Hajópítés, tervek, gondolatok

kutya képe
Fórum: 

A sok félbemaradt, illetve elkészült hajónak is legyen kibeszélő helye.

baada képe

van az közelebb is.... joarasitva (foleg h. bujohoz közel van) csepelen a halasztelek fele kivezetö uton a diegovan közös udvarban van egy kapcsolo nevu villanyasz bolt (a lecsohoz itt vettem az akkukabelt)

http://www.kapcsolokft.hu/elerhetoseg

Barbabianka képe

109ha300 képe

www.ebay.de

kutya képe

Hol ?

Kutya56 alias Zsolt

109ha300 képe

Zoli ehhez semmi extra nem kell. igy, ahogy van, 198€ ért meg lehet venni.

Grundig, 55cm képátló, 100Hz, Full HD, digit műholdvevő tuner, digit földi tuner, digit kábeltuner + média lejátszo, távvezérlővel, kártya foglalattal, a kodolt adások vételéhez. mindezt 12v ról, max fogyasztása 32w, standby módban 0,5W. azt, hogy mit vesz a vizen, azt áprilisban megmondom. :

kitzoli képe

gratulálok!

Erről adhatnál bővebb infót!

Miből áll össze, hol szerezhetők be a ketyerék, kell-e szaktudás a rendszer összeépítéséhez, kb árak, mire kell ügyelni, milyenek a vízen várható vételi viszonyok, mennyire irányérzékeny, mennyi  az energia igény stb.

109ha300 képe

 

Az utolso kép, most. Holnap már nem az lesz az ucscso.  :)

kutya képe

Hol van Csabi ?

Kerestem. de nem találtam meg.

Kutya56 alias Zsolt

doktor4 képe

Aki tud az tud !yes üdv doktor4

109ha300 képe

Jo dotttore!

Nézzed meg:

http://www.tarakona.hu/bayliner-felujitasa

Ott a 12V os digit földi+digit műholdvevővel , médialejátszóval egybeépitett, 100Hz es Full HD TV.

A hajoban, egy kis 10cm es, erősitő nélküli antennapöcscsel veszi, azt ami a képen látható. :)

 

cs

baada képe

ne ugorjatok be baal levelenek. ott mar leirtam. nekunk ellenkezojet kuldtek irasban  balatoni sunok. nem vmi aktatologato hivatalnoktol kerdeztuk, hanem azoktol akik a vizen ellenoriznek. a fonokuk allaspontjat kikertek es azt adtak irasba

meg ugy se lehet benyas motor elektromos hajtas eseten, ha ki van billentve a vizbol es nincs csiga rajta. 

indoklas a rendor nem tudja/nem akarja merlegelni benzines hajtas hasznalatat, ne legyen ra lehetoseg

 

elso esetben talan meg lehetne uszni ahogy lecsonal is, de erre nem koltenek penzt.

baada képe

akkor az en mezei akksim jo kivetel. amit az kap amikor huzom a hajot... neha csodalkozom is, amikor egy kisebb godornel 10-20 cm-re felpattan a futo kereke az autoban meg alig erzek egy kis hintazast. a tokoli strand bejarat fel km. jo godros foldut, ott is szokott pattogni az ufo rendesen. olyan meg sosem volt h. a kuzdoteren ne borult volna minden ossze, mire a vizhez erek, vagy onnan haza. a multkor a felig vizzel toltott vodor is felborult, persze elotte a csalinak szant gilisztasdobozok. ugy nezett kia hajo, mint egy tragyadomb :-(

109ha300 képe

a "sima" akksi nem birja a rázkodást..

Barbabianka képe

Nekem voltak ilyen akkuim. Zselés és 10 évi használat után is akku. De qurva drágák.

bb

doktor4 képe

Szerintem nekünk nem igazán hiszen nem töltünk xxx időt vízen nem vagyunk erősen hullámzó körülmények közt .üdv doktor4

baada képe

en is sora tippeltem. vmi ilyet regeltek rola: 'A Marine akkumulátorok hajókhoz vannak tervezve ( tudom ezzel most nagyot mondtam :-) Gondozás mentesek, dönthetőek, teljesen szivárgásmentesek és egy akkuban használhatóak indító és munka akkunak. jobban birja a mélykisülést, mint a hagyományos'. lehet ennek valosagtartalma a gyakorlatban jelent ez vmit nekunk? kivancsi lennek az arara is :-(

doktor4 képe

Nem tudom csak vélelmezem talán a sós víz és a sav  esetleges kölcsönhatása lehet  ami miatt van ilyen megkülönböztetés . Az bizti a háborús filmekben a tengeralattjárókon nem igen örültek mikor a sós tengervíz  találkozott az akku savval . üdv doktor4

baada képe

vki tudja mi az a spec marine akku? miben mas mint egy sima auto indito akku?

baada képe

ilyen lancfogo kampom van. abba be szoktam akasztani. a dunaban nem assa be nem akad be a horgony. sima a fenek. amikor huzom be es kozel a horgony mar elkezd lefele 'csuszni' a hajo. azt vartam volna h. a motor amit bir tekerni a mechanika annyit kibir. raadasul ha beakad akkor a kis horgonyt is nagyobb erovel tepi. nem a horgony tomege szamit akkor. kivancsi vagyok melyik alkatresz tort el. es mennyibe fog fajni

Barbabianka képe

egy 17kgs horgonynak a kiemelés pillanatában sokkal nagyobb húzás kell mint 50kg. magyarul a csörlő gyenge a horgonyhoz. Az én 10kg-s horgonyom ha beássa magát kézzel alig tudom kiemelni.

Már Hakával is többször vitatkoztam!! a láncot meg kell akasztani!! Ne a csörlő tartsa a hajód amikor horgonyzol. Ő azt mondta, hogy jó lessz az úgy, majd az első héten szétment a csörlője lent a tengeren, azután anyázott.  

Variációk a témára.

bb

 

baada képe

k.rva anyjat sikerult masodszor is eltornom a horgonycsorlomben vmi b.szt. meg nem szedtem szet teljesen. a multkor egy fogaskerek tengelye volt a gyenge lancszem. most nem az. mert azt mar megneztem. mit csinalok rosszul h. egy gyari nem tescos csorlo eltorik? elvileg 50 kg.mal huz 200at tart 30m lancon van 17kg os horgony es meg csak nem is dobatom fel a horgonyt a tartoba csak felhuzom utkozesig. ugyse er a vizbe menet kozben ha fuggolegesen log. 

109ha300 képe

www.tarakona.hu/bayliner-felujitasa

 

alakul a kárpitozás. :) egyre pofásabb  a hajó.

marcibán képe

valamire bíztosan! :o)  A helyzet,hogy viszonylag komoly komresszor kell hozzá. De az egész homokfúvós folyamat profi szerszámok nélkül eléggé

sziszifuszi vállalkozás.   Én nem tudom ,mire tudnám használni (?)

mci

coop képe

Marci mester! Ez szted jó valamire? 

http://www.lidl.hu/hu/ajanlatok.htm?action=showDetail&id=11023

 

 

marcibán képe

Igazából még el is mehetnék, de .... nem hiszem,hogy azzal bárki is jobban érezné magát!

mci

coop képe

Csütörtököt mondasz :-) 

Marci kellene egyet hajózni még idén, kérdés mikor!? Vagy enni inni egyet valahol, nem megyünk Sarudra? :-)

marcibán képe

csütörtök ok!

mci

109ha300 képe

Marci.. szerdán, vagy csütörtökön tudnék menni.. ha az ugy jó...

kitzoli képe

idézet:

3.192 csónak: a hajónak, kompnak, vízi sporteszköznek nem minősülő

a) emberi erővel hajtott, felépítménnyel nem rendelkező vízijármű, amelynek testhossza nem haladja meg a kishajóra megállapított mértéket,

b)193 szélerővel vagy gépi berendezéssel hajtott vízijármű, amelynek hossza a 7 métert, névleges vitorlafelülete a 10 m2-t nem éri el, vagy motorteljesítménye legfeljebb 7,5 kW, ide nem értve az építése, berendezése és felszerelése alapján vízen való közlekedésre nem szolgáló úszóeszközt;

 

Ha nem volt más, akkor csónak. én megfellebezném

Fercsili képe

9,9hp

kitzoli képe

Lehet, hogy a felépítmény meghatározásába belefér. De esetleg nem fér bele a hajó átalakításának törvényes engedélyezéséről, a biztonságos vizikozlekedés feltételeiről stb.

Mekkora motor volt a jószágon?

Fercsili képe

Hello Urak!

Valaki tudja-e, hogy miként is van ez a csónak felépítményes törvény?

Mert itt a tiszán egy ürgét 120 ezerre büntettek a felépítménye miatt, (7x2,5m csónak és ezen 2x2m felépítmèny).

Bőven belefér a 4%-ba amit a törvény előír.

Mondta a pacák, hogy ő sporthorgász és ez az ő vizisport eszköze, de hiába.

fercsili

109ha300 képe

 

elkezdtük a kárpitossal hétfőn, aztán kedden, szerdán befejeztem a hálokabint. Nekem nagyon tetszik. Szebb lett, mint a gyári volt. Csinálnám tovább, de amig a fürdőszoba ajto nincsen betéve, addig nem tudom.

marcibán képe

Az egy flex szerű sarokcsiszoló volt vidiás lappal  cheeky

 "komolyabb" kivitelben

mci

Barbabianka képe

Marci! a Lecsó kevágásakor volt nálad egy flex szerű vidiás kistárcsás fürészgép. Tudnál róla valami közelebbit (Typus, hol lehet megvenni) ide feltenni?? Parkettázok és kéne egy ilyen gép.

Üdv. bb

marcibán képe

Te csinálod?   Univerzális ember vagy te! :o)

-Beszéljünk előtte...!

mci

kutya képe

Jól .Szarul. Rosszul.

 

Kutya56 alias Zsolt

109ha300 képe

a hálokabin kárpitozása elkészült.

http://www.tarakona.hu/bayliner-felujitasa

holnap csinálom a többi "szobát". :

Marci..a jövö héten mennék az ajtokért. yes

Ha hozlak, viszlek, el tudsz jönni beállitani őket?

 

 

doktor4 képe

Az események tükre laughüdv doktor4

marcibán képe

Engem ki számolt fel? :) broken heart

mci

doktor4 képe

Fölszámoltuk magunkat wink .  üdv doktor4

marcibán képe

Mi újság,hogy vagytok ? :)

(fel a fejjel, lessz még így se! .)

mci

doktor4 képe

Nem .Nagymarosra az M.SE-ben a lecsó végett .cheekyüdv doktor4

kutya képe

Közgyűlésre ???

Szarvas ?????

Kutya56 alias Zsolt

doktor4 képe

Az jó ! Miszerint van sejtésed ....nekem meg kenum ! Nem, sajna nem hajóztam .Talán 26-án mert hogy akkor kell közgyűlésre mennem és ha jó idő lészen akkor becsomagolom a "lecsót"  meg talán hajózok is egy kicsit .üdv doktor4

coop képe

Rendben, van sejtésem! Hétvégén nem hajóztál? Tisza tóra szeretnénk menni, de ilyen fos időjárást. Gyenge szezon volt saját hajóval csak 5x voltam vizen.

doktor4 képe

Mert ritkán írsz és így pótolod wink üdv doktor4

doktor4 képe

Majd egyszer személyesen ,vagy cseten laugh üdv doktor4

Joe'60 képe

Hoppá, hogy ez miért kétszer ment el...

 

Navigáre necesse est

Joe'60 képe

Sziasztok!

Sokszor idenézek hozzátok, csak hát írni kevés az energiám.

(Ja, mert csak késő este jut idő a "szórakozásra", akkor meg már gyengécske vagyok :-)

Nos, hát ugye dízel-motoros hajóról nekem van tapasztalatom.

Egy csomó rossz, de azért jó is.

Ugye nekem a Beercitől vásárolt M2-ben volt egy régi, 65 lovas Renaut dízel.

Alapjáraton az eléggé rázta a hajótestet, és hát zajos is volt. Növelve a fordulatot viszont nem nőtt olyan arányban a zajszint, mint egy benzinesnél.

A fogyasztás: ha terhelve volt, akkor az is megette a 10-12 l-t óránként (kb 35 km-es sebesség mellett.

Viszont alapjárat-közeli "úszó"-tempóban alig volt érzékelő az üzemanyagszint változása közel egy órai üzem után a 40l-es Lada-tankkal.

Az igénybevétel viszon a fordulatszám növelésével észtvesztő mértékben nő.

Kb 2 éve (Doki hozzájárulásával) összeházasítottam egy Vetyerok csizmát eg y 5 lovas Briggs motorral. Gondoltam, egy leharcolt Veterok úgysem tud 8 LE-t, a Briggs meg nyomatékos.. Hát lehet hogy az, de kevés volt.

Azért a csiga átmérőjéből levettem kezdetnek tán 5mm-t. De még alacsony fordulaton sem nagyon bírta.

Aztán levettem még vagy 15-20 mm-t. Azzal  kis- és talán közepes fordulaton jó volt, de aztán egyre jobban erőlködött.

Végül a levelek felületét szabtam át, kb 2/3-ára, vagy 3/4-ére csökkentve. Na, így lett jó.

Szóval a fordulattal a terhelés lényegesen (nem lineális arányban) nő, és ennek megfelelően a fogyasztás is. Bár a különböző motorok - közúti járműmotor, traktor-motor, stabil-motor - (már a tervező asztalon) máshogy vannak hangolva, a nyomatékgörbe alsó harmadában igazán jó, a csúcspontig elfogadható, afölött  közel exponenciálisan nő a fogyasztás.

Szerintem

Üdv.

Joe

 

Ui: ja, Zoli! ha összeveted a bekerülési költségeket, hát a Tohatsu-t sem a gólya hozta - és akkor már nem is annyival drágább a dízel. Nemdebár?

Navigáre necesse est

Oldalak