azt marhaságnak tartom, amikor a hajó meghajtásával másznak fel a futóra. Haka csinálta rendszeresen, de nem mindég sikerült Neki elsőre. olykor recsegett a hajó.
bb
Oldalak