Hajópítés, tervek, gondolatok
Beküldte kutya - 2014, január 7 - 16:42
Fórum:
A sok félbemaradt, illetve elkészült hajónak is legyen kibeszélő helye.
- A hozzászóláshoz regisztráció és bejelentkezés szükséges
A sok félbemaradt, illetve elkészült hajónak is legyen kibeszélő helye.
Sziasztok!Sokszor idenézek
Sziasztok!
Sokszor idenézek hozzátok, csak hát írni kevés az energiám.
(Ja, mert csak késő este jut idő a "szórakozásra", akkor meg már gyengécske vagyok :-)
Nos, hát ugye dízel-motoros hajóról nekem van tapasztalatom.
Egy csomó rossz, de azért jó is.
Ugye nekem a Beercitől vásárolt M2-ben volt egy régi, 65 lovas Renaut dízel.
Alapjáraton az eléggé rázta a hajótestet, és hát zajos is volt. Növelve a fordulatot viszont nem nőtt olyan arányban a zajszint, mint egy benzinesnél.
A fogyasztás: ha terhelve volt, akkor az is megette a 10-12 l-t óránként (kb 35 km-es sebesség mellett.
Viszont alapjárat-közeli "úszó"-tempóban alig volt érzékelő az üzemanyagszint változása közel egy órai üzem után a 40l-es Lada-tankkal.
Az igénybevétel viszon a fordulatszám növelésével észtvesztő mértékben nő.
Kb 2 éve (Doki hozzájárulásával) összeházasítottam egy Vetyerok csizmát eg y 5 lovas Briggs motorral. Gondoltam, egy leharcolt Veterok úgysem tud 8 LE-t, a Briggs meg nyomatékos.. Hát lehet hogy az, de kevés volt.
Azért a csiga átmérőjéből levettem kezdetnek tán 5mm-t. De még alacsony fordulaton sem nagyon bírta.
Aztán levettem még vagy 15-20 mm-t. Azzal kis- és talán közepes fordulaton jó volt, de aztán egyre jobban erőlködött.
Végül a levelek felületét szabtam át, kb 2/3-ára, vagy 3/4-ére csökkentve. Na, így lett jó.
Szóval a fordulattal a terhelés lényegesen (nem lineális arányban) nő, és ennek megfelelően a fogyasztás is. Bár a különböző motorok - közúti járműmotor, traktor-motor, stabil-motor - (már a tervező asztalon) máshogy vannak hangolva, a nyomatékgörbe alsó harmadában igazán jó, a csúcspontig elfogadható, afölött közel exponenciálisan nő a fogyasztás.
Szerintem
Üdv.
Joe
Ui: ja, Zoli! ha összeveted a bekerülési költségeket, hát a Tohatsu-t sem a gólya hozta - és akkor már nem is annyival drágább a dízel. Nemdebár?
Navigáre necesse est
Mire gondolsz, nem vagyok
Mire gondolsz, nem vagyok képben!?
Meg van még üdv doktor4
Meg van még üdv doktor4 u.i azt hiszem meg is tartom emlékeztetőnek és intőjelnek .
Ha meg van a kenud
Ha meg van a kenud rátehetnénk valamikor :-)
Három oknál fogva basztatok
Három oknál fogva basztatok egy hajót, ha basztatom. Jobban használhatót, olcsóbb üzemeltetésűt, esetleg kissé gyorsabbat szeretnék belőle csinálni. itt az olcsóbb üzemeltetés volt a fő szempont. Mégy így is, hogy évek alatt összeszedtem ami kellett hozzá, (motor, ezt még Te fedezted fel, kihajtás E-bay-ről, kormánylapát, a régi vitorlás katamaránomról) nagyjából 500 eFt-ba került. Ezt azért valaha még szeretném viszontlátni. Összehasonlítani meg a 4T 10 lovas Tohatsuval tudom.
A mostani 20 L/100 km fogyasztást kellene csökkenteni olyan 15L/100 km-re, úgy hogy a hegymeneti tempó 10-12km/h között legyen. Még ha sikerül is akkor is kb 2500 Ft-ot sporolok meg 100 km-en. Ha nem számoltam el magam akkor nagyjából 20 000 km-t után jönne meg a befektetés..
Amiért még is megcsinálom:
Egy: a kihívás
Kettö: nő a hajó értéke
Három: Ritkább tankolás, nagyobb hatótávolság
Négy: Biztonságosabb hajózás
Öt: Melegvíz és fűtés lehetősége
Hát így merül fel a megtérülés
És okulva az idei túrázás kellemetlen és kellemes tapasztalataiból valami ilyesmi lesz:
Valóban ! Most már csak egy
Valóban ! Most már csak egy teknőt kéne szerezni alá és hajrá . üdv doktor4
Itt egy gázolajos, elég olcsó
Itt egy gázolajos, elég olcsó:
http://www.jofogas.hu/nograd/Ruggerini_RF81_Dizelmotor_15495634.htm#xtor=AL-2696-1[olcsohasznalt]
Hát nem olcsóak az biztos ,de
Hát nem olcsóak az biztos ,de legalább szépek üdv doktor4
Ez a dízel moci mennyibe
Ez a dízel moci mennyibe kerülhet? A yamaha 4t 9.9 zsír új 767ezer ft., gondolom használtan pár évesen a feléért is kapható talán. A mercury 8-as 4t mocija 700ezer, a 8-as már csak 600ezer újonnan.
Ezt a megtérüléses dolgot nem
Ezt a megtérüléses dolgot nem értem! Fölmerült ez egyáltalán egy 4t 10 lovas külmotornál?
mci
Megtörtént a dizelesített
Megtörtént a dizelesített Tekergő próbája. Fél siker. A motor egy 10 lovas kéthengeres Lombardini max 3000 fordulat. a kihajtás és váltás egy Volvo Penta saildriv. A hűtés egy gázkazán hőcserélője a dibozkeelbe beépítve majd elárasztva. A propeller egy 12 colos 10 coll emelkedésű csiga.
A tapasztalatok:
Ami jó. A motor szépen megy ha bemelegedett, a vibrációt jól elnyelik a gumibakok, de ezen a felfüggesztésen még módosítok. A hütés tökéletes egy órai folyamatos üzem után a hütőt hütő víz hőmérséklete kb 40 fokos volt. Ezzel megoldodott a melegvíz ellátásom is, sőt szükség esetén a fűtés is részben megoldható A propeller és a motor sajna nem illett össze, ez várható volt, de azért titkon reménykedett az ember a diesel sokszor emlegetett forgatónyomatékában. Hát kár volt. Az első próbám a háromezres fordulatból 1400 jött össze, majd a csigát átmérőjéből levágtunk 2 collt így már elértük az 1950-2000 fordulatot. Előzetesen 8-as emelkedésű 9 coll átmérőjű csigát számoltam valószinűleg az is lesz a jó. Igy sebességről fogyasztásról nincs komolyan értékelhető adat.
A kormányzás tökéletes, azt hiszem a jelenlegi kormánylapát mérete még csökkenthető is.
A zaj az még probléma, de semmilyen szigetelés nem volt, a kipufogón sem volt dob, tehát azon bőven lehet javítani. Összegészében: megfelelő motorrral meg lehet csinálni a dizelesítést, az már viszont kérdéses, hogy valaha is megtérül a befektetés. talán ha szezononként lehajozók ezer kilométert akkor 6-8 év alatt megtérül a dolog. Bár jelenleg ez is csak feltételezés.
Viszont núő a hatótávolság, a biztonság, és a kényelem.
Nehogy úgy járjon, hogy Ő a
Nehogy úgy járjon, hogy Ő a sellőjét, a farka miatt, Ő se lője. :o)
bb
Nem, van amihez kimondottan a
Nem, van amihez kimondottan a szárazföldet veszi használatba . Ha majd eljő a nősülés ideje akkor egy Sellő királylányt keresek neki .Vagy ő magának .Hiszen az ő sellője lesz! üdv doktor4
Sajnos rossz helyre írtam, de
Sajnos rossz helyre írtam, de attól még üdvözlet mindenkinek..
Üdv: Fater
Szevasztok, mindenkit
Szevasztok, mindenkit szeretettel üdvözlök innen a messzi (nem Lionel!) Görögoszágból.
Az idő remek, a víz 27-28 fokos, szinte mindennap tükörvíz van, remek lehetőség tempósabb haladásra..
Doki, ez a gyerek mindent a vízben csinál? Nehéz lesz majd neki asszonyt kereseni...
Üdv: Fater
(Nincs cím)
www.tarakona.hu
Ráérsz szerintem meg lesz még
Ráérsz szerintem meg lesz még egy darabig üdv doktor4
most a kárpitosra gyűjtök...
most a kárpitosra gyűjtök... De nem hangzik rosszul!
www.tarakona.hu
60 ezer.üdv doktor4
60 ezer.üdv doktor4
én sátorponyvábol csináltam
én sátorponyvábol csináltam régebben ponyvát. Az is hasonlóan viselkedett. Nedvesen feltéve lógott, hamexáradt, feszült, mint a dob! :-)
www.tarakona.hu
doktor4. Mi az ára?
doktor4. Mi az ára?
www.tarakona.hu
Ja a ponyva. Okulásul:Nem
Ja a ponyva. Okulásul:
Nem akartam vízmentes anyagot venni. túl durva, és nem levegőzik. Vízleperge9tő (orkán) anyagot vettem az erősebb fajtából. Gondoltam az oldalra elég a vízlepergetés is.
Ezzel talán nem lesz baj, a gond csak ott volt (van) hogy ez az anyag a melegtől összemegy. Nem tévedtem össze megy. Még hozzá méterenkélnt kb 2,5-3 centit. Reggel 8-kor beállítottam a ponyva hosszát, felütöttem a patenteket, és mint aki jól végezte dolgát csináltam valami mást 10 órakor le akartam zárni az odalát mert nagyon odasütött anap, nem ért össze a két patent. most az a helyzet reggel ötkor, és esőben lóg a ponyva mint a gatya, délben meg dobolni lehet rajta. Még az a szerencsém hogy felül tépőzárral lehet feltenni, és így van valamennyi mozgástér. Szóval a ponyván még lesz mit csinálni, de erre a két hétre jó lesz.
Fercsili kért pár fotót a
Fercsili kért pár fotót a katamaránról.
A dobozkeeles használható állapotban van, Franciaágy, vizöblítéses WC, hütő napelemmel, halradar (csak mélységmérőnek) 9,9 LE 4 ütemű toíhatsu motorral, merev tetővel, oldalponyvűval vár a futón az indulásra. Egy bajom van, nincs hozzá csörlöm, azt még be kell szereznem holnap reggel, hegesztenem kell valamilyen tartót és indulok. vagy Soltra, és onnan felhajózok az RSD-re, vagy az RSD-re és onnan lehajózok Soltra. Majd szombaton át a Tiszatóra, és irány a felső Tisza. Fingom sincs mennyi lesz a hegymeneti tempó a 15-ös Suzuki jól vitte. Ha hegymenetben hozza a 12-t az már jó, a 15 meg már ok a berugásra.
Koszi Zsolt. Kaptam nehany
Koszi Zsolt. Kaptam nehany ajanlatot, mehetek kiprobalni egy ket felet. Konkret ajanlat is erkezett elado reszerol. Mindenkepp tengeri kajak lesz.
http://www.hajoeladas.hu
http://www.hajoeladas.hu/31243/bako-k-1-kajak
Kutya56 alias Zsolt
ilyen ?http://www.hajomania
ilyen ?
http://www.hajomania.hu/hirdetes.php?id=24576
http://www.hasznaltauto.hu/hajo/kajak_kenu_evezos/egyeb/versenykajak-7989818
Kutya56 alias Zsolt
Érdekes egy tekerős kormánya
Érdekes egy tekerős kormánya lett .
Oldalponyva ?
Konyha, hűtő , franciaágy ?
Motor mekkora lesz rajta ? Sebessége hegynek ?
Bátyád.
Kutya56 alias Zsolt
Ez ebben a formájában kissé
Ez ebben a formájában kissé nomádos lesz! :o) Nem készült el a nagy hajó?
mci
Ez van
Ez van
A hétvégén úgy néz ki, jön
A hétvégén úgy néz ki, jön végre a kárpitos ember, a hajóbelsőt kárpitozni. :-) végre szép lesz a hajó! :-) lehet majd beépíteni a cucccokat! :-)
www.tarakona.hu
minimum 5 en vagyunk....
minimum 5 en vagyunk....
www.tarakona.hu
5 méter 4 személy . üdv
5 méter 4 személy . üdv doktor4
Kedves Zsolt!Autó tetőn
Kedves Zsolt!
Autó tetőn történne a szállítás, tehát 5m felett ne legyen a hossza, inkább 4 m körül. Túrázni szeretnék vele, belvizen, tehát ne verseny kajak legyen, de ugyanakkor gyors legyen, mivel a szokványos kölcsönzős kajakok lassúak, és kényelmetlenek. Sit on top kajakokra azt mondták lassúak, marad vmi más. Anyaga nem számít, gyártókat nem ismerem, s persze használt. Többen a tengeri kajakokat ajánlották, de eddig 250ezer alatt nem láttam, viszont 150-nél többet nem szánok rá.
Lehetőség lenne nálatok körülnézni, és kipróbálni párat szívesen lemennék.
Köszi a segítséget, üdv. Krisz!
Kedves Barátom ! A kajak ,
Kedves Barátom !
A kajak , mint sporteszköz igen tág fogalom. Síkvizi ( verseny, túra ) , maratoni, tengeri , rafting stb. 1,2,4 személyes stb.
A 4-5 m körüli, az igen gyenge meghatározás. Anyagmisőség : üvegszál, karbon, karbon-kevlár stb .
Gyártó : Neló, Plastex, magyar másolat ( árkülönbség kb 8 x. )
Új, vagy használt ?
Javaslatom, hogy az eladó fórumokon nézzét szét, ott igen sok alig használt található. A mi clubunk csakakkor ad el, ha már szinte javíthatatlan a hajó.
vannak 20-25 éves hajóink is.
Bárminemű konkrét kérés estén , ha tudok segítek.
Kutya56 alias Zsolt
jo doktooore... Mekkora
jo doktooore... Mekkora kenud van? Bár most nem nagyon van ilyesmire keret, de egy 6 személyes turakenu engem is érdekelne.
www.tarakona.hu
az indexen van állofűtés
az indexen van állofűtés topic. Èrdemes ott probálkozni. Nekem is sokat segitettek.
www.tarakona.hu
Múltkor sör nélkül is
Múltkor sör nélkül is balesetet szenvedtem. Sört a vízben lógatva kell húzni, hogy kellemes hűsítő legyen :-)
kajakba nem fer bele egy
kajakba nem fer bele egy kocka sör, bar mar az elsönél is részegen billegsz vele :-)
Hat nem gyoztel meg :) mit
Hat nem gyoztel meg :) mit szeretnel ram sozni? Kep?
Neked kenura van szükséged és
Neked kenura van szükséged és nem csak azért mondom ,mert nekem van eladó kenum hanem azért mert az jobb! üdv doktor4
Na végre, megtudjuk mi készül
Na végre, megtudjuk mi készül :-) csak így tovább Zoli! Gratulálok az új hajóhoz.
Kosza gondolatként napok óta az jár a fejemben, kell egy kajak. Nincs vkinek, pl. Kutya Úr egy eladó 4-5 m körüli kajakja?
Kollégák! Segítséget kérnék?
Kollégák!
Segítséget kérnék? találtam az aszatl alján egy nyomógombot? talán az állófűtés veészleállítója???
Az állófútés Eberspacher régi sárga doboz javításához kellen egy szaki elérhetősége
Tudtok segíteni?,
Aki vizen van annak jó hajókázást és "és jó szelt!"
Üdv,
Bujo
Finisben! Kedden szertenék
Finisben! Kedden szertenék már vízen lenni vele, és egészen aug 23.-ig ez lesz az otthonom, meg a parti kocsmák
ma is meloztam a hajón.
ma is meloztam a hajón. Augusztus közepére igérte a kárpitos, hogy jön, a belső teret felöltöztetni. Addigra még van pár teendő.
http://www.tarakona.hu/bayliner-felujitasa
www.tarakona.hu
radarálvány 1.0 wifi antenna
radarálvány 1.0
wifi antenna, gps antenna, poziciofény+zászlotartó, kürt, gps antenna2, wifi antenna2. A poziciofény szára hoszabbra lesz cserélve, a fej ledes lesz, és elé kerül még egy radarreflektor. Persze a két oldalára még jönnek a hella ledes piros/zöld oldalfények.
www.tarakona.hu
(Nincs cím)
Kutya56 alias Zsolt
A hétvégén megyek marótra !!!
A hétvégén megyek marosra !!! Pepével konziliumot tartunk mielőtt levágjuk a kiálló deszkákat . Meg viszek zsanért is a kiskapuhoz. De nem több ,csak ennyi ja és izzót is .
remelem a tulajdonosok arcan
remelem a tulajdonosok arcan par ranc kisimult es ezutan mar csak a bekes pihenes jut mindenkinek eszebe a lecsorol.
kosz.neked mi a
kosz.
neked mi a legkritikusabb feladat a kozeljovoben?
avatasrol, majd a tulajdonosok
GRATULÁLOK? a tietek már
GRATULÁLOK? a tietek már úszik
Legyesn sok örömötök a hajókázásban
Hajóavatás időpontja??
Üdv,
Bujo
Oldalak