Hajópítés, tervek, gondolatok
Beküldte kutya - 2014, január 7 - 16:42
Fórum:
A sok félbemaradt, illetve elkészült hajónak is legyen kibeszélő helye.
- A hozzászóláshoz regisztráció és bejelentkezés szükséges
A sok félbemaradt, illetve elkészült hajónak is legyen kibeszélő helye.
Kezdjük előlről...?
Kezdjük előlről...?
mci
Kutyának! Holland hajólevél
Kutyának!
Holland hajólevél
Kérdére szívesen válaszolok! :)
Ha nem jelenik meg rendesen...
mci
Egy darabig az edző
Egy darabig az edző mennyiségével tudod gyorsítani a kötést ( 3 % már durva) de csökken a fazék idő is. A másik megoldás a meleg. Ha süt a nap akkor egy fekete fóliát főlé, mint egy sátort, ha nem süt akkor a fólia alá még egy hősugárzót.
A végtelenségig nem lehet gyorsítani, van amihez idő is kell, De ezt majd megtudod úgy hatvan felé
poliészter, erzesböl teszem
poliészter, erzesböl teszem az edzöt (a kupakjával mérem, 2 dl gyantába teszek bö fel kupakkal. tegnap 2 ora után csiszolható volt, ragadni már fél óra után se ragad, csak lágy nem keményen kopog, ha megkocogtatom, igy csiszolni még nem lehet. szeretnék haladni azért keresem hogy lenne a legjobb. most a napon van, egész jól süt, 10 perc alatt már látni a felszínén, hogy 'börös'
Milyen gyantával dolgozol?
Milyen gyantával dolgozol? Mennyi edzőt teszel bele? 2% edzővel, ebben az időben 4 óra után már nem ragadhat, bár még nincs teljesen megkötve.
az UV fény sokat segit a
az UV fény sokat segit a kötésben. Szerintem érdemes a napon csinálni, ha lehet.
www.tarakona.hu
nincs tul meleg a
nincs tul meleg a gyantázáshoz. alig akar kötni. mi a jobb? ha nepon van vagy ha kicsit melegebb helyen, de arnyekban? mivel nem nagy darab a hajo küzdöterében gyantáztam, ponyva alatt melegebb van, de közben a nap is egyre jobban erölködik
ha javitasz benne, ismét a
ha javitasz benne, ismét a sor elejére ugrik. Igy elöztem be én is tegnap az egyik válaszodat az irásomra..:-)
www.tarakona.hu
Igy korrekt ahogy irtad,
Igy korrekt ahogy irtad,:
uszott-állt - elszüledt áltó helyében - kiemelték
Üdv,
Bujo
Ez meg hogy került ide ???
Ez meg hogy került ide ??? Csak javítottam egy hibát és ide került . Bocs
Nekem van ! A wc kifojóján
Nekem van ! A wc kifolyóján sikerülhetett a művelet vagy a hajtómüvek tengelyénél. Vagy ez a kérdés költői volt ?
Én úgy értelmeztem a írást
Én úgy értelmeztem a írást hogy úszva tette meg az utat és állásában süllyedt el .Az emelés utánna történt.
Egy barátom hajóját daruval
Egy barátom hajóját daruval emelték a trailerre. A daru drótkötelén nem volt fémkeret és a hajó az oldalirányú terhelés miatt megrepedt a gerincén. Ez a hosszú hajszálrepedés elég volt ahhoz a vizretétel után, hogy egy hét alatt megteljen vízzel. Nézzétek meg a gerincet hátha ott van a hiba.
bb
Becske úrnak van egy, a
Becske úrnak van egy, a Kishajok szerkesztése, és épitése cimű bibliája mellett egy másik könyve is ami kimondottan az üvegszálerősitésű hajotest épitéssel foglalkoik. Nagyságrendekel részletesebben irja le a folyamatokat.
www.tarakona.hu
jajam.
jajam.
www.tarakona.hu
Meg tedd hozzás a kapilláris
Meg tedd hozzás a kapilláris hatásokat vegyítsd azzal hogy az üveg állandóan folyásbann van és stb .Éljen a fahajó az csak legfeljebb gyökeret ereszt akkor meg nem kell horgony igaz cserébe metszeni kell
A lényeg:
A lényeg:
mci
sajna ezt nekem nem nyitja
sajna ezt nekem nem nyitja meg, de igy nem nekem kell beszkennelnem a könyvből.
:-)16 évesen kaptam a könyvet a nagybáttyámtól. Nagyságrendekkel többet olvastam mint a bibliát.:-)
www.tarakona.hu
Gyorsan felütöttem a Becske
Gyorsan felütöttem a Becske bibliát -tényleg!!
mci
Ha megtalálod tedd fel mert
Ha megtalálod tedd fel mert én nem láttam buvár állapotában csak itthon rémültem meg
Üdv,
Bujo
köszi, nem élek vele. van
köszi, nem élek vele. van neked amugy is böven dolgod a sajátoddal :-)
még külön van a hajótól, de átmenő csavarokkal hozzáfogatom és össze is akarom gyantázni, mert ugy jobban nez ki. tul sok ives resz van, azt nem tudtam fabol olyan pontosan megcsinalni, a találkozási élek kivánnak vmit amivel eltünik a hiba. olyan megoldasokat keresem amivel egyedül is boldogulok, mert van meg mit csinalni a hajon, a kovetkezö lecke egy szelvedokeret es egy kis tetö lesz
le lehet ezt szedni ahajorol
le lehet ezt szedni ahajorol?Ha be tudod dobni a kocsiba, megcsinálom.
www.tarakona.hu
semmit nem tudok fujni, de
semmit nem tudok fujni, de találok vkit találok a közelben, aki már látott szórópisztolyt és ezt a kis felületet elintézné az egész nincs több mint 0,3-0,4 m2. ezt amolyan kiserletnek is szánom, ha beválik, akkor nekiállok nagyobb javitásoknak, módositásoknak is a hajon
ezt meg is tudom érteni..
ezt meg is tudom érteni.. Ahol luk van, csak idő kérdése, mikor jut be a viz.
www.tarakona.hu
Változnak az idők, változnak
Változnak az idők, változnak a szabványok. Én nem szeretek semmi féle lyukat a vízvonal alatt, ha lehet kerülöm.
de ha autofestéket tudsz
de ha autofestéket tudsz szorni, akkor a gélt is. Pisztolyom van hozzá. A gél, bármelyik festéknél strapabirob, tartósabb. Igaz, hogy nem ugy terül, és utána csiszolni is sokkal nehezebb.. De valmit valamiért. Különben meg, teljesen fényesre akkor érdemes fújni, ha alatta is minden tökéletes. Ha nem, akkor a fénytörések miatt, minden kis hiba "át fog látszani rajta". Èn most pl a tarakona fürdöszobáját, eleve rücskösre fújtam. Igy teljesen jol elfedi az esetleges hibákat,a sarkokban, ahol bazinehéz szépen kicsiszolni, és az éleken.
www.tarakona.hu
na ezt még megtehetném, hogy
na ezt még megtehetném, hogy csisziolás után ezzel a festékkel adok neki, csak kérdés ezt sima autofényező cuccal lehet szórni, vagy olyan spec szerszám kell hozzá, mint a ...coathoz? azért a gyantára gondoltam, mert festék könnyen sérül gondolom, mert vékony réteg a legkisebb karctol is csunya lesz mert kilátszik az alatta levő réteg.
viszont ha elég ellenálló a sérülésekkel szemben, akkor még egy ujabb ötlet... autofestékes boltban van könnyen csiszolható műanyagra vastagon kenhetö v. szórható 'folyékony gitt'. egyszerübb vele dolgozni lehet bemegyek a boltba és kérdezösködök
CE ide, CE oda, :-) az én
CE ide, CE oda, :-) az én hajomnak megvan ugye a CE minősitése / vagy legalábbis megvolt valamikor/ mégsem volt egyetlen csap sem, se a wc vizbevezetésnél, se az oldalán, ahol a tartálybol nyomja ki a szennyvizet, vagy ahol a kabinbejárat alsó vizkivezetése ment ki a hajotesten.ez utobbi kettö, közvetlenül a vizvonalon van. kisporolták a csapokat. De csak hogy ne az amcsikat szidjam emiatt, horvátországban bérelt, francia hajorol is hallottam, hogy majdnem elsűlyedt a hajo, mert eltörött a wc vizbevezetés gumicsöve, és nem volt csap. Nem lehetett elzárni. Persze, az is lehet hogy ilyen régebbi évjáratù hajó volt, mint a mieink..Szal a jozan ész is azt diktálja, hogy be kell tenni azokat a csapokat.
www.tarakona.hu
Azt mondják az igazán okosok,
Azt mondják az igazán okosok, hogy nem az üvegszál oldodik ki, hanem az a bevonat ami miatt a paplan egyáltalán paplan lesz. És ha ez megtörténik, akkor lötyögni fog az üvegszál a gyantában, gyakorlatilag semmit sem ér, lesz egy törékeny használhatatlan anyagod. Ajánlottam a festéket, de most olvastam nem tudsz szórni. Ecsetelni is lehet, úgy is szebben terül mint a topcoat.
tenyleg mi a fene az amit
tenyleg mi a fene az amit uvegszálnak hivunk? üvegböl huzott szálak?
Ha topcoattal feded,
Ha topcoattal feded, parafinos lesz a felső réteg, nem könnyű csiszolni. elég lenne glettelés és hajófesték is. Teszteltük, szépen szorható, és tényleg jól tapad.
pár éve vettem náluk, akkor
pár éve vettem náluk, akkor 5kg volt a minimum egység. kösz az osztozos ötletet, de szórni nem tudok, csak ecsetelni ráadásul amig nincs kész szárazon marad a hajó, igy sietek, azt hittem most a hetvegen nagyjabol kez leszek, de az idöjárás ellenem dolgozik :-)
ne a táblaüvegre gondolj.
ne a táblaüvegre gondolj. Azok az elemi szálak, amiből a pászmák vannak az üvegszövetben, nem túl ellenállo anyagok a vizzel szemben. Nem véletlen, hogy az esetleg vizet kapott üvegpaplant, üvegszövetet, már dobják is ki. Senki nem áll neki száritani.
www.tarakona.hu
zoli mit szólsz hozzá, mi
zoli mit szólsz hozzá, mi oldódik ki? elsö hallásra marci varziója a racionálisabb, az üveg nem olyan vizben oldodo cuccnak hangzik :-)
A CE szabványok szerint,
A CE szabványok szerint, minden olyan csővezetéket csappal kell zárni, ami átmegy a külhéjon és a vízvonal alatt van. A kipufogó rendszernél meg be kell iktatni egy olyan kanyart ami a vizvonal felett fordul
novia nem ad kisebb
novia nem ad kisebb kiszerelésben? Nekem kell vennem szórható gélt, mert már erösen fogytán van.. Ha nem ngyon sürgös, eloszthatjuk. Én 10kg nál kisebbet ugysem szoktam elhozni.:-)
www.tarakona.hu
vagy szerezzek be topcoatot
vagy szerezzek be topcoatot fedö (esztétikai) rétegnek? de csak 5 kilos minimum egységben adják, gondolom ebböl épp egy kilot el is használnék :-(.
ráadásul üvegszálat nem akarok tenni abba a rétegbe amit csiszolok, mert baromira viszketne es a szabadra kerülö üvegszál ugyanugy bevezeti a vizet a gyantába :-(
Marci.. Bizony, a Becske
Marci.. Bizony, a Becske "alapmű" szerint az üvegszálakat oldja ki a viz. A gyanta meg szétesik, ha nincsen benne üveg, ami mereviti. Otthon kikeresem az ide vonatkozó részt. Elsőre nekem is furcsa volt, de ellenkező hiteles forrásbol származó informácio hiányában, elhiszem..
www.tarakona.hu
csak egy orrkilépő és
csak egy orrkilépő és csörlötartó lesz. poliesztergyanta. platohoz valo rétegeltböl csináltam vázat arra 3-5 réteg 300 as paplan gyantazva, ezt azért nem könnyen deformálja el a felsö réteg, amit csak esztétikai okból teszek rá és vizet is csak esötöl kap, annyi vizet talán kibir egy ideig. a vegleges vastagsag 1-2 mm lesz a csiszolás után amiben nincs üvegszál
..nem üvegszálakat! -mellőle
..nem üvegszálakat! -mellőle a gyantát! :o)
mci
keresgélek a Boote forumon.
keresgélek a Boote forumon. Mintha oda valaki tett volna fel fotót egy hasonlo hajorol, félig elsűlyedt állapotban... Lehetséges hogy a tiedet fotozták le...
www.tarakona.hu
ha tul vastgon kened a
ha tul vastgon kened a gyantát, "üveg" nélkül, sokat fog zsugorodni,amikor megköt, eldeformálhatja a cuccot.. A másik, hogy vastagon hamar be fog repedezni. Poliészter, vagy Epoxi gyatát használsz?
A poliészter gyanta önmagában nem vizzáró! A vizvonal alatt, a gélréteg nélkül a viz kioldja belőle az üvegszálakat. Nagyon hamar el fog gyengülni a laminát.
www.tarakona.hu
a másik, amiért jo a
a másik, amiért jo a golyóscsap, ha esetleg bexarik a mögötte lévő cső, elzárva a csapot,a vizen is ki lehet cserélni a hibás cövet. Nem kell kidaruzni miatta a hajót. Az sem 2ft.
www.tarakona.hu
nem volt ma elég meleg a
nem volt ma elég meleg a gyantázáshoz, baromi lassan kötött meg. de legalább kitaláltam hogy lesz szép felület a lamináton. 'lefesteni vastagon fehérre szinezett gyantával, 60as papirral excenter csiszoloval kicsit megcsiszolni/elsimitani, aztán még egy réteg 'festés' ettöl már elég vastag lesz a végleges csiszoláshoz. 60as papirral excenteres csiszoloval nagyolás aztán rezgőcsiszolóval 180 as papirral simára csiszolás és 600assal 'polirozás'. ezen már elcsuszik a légy
A tarakona.hu munkáid között
A tarakona.hu munkáid között már láttam a gólyós csap megoldát és én is megcsinálom!!
Üdv,
Bujo
nem véletlenül cseréltem le
nem véletlenül cseréltem le az összes viz ki-bevezető veretet rozsdamentesre, a műanyagok helyett, és ami a vizvonal közelében van, mindegyikre tettem egy egy golyóscsapot. Ha hoszabb idöre magára van hagyva a hajo, azokat igy el lehet zárni. Kevesebb az esélye, hogy esetleg hasonloan járjak, egy gumicső elöregedése miatt..
www.tarakona.hu
A Wc csöveit nézzétek meg a
A Wc csöveit nézzétek meg a szivattyú általábban a hajó alján szív vizet .
segéd fogalmam nincs hogy
segéd fogalmam nincs hogy került be a viz
Vastag csöveket megnéztük, de azok jók
Üdv,
Bujo
ekkrába már legalább 2 db
ekkrába már legalább 2 db nagyteljesitményű automata fenékvizszivattyut illik beletenni..
Az kiderült, hogy a motortér felől jutott be a viz, vagy valahol máshol?
www.tarakona.hu
akor az egyenes kihajtás, ez
akor az egyenes kihajtás, ez esetben megnéznéma motorok hűtőviz bevezetésének a csöveit.
www.tarakona.hu
Oldalak