Hajópítés, tervek, gondolatok
Beküldte kutya - 2014, január 7 - 16:42
Fórum:
A sok félbemaradt, illetve elkészült hajónak is legyen kibeszélő helye.
- A hozzászóláshoz regisztráció és bejelentkezés szükséges
A sok félbemaradt, illetve elkészült hajónak is legyen kibeszélő helye.
neten van belöle 330 lovas 7
neten van belöle 330 lovas 7.4 V8 al is
www.tarakona.hu
ezt a tipust szerelték 2 x
ezt a tipust szerelték 2 x AQ170-el is...
a 20% igaz lehet, mert nekem
a 20% igaz lehet, mert nekem 90 -> 115 szemrebbenes nelkul mukodott
Sziasztok!Emlékeim szerint a
Sziasztok!
Emlékeim szerint a +20% úgy értelmezendő, hogy az alatt szemrebbenés nélkül megteheted, még szemlére sem kell vinned - simán átírják a hajólevélben.
Bár ha jobban belegondolok, ez inkább +10%-ig megy...
Ez felett szemléztetni kell addig a motorméretig, amit a hajó gyártója szerint a test "elbír". (Lehet, hogy erre mondták neked a 20%-ot, mert ott még nem aggódik az ügyintéző...)
Szóval, ha igazolható, hogy a kívánt teljesítményű motor beépíthető az adott testbe, akkor az eredményes szemlét követően az is hivatalossá tehető. (Nekem Rybitwám volt a hajólevélben 50-es motorral, és tettem rá 65 lovasat. Az üi. először aggódott, aztán a rutinosabb főnöke már lazán lekezelte.)
De ezt tényleg igazolni kell az adott testnél, mert ha a motor-felfüggesztés, a fartükör, a hajtómű nem bizonyíthatóan alkalmas a nagyobb teljesítményre és nyomatékra, akkor marad az alábbi megoldás
Amennyiben az ügy a fentiek szerint nem megoldható, akkor egy, a névjegyzékben szereplő tervezővel kell meg/átterveztetni a rendszert, és azután már járható a dolog.
(Ha kell, tudok javasolni tervezőt - volt NKH-s ov., nem drága, és érti a dolgát).
Üdv.
J.
Navigáre necesse est
Mihez képest?
www.tarakona.hu
az nkh
az nkh
Ki mondja hogy csak 20% al
www.tarakona.hu
a kisebbik coronetből (22láb)
a kisebbik coronetből (22láb) szeretnék egy nyitott sportcsónakot csinálni, nagy v6-v8 benzinmotorral...
gyárilag 170hp, de hogyan lehetne bele 300hp fölötti motort építeni? ugye 20%-al lehet erősebb elvileg...
legyen saját építés??
Gratula itt is.
Gratula itt is.
Kutya56 alias Zsolt
Fantasztikus!Gratulálok!
Fantasztikus!
Gratulálok!
Üdv: Fater
Trataaaaaam.
www.tarakona.hu
Természetesen. van amit már
Természetesen. van amit már lefujtam próbából, csak az éppen nem látszik a képen. :D Fekete lesz. De ezt te sem gondoltad komolyan, hogy igy hagyom!! :P
Előbb egy próba. Utána jönnek a finomítások, ha minden rendesen műxik. A csöveknek még több helyen lesz kialakítva rögzítési pontjuk. A hőcserélő tartókat is műanyagozni fogom, de azokon is faragok még. Meg lesznek kivágva lézerrel 6 os lemezből rögzítők a rézcsövekhez. Ezt mindet együtt viszem műanyagozni.. ugy sokkal olcsöbb, mint darabonként.
Turbók is még le vanank szedve.. hegesztve vannak a leömlők. A belső felületről nagyon neheéz leszedni a hegesztésböl kialakult xirxarokat. Azért is akrom járatn turbó nélkül, ne tudja tönkretenni a turbinát, ami esetleg leválik a leömlőből. Ezért most elsőre a leömlőt nem is fogom hűteni.
www.tarakona.hu
ugye a rez vizvezetekcsöveket
ugye a rez vizvezetekcsöveket lefested vmimotorhoz passzolo szinre (fekete vagy kek, mint a gumicsövek). mindent olyan igenyesen megcsinaltal eddig is. gondolom ezt se fogod ilyen tescos formaban hagyni.
Trataaaam.. és kééész az
Trataaaam.. és kééész az egyik motor.
Ha összeszedem a bátorságomat hozzá, akkor a hétvégén indítás lesz. :)
www.tarakona.hu
fent vanank a höcserélők
fent vanank a höcserélők.
Negyedikén jön Krézi. Beizzitjuk a gépeket.
www.tarakona.hu
Én csak várom, Te más
Én csak várom, Te más megvetted...
Esetleg a Doki?? :))
Üdv: Fater
mar te se??? :-)
mar te se??? :-)
és akar itt most hajót venni
és akar itt most hajót venni valaki???
:)))))
Üdv: Fater
tudmanyosabb megoldas, ha
tudmanyosabb megoldas, ha beirod, amit a szovegbe akarsz mutatni (pl. olcso hajo) ezt kijelölöd, aztan katt a lancos földgömbre, ott pedig az url-be bekopizod a linket. meg par extra parametert allitgathatsz, de az mar csak fingreszeles aztan OK
Simán ctr +v vel bemásolja
www.tarakona.hu
Egyik moci.
www.tarakona.hu
áruljátok már el nekem hogy a
áruljátok már el nekem hogy a 3,14csába tudok én ide egy linket bekopírozni. van egy qrva jó hajó az ebayon egyelőre nagyon olcsón és nem tudom ide felrakni.
bb
Megjöttek az alkatrészek a
Megjöttek az alkatrészek a szinterböl.
www.tarakona.hu
Készen vananka motortarto
Készen vananka motortarto bakok is végre.
A "vízszintes" része 8mm es, a 2-2 majdnem sem függőleges lemez 6-6mm es vaslemez.
Elvittem szintereztetni a bakokat, közben beépítettem még egy 30A es automata biztoítékot a motorra, a motorelektronika tápjába.
Ez a kapcsolólemez is a szinterezős embernél várja hogy szép feketévé váljon. :)
És elkezdtem a turbó olajcsöveit is legyártatni. sajnos a vastagabbik nem lett tökéletes, azt újra kell majd csinálni.
http://www.tarakona.hu/tarakona-felujitasa-bayliner-2850-contessa/
www.tarakona.hu
Készül a motorok kábelezése:
Készül a motorok kábelezése:
www.tarakona.hu
Elkészültek a motorok. A
Elkészültek a motorok. A hűtésüket kell még kitalálni, merre menjenek a csövek, hova rögzítsem a höcserélöket. A terv már megvan. Várom, hogy a lézeres végre kivágja a motortartóbakhoz szükséges vasakat.
www.tarakona.hu
nem éjjelre mondtam, arra ott
nem éjjelre mondtam, arra ott lesz az állofütés. viszont mire kiér a placcra, pont be is tud fűteni vele.
www.tarakona.hu
van rajtuk leresztő csavar
van rajtuk leresztő csavar/csap. VAGY! Vegyél egy 100l-es műanyag hordót, vágd méretre, töltsd félig fagyállós vizzel. Leálláskor emeld meg a Z-t és ereszd be hordóba. 20-30 perc motorfuttatás után feltöltődik a motor vízrendszere. Kétkörös hűtő esetén elég elég 10 perc.
bb
Fijjugg! ha valakinek van
Fijjugg! ha valakinek van érzéke/kedve egy gyönyörű oldtimer hajóhoz, az üsse be a ebay.de -be az "alukreuzer" címszót. Ha nincs nagyon szétgányolva (megnézni) akkor bőven megéri az árát. ca. 1,8t tengerálló alumínium hajó + 2 VP 130LE motor + utánfutó 4880€ -ért.
bb
ps. sajnos a linket nem tudom bemásolni.
gondolom csak a kipufogobol
gondolom csak a kipufogobol nem akkor horror leereszteni, mint az egsz motorbol (talan oda meg vmi csapot is lehet szerelni, amit hajozas utan megnyitok es csok)
-10 fokban, ha nincs
-10 fokban, ha nincs leeresztve a vized egy hét alatt szétfagy a motorod, egykörösnél a blokk+kipuffogó kétkörösnél csak :( a kipuffogó. Tehát vagy lereszted a vizet, vagy feltöltöd fagyállóval minden leállás után.
bb
gyorsabb voltal 2 mp-el :-)
gyorsabb voltal 2 mp-el :-)
aaa. az keves, mert keveset
aaa. az keves, mert keveset hajozok, pecazashoz horgonyom allok, akkor nem jaratom a motort. futesre eleg ha egy benzines eberscpracher-t (vagy mi a fene a neve) beszerelek. (vmennyi melegvizet azert tudok csinalni vele, amig odaerek a horgaszhelyre)
ez így igaz. viszont egész
ez így igaz. viszont egész éjjel járatni kell a motort. :o(
Ha van 2 körös hűtésed, tudsz
Ha van 2 körös hűtésed, tudsz akár a belsö körrel fúteni is. :)
www.tarakona.hu
nem a dunara kell, hanem
nem a dunara kell, hanem telre... nem akarok nov1 es apr1 kozt letakart hajot nezegetni. amig meg volt a kishajom akkor telen is kijartam pecazni. vedoital jol fogy ilyenkor, utana kivaloan lehet a vizen aludni. allofutest is akarok, utana mar a minus2 fok se lesz lelektani hatar. amig nem usznak jegtablak lehet menyhalazni. (emlekszel, amikor jatszottunk vizes kerdesekkel a kolbasztoltesig hanyszor megkerdeztem mennyi a duna homerseklete tökölnel? na azok mert ertekek voltak)
Az impeller pumpa az
Az impeller pumpa az mindenképen kell a motorra akár 1 akár 2 körös a hűtése. DE kérdezem én kell-e 2 körös hűtés a Dunára 1150 € ért?? Sós vizben OK!! de a Dunán?? Hacsak nincs sok kidobni való pénzem, hagynám a fenébe.
bb
addig eljutottam h. aq225d +
addig eljutottam h. aq225d + z280
'megvan' a vizpumpa es az impeller is, tehat a ketkoros hutes akar mukodhet
csak meg 'gyujtom az erot' 1150eur-ert adna az ember a hocserelot csovekkel termosztathazzzal
talaltam motorhoz, hajtashoz karbantartasi doksit a hajopapirok korul (az elözö tulajtol kaptam)
küldöm a rajzot
küldöm a rajzot
Az qrva jó édesanyukáját az
Az qrva jó édesanyukáját az internetnek. Írtam egy jó fél oldalt és amikor menteni akartam szétverte a gép és minden elveszett.
Kezdem előről!
A kétkörös hűtés sós vizre feltétlen ajánlott a Dunára jó az egykörös is. Télen ereszd le a vizét és töltsd fel fagyállóval. A kétkörösnél is meg van ez a macera csak a külső körben. Hakánál tettünk a meghajtás alá egy babakádat tele fagyállós vizzel és addig hajtottuk ameddig fel nem melegedett a motor. (termosztát)
A Z meghajtásod valószínüleg 270 vagy 280-as. Nagy részük csigás liftel működik. A beállításuk nekem egy talány, de egykoron Csabi fé óra alatt megcsinálta. A hátra menet egy kampóval zár. Az évek során minden szar berakódik a csuklókba, de rövid idő alatt javítható, ha nincs elgörbülve vagy összegányolva!
Felkötöd a Z-t, és alulról lefújod rozsdaoldóval végig mozgatod a rendszert előre és hátra menetben. Addig amig előremenetben felold és hátra könnyedén zár.
Orrkilépő/csörlő. Kb 1 évig törtem a fejem rajta, de jól sikerült az én hajómon. Ha érdekel átadom a know-how-ot
bb
ps.: mi van evvel az oldalla sem kimásolni sem beilleszteni nem tudok.
dobj rám egy mailt. küldöm a
dobj rám egy mailt. küldöm a manualt hozzá.
www.tarakona.hu
nyilvan vas. se masztam fel
nyilvan vas. se masztam fel (pont igy tolodik minden, ezert nem keszult el az orrkilepo sem)... emlekeim szerint 290-es, a betujelre vegkepp nem emlekszem es tuti h. nem duoprop (az össze s papirja is a hajoban van), vmelyik nap mar tenyleg felmaszom es jelentkezem. kosz a segitseget elöre is
belül van egy
belül van egy "ablaktörlömotor" kinézetű motorja, a hajtomű tetején?
irj máááá rám a cseten..
küldök hozzá doksit
280-285-290-sp-dp és ezek dupla csigás változataihoz van doksim..
www.tarakona.hu
jo kerdes... sztem csigas,
jo kerdes... sztem csigas, mert olajtartalyt nem lattam sehol
ez hidraulikus, vagy a
ez hidraulikus, vagy a mechanikus, csigás?
van hozzá doksim...
www.tarakona.hu
na ezt nemtom..volvohoz nem
na ezt nemtom..
volvohoz nem soxerencsém volt
www.tarakona.hu
most jutott eszembe...
most jutott eszembe... szivtam a multkor a trimmel es ugy maradt azota is.
mi trukkje a hajtas kiemelesnek, ha 'also szervizallasban' van? lefele 'tul lehet engedni', amikor megneztem a hajot az ember mutatta, h. ha nyomom sokaig lefele a gombot, akkor egy pont utan 'szabadon lebillen', akkor lehet hozzaferni a tetejen a nivopalca csavarhoz. csak nem tudom h. kell visszacsalogatni (mert azzal nem foglalkoztunk, akkor kezdte a teliesitetest es lenn maradt a hajtas en meg hazajottem).
bodrogon meg jo volt, feltamasztottam a hajtast szallitashoz, legkozelebb nem akarta leengedni, amikor betettem sebessegbe, elotte attol mindig 'leesett'. a trim kapcsolot nyomtam lefele ugy le is ment, de gondolom tul nyomtam es lement legalso allasba (az a fajta trim, ami tolataskor kis sebessegnel lenn marad, de nagyobb gazadasra 'felcsapodik' mintha eltalat volna vmit a viz alatt menetben es utana ujra le kell 'ejteni' ).
most hajt a trimmotor, de nem huzza fel a hajtast a legalso allasbol. tudja vki h. kell 'visszaakasztani'?
folrg nekem, mikor a hajobol
folrg nekem, mikor a hajobol is ki kell puccerolni a loxart. eleg volt a box gumipadlojabol
Úgy nem is szabad felmászni
Úgy nem is szabad felmászni rá!! Szarul esne neki.
www.tarakona.hu
koszi, igen mar felismernem
koszi, igen mar felismernem elvileg (jo sok kepet nezegettem rola), de ma csak nem masztam fel a hajoba. ma delutan lo helyenek pucolasaval es egy kis lovaskocsizassal ment el. pedig ott a hajo is a lovas udvarban, de olyan loxar-os es saros voltam, hogy inkabb holnapra hagytam
Oldalak